تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/13 - 09:48
کد خبر: 515282

بهترین گیتارهای الکتریک برای افراد مبتدی

بهترین گیتارهای الکتریک برای افراد مبتدی

با مطالعه این مطلب، می‌توانید با بهترین گیتارهای الکتریک میان‌قیمت و ارزان‌قیمت موجود در بازار که برای نوازندگان مبتدی نیز مناسب هستند، آشنا شوید و خرید اولین گیتار خود را با دانش و اطمینانی بیشتر انجام دهید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ لحظه‌ای که اولین گیتار الکتریک خود را در دست می‌گیرید، می‌تواند لحظه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی باشد و ارتباطی طولانی و سازنده را میان شما و ساز رقم بزند. اگر تجربه زیادی در عرصه گیتار الکتریک داشته باشید، می‌دانید که گیتارهای مبتدی و ارزان‌قیمت در طی دهه‌های گذشته، شاهد پیشرفتی فوق‌العاده در زمینه کیفیت ساخت و عملکرد بوده‌اند و امروزه، چندی از آنها با وجود قیمت پایین خود، می‌توانند مشخصات فنی و حس یک گیتار درست‌وحسابی را به نوازندگان ارائه کنند.

در حال حاضر، تنوعی بسیار وسیع از گیتارهای الکتریک ارزان‌قیمت در بازار وجود دارد و اگر به دنبال خرید اولین گیتار الکتریک خود هستید، انتخاب از میان مدل‌های بی‌شمار می‌تواند برای شما بسیار دشوار و سردرگم‌کننده باشد. به همین دلیل، ما با تکیه بر تجربه چندین و چند ساله خود، تصمیم گرفتیم تا یک فهرست کوتاه از بهترین گیتارهای الکتریک مبتدی موجود در بازار تدوین کنیم. ما با نواختن تعداد بسیار زیادی از گیتارهای موجود در بازار و بررسی فیزیکی و بصری آنها، ارزش قیمتی و مناسب بودن این سازها برای گیتاریست‌های مبتدی را مورد سنجش قرار داده‌ایم تا نهایتاً چندی از برترین سازها برای این دسته از افراد را بیابیم.

با مطالعه این مطلب، می‌توانید با بهترین گیتارهای الکتریک میان‌قیمت و ارزان‌قیمت موجود در بازار که برای نوازندگان مبتدی نیز مناسب هستند، آشنا شوید و خرید اولین گیتار خود را با دانش و اطمینانی بیشتر انجام دهید.

۱- Squier Classic Vibe ‘50s Stratocaster

 

بهترین گیتار الکتریک مبتدی موجود در بازار

 

جنس بدنه: چوب کاج (pine)

جنس دسته: چوب افرا (maple)

طول اسکیل: 25.5 اینچ

جنس فرت‌بورد: چوب افرا

تعداد فرت‌ها: 21 عدد

نوع پیکاپ‌ها: سینگل کویل Fender-Designed Alnico

اجزای رابط کنترلی: یک ناب ولوم، دو ناب تن و یک سوییچ پنج‌حالته انتخاب پیکاپ

سخت‌افزار: کرومی

نسخه چپ‌دست: دارد

 

مزایا

  • کیفیت ساخت عالی
  • قیمت مناسب
  • تنوع بالای رنگ‌ها و فینیش‌ها

 

معایب

  • قیمت نه‌چندان پایین

 

برند اسکوایر (Squier) به ارائه گیتارهایی بسیار باکیفیت و ارزنده با کسری از قیمت گیتارهای برند فندر (Fender) مشهور است. یکی از برترین سازهای این برند نیز استرتوکستر Classic Vibe '50s است که تمامی نقاط قوت محصولات اسکوایر را به بهترین نحو ممکن در خود دارد.

دسته این ساز با پروفایل C-شکل خود، نوازندگی بسیار آسانی را برای گیتاریست‌های مبتدی رقم می‌زند و نواختن اولین آکوردها و لیک‌ها را برای آنها تسهیل می‌کند. همچنین فرت‌های باریک و بلند (narrow tall) نصب‌شده بر روی فینگربورد این گیتار الکتریک، اجرای تکنیک بند را به کاری بسیار آسان و لذت‌بخش تبدیل می‌کند. به‌علاوه، پیکاپ‌های Squier Classic Vibe ‘50s Stratocaster نیز عملکردی فوق‌العاده دارند و می‌توانند صدای آشنای استرتوکستر را به بهترین شکل ممکن برای نوازندگی کلاسیک و مدرن ارائه کنند.

اما اگر گیتارهای استرتوکستر را نمی‌پسندید، می‌توانید در سری ارزنده Classic Vibe '50s به سراغ گیتارهایی همچون تلکستر، جگوار و جزمستر بروید که همگی به اندازه همین استرت، گزینه‌هایی بی‌نظیر برای نوازندگان مبتدی محسوب می‌شوند. در کل، اگر یک نوازنده مبتدی با هر سلیقه‌ای باشید، قطعاً می‌توانید گیتار مورد علاقه خود را با قیمتی عالی از میان محصولات اسکوایر پیدا کنید.

