تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/15 - 21:20
کد خبر: 515476

آیا مدرک پزشکی ترکیه در ایران معتبر است؟

آیا مدرک پزشکی ترکیه در ایران معتبر است؟

سیستم آموزشی در دانشگاه های پزشکی ترکیه طبق سیستم ارزیابی بین المللی استاندارد سازی شده اند و اکثر دانشگاه ها از کیفیت و سطح بالای آموزشی برخوردارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همانطور که می دانید اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه های ترکیه در ایران تحت عوامل مختلفی می باشد. سیستم آموزشی در دانشگاه های پزشکی ترکیه طبق سیستم ارزیابی بین المللی استاندارد سازی شده اند و اکثر دانشگاه ها از کیفیت و سطح بالای آموزشی برخوردارند. ولی به تایید مدرک این دانشگاه ها توسط وزارت بهداشت و علوم ایران دقت کنید. زیرا اگر از آن دسته دانشجویانی هستید که می خواهید پس از تحصیل به ایران باز گردید و وارد بازار کار شوید. می بایست در دانشگاه های پزشکی ترکیه مورد تایید ایران تحصیل کنید تا با مشکل عدم تایید مدرک مواجه نشوید.

دانشگاه های خصوصی پزشکی ترکیه مورد تایید ایران

دانشگاه های خصوصی پزشکی ترکیه مورد تایید ایران

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه از دانشگاه های خصوصی ترکیه واقع در استانبول می باشد. کسب نمره قبولی در آزمون های SAT و ACT از شرایط پذیرش دانشجو در این دانشگاه می باشد. هم چنین این دانشگاه بدون آزمون نیز دانشجو می پذیرد. از مزایای مهم تحصیل در این دانشگاه مورد تایید بودن دانشکده پزشکی آن توسط ایران می باشد. برخی از امکانات دانشگاه یدی تپه را به نقل از سایت studyinturkey بیان می کنیم:

"Medical Research Center: It focuses on teaching and scientific research activities related to oral and dental health and patient services

The Center of drug Researches and Applications: It is concerned with conducting biomedical researches in cooperation with universities and governmental and non-governmental organizations by coordination with the College of Pharmacy in the university. "

دانشگاه آجی بادام

یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی پزشکی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران دانشگاه آجی بادام است. معدل دیپلم از آیتم های مهم برای پذیرش پزشکی در این دانشگاه است. برای تحصیل در رشته پزشکی آجی بادام می توان از طریق آزمون و بدون آزمون اقدام کرد.

دانشگاه کوچ

پزشکی دانشگاه کوچ از رنک بالایی برخوردار است و توسط وزارت بهداشت ایران نیز به رسمیت شناخته شده است. تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ از طریق قبولی در آزمون یوس و اس ای تی صورت می گیرد. حداقل معدل دیپلم 18 برای پذیرش پزشکی در این دانشگاه مورد نیاز است.

دانشگاه باهچه شهیر

یکی از دانشگاه های خوب ترکیه برای تحصیل پزشکی دانشگاه باهچه شهیر است. اعتبار مدرک پزشکی این دانشگاه توسط وزارت بهداشت ایران از مهم ترین ملاک های ایرانیان برای انتخاب این دانشگاه می باشد. پذیرش بدون آزمون از طریق معدل و قبولی در آزمون های یوس و SAT از شرایط تحصیل پزشکی در این دانشگاه می باشند.

دانشگاه باشکنت

از دانشگاه های خصوصی پزشکی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران دانشگاه باشکنت واقع در آنکارا است. تحصیل پزشکی در این دانشگاه با کسب نمره قبولی در آزمون های یوس و sat به دست می آید. علاوه بر مورد تایید بودن ایران در سراسر اروپا نیز به رسمیت شناخته می شود.

