تاریخ انتشار: شنبه 1403/06/10 - 14:44
کد خبر: 515077

دانشگاه تهران به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم پیوست

دانشگاه تهران به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم پیوست

دانشگاه تهران به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیوست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به همراه کتابخانه‌های تخصصی دانشکده‌های مختلف این دانشگاه دربردارنده بیشترین تعداد کتاب در بین کتابخانه‌های دانشگاهی کشور بوده و در مرحله اول پیوستن این دانشگاه به فهرستگان، فراداده‌های کتاب‌های فارسی این مجموعه بزرگ در دسترس کاربران قرار گرفته است.

تعداد عناوین فارسی یکتای موجود در این مجموعه بیش از ۴۶۰ هزار عدد بوده که بیش از ۲۰۰ هزار عنوان آن جدید و سایر موارد مشترک با دیگر دانشگاه‌های از قبل پیوسته به فهرستگان هستند. با افزوده شدن این مجموعه، تعداد عناوین فارسی یکتای موجود در فهرستگان از ۸۰۰ هزار عدد گذر کرد.

فهرستگان منابع کتابخانه های دانشگاهی با هدف تقویت شبکه ملی کتابخانه های دانشگاهی ایران از سوی ایرانداک طراحی و به اجرا گذاشته شده است.

این شبکه به نشانی https://aln.irandoc.ac.ir/ در سال ۱۴۰۳ بنیان گذاری شده است و امکان فراهم آوری یکپارچه پژوهشگران به منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه های دانشگاهی را فراهم می آورد. به زودی امکان پیوستن کتابخانه های تخصصی نیز به این شبکه فراهم خواهد آمد. این شبکه با همکاری مدیریت پشتیبانی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایرانداک ایجاد شده است.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) سال ۱۳۴۷ پایه‌گذاری شد و پیش از نام کنونی، با نام‌ «مرکز مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۵۰، «مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۷۰ و «پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۸۴ خوانده می‌شد.

این پژوهشگاه دارای سه پژوهشکده به نام‌های فناوری اطلاعات، علوم اطلاعات و جامعه و اطلاعات است. مأموریت بنیادین ایرانداک بر پایه اساس‌نامه و برنامه راهبردی پژوهش، مدیریت اطلاعات علم و فناوری، آموزش، همکاری‌های پژوهشی و اطلاع‌رسانی و پشتیبانی از سیاست‌گذاری علم و فناوری است. این پژوهشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و زیر نظر هیات امنا اداره می‌شود.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، ۲۸ عضو هیات‌ علمی دارد و خدمات مختلفی از جمله همانندجویی رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و پیشنهاده‌ها، پرسش‌نامه‌ساز، پیشینه پژوهش و تحقیقات مفصل در زمینه سیاست‌گذاری علم و فناوری را ارائه می‌دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top