تاریخ انتشار: شنبه 1403/06/17 - 09:34
کد خبر: 515536

تفاوت اصلاح طلبان در زمان مسئولیت و دوری از مسئولیت

تفاوت اصلاح طلبان در زمان مسئولیت و دوری از مسئولیت

تجربه نشان داده اصلاح طلبان، به خصوص جریان تندروی آن‌ها هرگاه از رای ملت بازماندند و خارج مدار مسئولیت در جمهروی اسلامی قرار گرفتند، سازهای مخالفشان را کوک کرده و در قامت اوپوزیسیون و ضد انقلاب ظاهر شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها بخشی گفتارها و نوشتارهای اصلاح طلبان، از سیاستمدار تا روزنامه نگارشان، بر لزوم همکاری و وفاق برای پیشرفت ایران، نظام و انقلاب تاکید دارند. مثلا یکی از وزرای اسبق دولت اصلاحات در مصاحبه‌ای گفته بود: «حالا مثل اول انقلاب نوبت با عشق کار کردن و حل مسائل و مشکلات است. امروز باید به جای سهم‌خواهی، هرکدام از ما بگوییم، سهم من در ایجاد فرصت‌های شغلی چیست؟ سهم من در شکوفایی و رشد اقتصادی چیست؟» یا یکی از خبرنگاران روزنامه اعتماد نوشته بود: «با ادبیات براندازانه و ایجاد فضای سوءظن فضا و روح وفاق ملی آسیب خواهد دید و سرانجام نیکوی خود را نخواهد یافت. ...استواری در این راه با تعمیم و تکمیل همدلی با همه کسانی که به منافع ملی و قانون اساسی التزم دارند موفقیتش را تضمین خواهد کرد»

این‌ها تنها مشتی از خروارها اظهار نظر اصلاح طلبان در مورد خدمت به مردم و تلاش برای اعتلای کشور و لزوم همکاری با نظام و وفاق با اصولگرایان و... است.

نکته دیگر آنکه افرادی که تا دیروز همصدا با براندازان و فتنه گران پنجه به صورت نظام می‌کشیدند و در حمایت از اغتشاشگران توییت می‌زدند یا در میتینگ‌های انتخاباتی شعار می‌دادند، در صف پست‌های مسئولیت جمهوری اسلامی ایستاده اند تا بی نصیب نمانند؛ البته عده ای هم به سهم خود رسیدند.

اکنون سوال اساسی از این افراد این است که آیا اعتقاد به همکاری به نظام و فعالیت در چهارچوب قانون اساسی و همدلی با سایر جریان‌های سیاسی در این افراد یک شبه پیدا شد یا اینکه از قبل هم اعتقاد داشتند و برای جذب رای براندازان از آن‌ها حمایت می‌کردند؟

البته که تجربه نشان داده اصلاح طلبان، به خصوص جریان تندروی آن‌ها هرگاه از رای ملت بازماندند و خارج مدار مسئولیت در جمهروی اسلامی قرار گرفتند، سازهای مخالفشان را کوک کرده و در قامت اوپوزیسیون و ضد انقلاب ظاهر شدند. هر گاه هم که دستشان به پست و مقام رسید، برای بقا در قدرت چاره را در اظهار همراهی با نظام دیدند.

لذا این دست اظهار نظرها مبنی بر وفاق ملی که در گذسته به اشکال دیگری همچون آشتی‌ ملی از سوی اصلاح طلبان نیز مطرح می‌شد، بیشتر یک تاکتیک ریاکانه برای حفظ بقا در نظام است.

از همین‌رو به نظر می‌رسد که این اظهار همدلی از سوی برخی اصلاح طلبان بیش از اینکه از روی وفاق باشد، از روی نفاق است. چه آنکه عملکرد گذشته آنان دال بر همین موضوع است و بی صداقتی در نظر و عمل این جریان مهر تاییدی بر نفاق آن‌هاست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اظهارنظر وزیر کار درباره افزایش حقوق کارگران
کارنامه دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی کامپیوتر؛ یک نشان طلا، ۲ نشان نقره و یک نشان برنز
چراغ سبز رئیس الهلال برای خط زدن نام نیمار
ایجاد زمینه حضور خانواده دانشجویان نوورود در جشن آغاز تحصیلی
استودیوی ضبط پادکست دانشگاه شریف راه‌اندازی می‌شود
سایت دانشگاه علم و صنعت به دلیل اشکال در شبکه برق دچار اختلال شد
هوای تهران دوباره ناسالم شد
اولین واکنش بورس به استعفای عشقی
پزشکیان: توسعه تهران با بی‌آبی موجود، وقت تلف کردن است
اشک‌های ناهید کیانی به خاطر پرسپولیس
پابندهای الکترونیکی جرایم را چقدر کاهش داده است؟
علائم جدی ابتلا به کبد چرب
زلنسکی تاریخ پایان جنگ اوکراین را هم اعلام کرد!
قهرمان زن المپیک در آغوش علی پروین +فیلم
نحوه ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه‌های خارجی
اولین اجلاس روسای دانشگاه‌ها در دولت چهاردهم برگزار می‌شود
اعلام زمان فروش فوری اعتباری یک خودروی سایپا
کارمندان سازمان بورس چقدر وام گرفتند؟
دیدار پزشکیان و پوتین در حاشیه نشست بریکس
توپ طلای فوتبال بدون اعجوبه‌ها
رشد ۳۵۳ واحدی شاخص کل بورس در ابتدای معاملات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top