جهت تحصیل پزشکی در ترکیه باید از اعتبار مدارک دانشگاه های آن توسط ایران اطمینان کامل داشته باشید و ثبت نام دانشگاه مورد نظر را توسط موسسه های معتبر از جمله studyinturkey.com و مرکز تخصصی تحصیل در ترکیه ایرانی نوین انجام دهید.

دانشگاه های دولتی پزشکی ترکیه

دانشگاه های دولتی پزشکی ترکیه مورد تایید ایران

دانشگاه حاجت تپه

از دانشگاه های دولتی ترکیه واقع در آنکارا که مدرک پزشکی آن توسط وزارت بهداشت ایران تایید شده است. مدرک این دانشگاه علاوه بر مورد تایید بودن ایران توسط اروپا هم به رسمیت شناخته می شود. دانشگاه پزشکی حاجت تپه در بین دانشگاه های پزشکی ترکیه رتبه 1 و لقب موفق ترین دانشگاه را به خود اختصاص داده است.  مدت زمان تحصیل پزشکی در این دانشگاه 6 سال می باشد. این دانشگاه با دانشگاه هاروارد آمریکا وارد همکاری شده است رشته پزشکی این دانشگاه مورد تایید آمریکا و ایران می باشد.

دانشگاه آنکارا

از دانشگاه های پزشکی ترکیه که توسط دولت اداره می شود دانشگاه آنکارا واقع در شهر آنکارا است. این دانشگاه از طریق قبولی در آزمون یوس مرکزی دانشگاه دانشجو می پذیرد. هم اکنون مدرک پزشکی دانشگاه آنکارا توسط وزارت بهداشت ایران مورد تایید می باشد.

دانشگاه قاضی

از دانشگاه های پزشکی دولتی ترکیه که از رنک بالایی برخوردار است و مدرک آن توسط وزارت بهداشت ایران به رسمیت شناخته می شود دانشگاه قاضی آنکارا می باشد. برای تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کنیم.

دانشگاه دولتی استانبول از بهترین و پیشرفته ترین دانشگاه های ترکیه واقع در شهر استانبول می باشد. این دانشگاه یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در رشته پزشکی است و مدرک آن مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

دانشگاه اژه

دانشگاه اژه یکی از ارزانترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل پزشکی است. اژه از قدیمی ترین دانشگاه های ترکیه است که توسط ایران به رسمیت شناخته شده و مدرک آن در ایران اعتبار دارد. تنها آزمونی که برای پذیرش در این دانشگاه صورت می گیرد آزمون یوس می باشد.

مدت زمان تحصیل پزشکی در ترکیه

مقایسه پزشکی ایران و ترکیه

پزشکی ایران و ترکیه تفاوت ها و شباهت های قابل توجهی دارند. طبق تحقیقات انجام شده دانشگاه های پزشکی این دو کشور دارای سیستم آموزشی قوی و معتبر می باشند. تحصیل پزشکی در ایران با نظام آموزشی قوی تر پیش می رود و دانشجویان دوره های آموزشی نظری و عملی فراوانی باید بگذرانند. آماده کردن دانشجویان برای مواجه شدن با شرایط مختلف در پزشکی از اهداف این نمونه آموزش است و بر پایه تسلط بر دانش بالینی و پایه قرار گرفته است. برنامه پزشکی دانشگاه های ترکیه به نوآوری و آموزش مدرن تاکید بیشتر دارند و این امکان را به دانشجویان می دهد تا با آخرین تغییرات آموزشی و پیشرفت های جهان در زمینه پزشکی آشنا شوند.

تحصیل پزشکی عمومی در ایران 7 سال طول می کشد. در حالی که تحصیل این رشته در ترکیه 6 سال می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه در دانشگاه های دولتی از 240 تا 1500 دلار به صورت سالیانه و این هزینه در دانشگاه های خصوصی از 10 هزار دلار تا 25 هزار دلار متفاوت می باشد. برای اطلاع از هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایران کلیک کنید.

