تاریخ انتشار: شنبه 1403/06/17 - 09:17
کد خبر: 515526

رئیس اسبق شاباک: نتانیاهو شارلاتان است

 رئیس اسبق شاباک: نتانیاهو شارلاتان است

در حالیکه بنیامین نتانیاهو، به بهانه محور فیلادلفیا، مانع توافق آتش‌بس و تبادل اسرا می‌شود و این مسأله خشم محافل اسرائیلی را برانگیخته است، رئیس اسبق شاباک، ادعاهای نتانیاهو را «حقه‌بازی» توصیف کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «ناداو آرگامان» رئیس اسبق آژانس امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) طی مصاحبه با کانال ۱۲ این رژیم گفت که ادعای نتانیاهو درباره قاچاق سلاح از محور فیلادلفیا به غزه دروغ بزرگی است.

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا به بهانه ورود سلاح از مصر به غزه اصرار دارد، موضوعی که اصلی‌ترین عامل شکست مذاکرات آتش‌بس تا این لحظه به شمار می‌رود.

️رئیس اسبق شاباک (طی سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۲۱) در این باره گفت: بر اساس اطلاعاتی که در اختیار ماست، مقدار بسیار کمی سلاح از طریق آن تونل‌ها (در جاده فیلادلفیا) وارد نوار غزه شده است... عمده فعالیت قاچاق به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح بوده است. ما این را به صراحت می‌دانیم.

️او تأکید کرد: وقتی نتانیاهو از باقی ماندن در کریدور فیلادلفیا صحبت می‌کند، به خوبی می‌داند که هیچ قاچاقی از طریق کریدور فیلادلفیا وجود ندارد، بنابراین ما اکنون با این اختراع جدید زندگی می‌کنیم که مهم‌ترین چیز برای اسرائیل، کریدور فیلادلفیا است.

️نداو آرگامان افزود: نتانیاهو فردی ظالم و بدبین و شارلاتانی است که سعی دارد کل کشور را با دروغ فیلادلفیا گمراه کند تا مانع توافق شود، نتانیاهو جان گروگان‌ها و امنیت اسرائیل را برای بقای شخصی و به خاطر ائتلاف خود فدا می‌کند.

ادعای نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در ارتباط با قاچاق سلاح از مصر به غزه از طریق محور فیلادلفیا، واکنش مقامات قاهره را نیز در پی داشته و وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای گفته است که ادعای نتانیاهو تنها با هدف «فریب افکار عمومی اسرائیل» بیان شده است.

در این میان مخالفان نتانیاهو نیز بارها گفته‌اند که «محور فیلادلفیا» بهانه تازه وی برای ادامه جنگ در غزه است تا اینگونه وی همچنان بتواند در جایگاه نخست‌وزیری بماند، چرا که پایان جنگ با برکناری و چه بسا محاکمه وی همراه خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارمندان سازمان بورس چقدر وام گرفتند؟
دیدار پزشکیان و پوتین در حاشیه نشست بریکس
توپ طلای فوتبال بدون اعجوبه‌ها
رشد ۳۵۳ واحدی شاخص کل بورس در ابتدای معاملات
حمله نافرجام مهاجمان انتحاری به مقر نیروهای مرزبانی پاکستان
زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو
ماجرای هفده شهریور پنجاه و هفت +فیلم
فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته کنکوری‌ها
ساعت کار جدید بانک‌ها اعلام شد +جزئیات
تعریف و تمجید عجیب آقای گزارشگر
گزینه خط حمله پرسپولیس لو رفت؛ مهاجم مد نظر گاریدو از ایتالیا می آید
پاسخ به شایعه/ تعلیق ثبت سفارش واردات خودرو تکذیب شد+ جزئیات
واکنش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری به اظهارات حسام الدین آشنا علیه روزنامه کیهان
کریدور زنگزور چیست و کجاست؟!
هجوم هواداران استقلال به صفحه جانشین نکونام؛‌ایران نیا +عکس
جدیدترین تصمیم سازمان بورس برای تغییر دامنه نوسان بازار سهام
این پیامرسان به‌زودی ساماندهی می‌شود
دوربرگردان گزینه پرسپولیس از مصر/ تصمیم نهایی گرفته شد؟
نکونام هم تایید کرد؛ جدایی ستاره شاکی از استقلال
سرمربی جدید استقلال در راه تهران
استعفای رییس سازمان بورس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top