۲- Squier Affinity Series Telecaster

 

ارزان‌قیمت‌ترین گیتار باکیفیت موجود در بازار

 

جنس بدنه: چوب پاپلار (poplar)

جنس دسته: چوب افرا

طول اسکیل: 25.5 اینچ

جنس فرت‌بورد: چوب افرا

تعداد فرت‌ها: 21 عدد مدیوم جامبو

نوع پیکاپ‌ها: سینگل کویل سرامیکی

اجزای رابط کنترلی: یک ناب ولوم، یک ناب تن و یک سوییچ سه‌حالته انتخاب پیکاپ

سخت‌افزار: کرومی

نسخه چپ‌دست: دارد

 

مزایا

  • حس نوازندگی عالی
  • ارزش قیمتی فوق‌العاده
  • انعطاف صوتی ‌کم‌نظیر

 

معایب

  • تنوع رنگی پایین در نسخه چپ‌دست

 

امروزه یافتن یک گیتار الکتریک باکیفیت در محدوده قیمتی زیر 400 دلار که در نسخه چپ‌دست نیز تولید شود، کار آسانی نیست. بنابراین، اگر یک گیتاریست مبتدی (خصوصاً چپ‌دست) هستید و بودجه زیادی برای خرید گیتار الکتریک در نظر نگرفته‌اید، گزینه‌های چندان متنوعی پیش روی شما وجود ندارد. اما بهترین گزینه موجود در بازار در این محدوده قیمتی، محصولات سری Affinity شرکت اسکوایر، خصوصاً تلکستر آن است. در واقع، Squier Affinity Series Telecaster را می‌توان بهترین گیتار الکتریک ارزان‌قیمت موجود در بازار دانست و شاید تنها گزینه باکیفیت در این محدوده قیمتی برای افراد چپ‌دست!

این ساز به دو پیکاپ سینگل کویل سرامیکی مجهز است که با انعطاف تُنال عالی خود، امکان نوازندگی در تمامی سبک‌ها، از کانتری تا هارد راک را به شما می‌دهند. ماهیت صوتی روشن پیکاپ بریج، تضادی زیبا را با صدای گرم و تیره پیکاپ نک ایجاد می‌کند که امکان تولید بازه‌ای وسیع از اصوات را به شما می‌دهد.

دسته در Affinity Series Telecaster با ظرافتی عالی ساخته شده است و فرت‌ها نیز در آن به‌خوبی فینیش شده‌اند. به‌علاوه، مواردی چون وزن سبک، ساخت دقیق و فرت‌بورد خوش‌ساخت این گیتار الکتریک هم حس نوازندگی تحسین‌برانگیزی را برای آن رقم می‌زنند و آن را به سازی عالی برای یادگیری نوازندگی تبدیل می‌کنند.

۳- Epiphone Les Paul Studio

 

نسخه‌ای مقرون‌به‌صرفه از گیبسون لس پال

 

جنس بدنه: چوب ماهون (mahogany)

جنس دسته: چوب ماهون

طول اسکیل: 24.75 اینچ

جنس فرت‌بورد: چوب پائو فرو (pau ferro)

تعداد فرت‌ها: 22 عدد مدیوم جامبو

نوع پیکاپ‌ها:‌هامباکر Alnico Classic در نک و Alnico Classic Plus در بریج

اجزای رابط کنترلی: دو ناب ولوم، دو ناب تن و یک سوییچ سه‌حالته انتخاب پیکاپ

سخت‌افزار: کرومی

نسخه چپ‌دست: دارد

 

مزایا

  • گزینه‌ای بی‌نظیر برای نوازندگی در سبک‌های راک و متال
  • پیکاپ‌های بسیار قدرتمند
  • حس نوازندگی بی‌نظیر

 

معایب

  • وزن کمی بالا برای نوازندگان جوان

 

اگر به آثار موسیقی راک در شصت سال گذشته گوش داده باشید، مطمئناً صدای گیتار Les Paul از گیبسون (Gibson) حداقل یک بار به گوشتان خورده است. این گیتار سالید بادی مشهور از گیبسون، سالهاست که توسط نوازندگان بی‌شماری مورد استفاده قرار می‌گیرد و نام آن به‌نوعی با موسیقی‌های راک و متال مترادف شده است. قطعاً گیتاری چنین خوش‌سابقه می‌تواند نقطه شروعی بی‌نظیر برای نوازندگان مبتدی نیز باشد؛ زیرا با نواختن آن، انگار بخشی مهم از تاریخ موسیقی را در دست دارید!

Les Paul Studio از اپیفون (Epiphone)، برند زیرمجموعه شرکت گیبسون، یکی از بهترین سازهای این شرکت برای گیتاریست‌های مبتدی است و تمام دانش و سابقه درخشان این دو برند را به نوازنده ارائه می‌کند. 