  • دانشگاه های پزشکی ترکیه به نسبت ایران رنکینگ بالاتری دارند.
  • تحصیل در دانشگاه های پزشکی ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی است.

شرایطی که برای پذیرش پزشکی در دانشگاه های ایران در نظر گرفته به نسبت ترکیه دشوار تر می باشد. در جواب پرسش این سوال که کنکور ایران سخت تر است یا ترکیه قطعا باید بگوییم ایران. کنکور پزشکی ترکیه تحت عنوان آزمون های یوس و اس ای تی انجام می شود و منابع بسیار کمتری به نسبت ایران دارد.

رتبه دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان

مدرک دانشگاه های پزشکی ترکیه علاوه بر ایران در جهان نیز جایگاه قابل قبولی دارند. حدود 10 تا از دانشگاه های پزشکی ترکیه جزء 500 دانشگاه برتر پزشکی جهان به حساب می آیند. در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان عواملی مانند: امکانات و تجهیزات، کیفیت آموزش، شهرت بین المللی، فعالیت های پژوهشی و... تاثیر گذار هستند.

رتبه پزشکی دانشگاه حاجت تپه در جهان: 376

رتبه دانشگاه پزشکی استانبول در جهان: 410

رتبه دانشگاه پزشکی اژه در جهان : 431

رتبه پزشکی دانشگاه مدیپول درجهان: 650

رتبه پزشکی دانشگاه دوکوزایلول: 540

دانشگاه هایی مانند یدی تپه، استانبول، آنکارا، آجی بادام و... نیز در رتبه بندی جهانی از جایگاه بسیار خوب برخوردار می باشند.

در این مقاله اطلاعاتی راجب اعتبار پزشکی دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه در ایران برای شما ارائه دادیم. لازم است ذکر کنیم که بسیاری از دانشگاه های ترکیه توسط کشورهای آمریکایی و اروپایی به رسمیت شناخته می شوند و از اعتبار بالایی برخوردارند. ولی توسط ایران به رسمیت شناخته نمی شوند. عزیزانی که قصد تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارند و علاقه مند به بازگشت به ایران و ورود به بازار کار هستند باید در دانشگاه های ترکیه مورد تایید ایران تحصیل کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری رایگان جلسات آموزش سواد رسانه در مساجد و حسینیه ها
پدر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درگذشت!
زلزله نسبتاً شدیدی شمال استان اردبیل را لرزاند
حواشی تیم ملی ادامه دارد/ طارمی: چرا به ما «بی‌شرف» می‌گویید؟
برخی کشورهای عربی برای خشنودی دشمن تلاش می‌کنند
حاتمی‌کیا سریال «موسی(ع)» را می‌سازد یا سینمایی؟/ جنجال «جواد»
پیروزی نفس‌گیر ایران مقابل قرقیزستان +حواشی
سخنان جالب رحیم‌پور ازغدی درباره اقدامات معاویه/ همه خوبن، دوقطبی نکنید! +فیلم
لاریجانی پشت پرده اصرار اصلاح‌طلبان برای اجرای FATF را لو داد +فیلم
آیا مدرک پزشکی ترکیه در ایران معتبر است؟
معرفی شرکت آچیم در
بورس ایران در حال رشد است: چرا؟
نحوه رفع فرورفتگی فرش از روی مبلمان
افزایش تقاضا برای سفرهای ماجراجویانه؛ گلبرگ سیر به مقصدهای کمتر شناخته‌شده می‌پردازد
کاهش دمای هوای تهران از فردا
یک انتصاب جدید در سازمان برنامه و بودجه
درخواست مهم پیاتزا از هواداران والیبال در ایران
صعود تیم میکس ریکرو ایران به یک چهارم نهایی
ساعت کاری مترو از شنبه تغییر می‌کند
واکنش وزیر اقتصاد به وام میلیاردی هیئت مدیره سازمان بورس +عکس
حمایت پوتین از هریس؛ خنده او بسیار جذاب است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top