دو پیکاپ هامباکر تعبیه‌شده در Epiphone Les Paul Studio، بازه‌ای بسیار وسیع از تُن‌ها، از صداهایی تمیز و ملایم تا تن‌هایی خشن و قدرتمند را تولید می‌کنند و این گیتار الکتریک را به یک گزینه بسیار مناسب برای نوازندگی در تمامی سبک‌های موسیقی تبدیل می‌کنند.

به‌علاوه، بدنه و دسته ساخته‌شده از چوب ماهون (mahogany) در Les Paul Studio نیز ساستینی بی‌نظیر به آن بخشیده‌اند. این گیتار از امکانات و تزئینات بی‌شمار نسخه‌های گران‌قیمت‌تر لس پال بهره‌مند نیست؛ اما ظاهر، کیفیت ساخت و حس نوازندگی فوق‌العاده آن باعث می‌شوند که هیچ‌گاه کمبود امکانات سازهای گران‌تر را حس نکنید.

سخن آخر

در این مطلب کوتاه تلاش کردیم درباره چند گیتار الکتریک صحبت کنیم که نه‌تنها برای نوازندگان باتجربه، بلکه برای هنرجویان مبتدی نیز مناسب هستند. شاید اگر از برخی افراد درباره قیمت گیتار ارزان برای شروع سوال کنید، گزینه‌هایی با قیمت پایین‌تر از مدل‌های اشاره‌شده در این مطلب را به شما معرفی کنند؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت امکان، حتماً نخستین ساز خود را از میان محصولات برندهای معتبر چون اسکوایر، اپیفون، شکتر (Schecter)، یاماها (Yamaha)، وینتج (Vintage) و جکسون (Jackson) انتخاب کنید. به عقیده ما، هیچ چیز بدتر از این نیست که بودجه ارزشمند خود را صرف خرید یک ساز بی‌کیفیت کنید؛ زیرا در این صورت احتمالاً پس از مدتی، از یادگیری نوازندگی دلسرد می‌شوید و گیتار را برای همیشه کنار می‌گذارید. 

در نهایت، فراموش نکنید که اگر برای خرید گیتار الکتریک به مشاوره دقیق و کامل نیاز داشتید، همواره می‌توانید روی کمک کارشناسان گیتار ایران حساب کنید!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳ میلیون بده ۶۰۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای بگیر!
هاشمیه متقیان از کسب مدال بازماند
واکنش تند نتانیاهو به تصمیم انگلیس برای تعلیق ارسال محموله‌های تسلیحاتی
بازداشت یک پرستار به دلیل همکاری با موساد
سومین قربانی قلعه‌نویی!/ آقایی‌پور برای تیم ملی تغییر قیافه داد
خوب شد یحیی گل‌محمدی پرسپولیس را می‌شناخت!
جزئیاتی درباره غرق شدن یک کشتی ایرانی در آب‌های کویت
وقتی آمریکا جا می‌ماند
آغاز برخورد با دلالان ارز در مرز مهران
ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
نان در نانوایی ها بالاتر از قیمت مصوب عرضه می شود
شرایط سفر به امارات با ویزای توریستی
لوئیس سوارز از بازی‌های ملی خداحافظی کرد
واکنش ونزوئلا به توقیف هواپیمای مادورو توسط آمریکا
اینفوگرافیک مراحل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳
دانشکده ریاضی دانشگاه اصفهان به نام «مریم میرزاخانی» نامگذاری شد
اسامی ۱۱۷ موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج
مشخصات فنی، کاربردها و عوامل موثر بر قیمت میلگرد ۱۶
بازی کامپیوتری و اینترنت اشیا رشته دانشگاهی شد
مشخصات فنی، کاربردها و عوامل موثر بر قیمت میلگرد ۱۶
فرار نافرجام از زندان ۱۲۹ کشته برجای گذاشت
دانشکده ریاضی دانشگاه اصفهان به نام «مریم میرزاخانی» نامگذاری شد
گام اول برای توسعه علم، آزادی علمی است
دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکوری‌ها منتشر شد
راه اندازی کلینیک صنعت در دانشگاه امیرکبیر
امکان تحصیل ۱۳۰۰ دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی در فراجا
تکذیب رد صلاحیت ۸هزار دانشجو معلم
تمدید مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد
ایجاد مقدمات حضور دانشجویان اندونزی در ایران
زمینه جلوگیری از جعل مدارک و تسهیل استعلام‌های تحصیلی فراهم شد
نام مریم میرزاخانی بر سردرِ دانشکده ریاضی دانشگاه اصفهان حک شد
ارتقای مرتبه ۵ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
جزئیات ثبت نام رشته‌های بدون کنکور اعلام شد/ جاماندگان کنکور بخوانند
آغاز انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه علامه‌ از هفته آینده
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاه صنعتی اراک رتبه اول درصد قبولی کارشناسی ارشد کشور را کسب کرد
فرصت انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی تمدید شد
رئیس سازمان امور دانشجویان تغییر کرد
پذیرش دانشجوی رشته «جامعه ­پژوهی اسلامی» در مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top