تاریخ انتشار: شنبه 1403/06/17 - 12:56
کد خبر: 515568

پزشکیان: توسعه تهران با بی‌آبی موجود، وقت تلف کردن است

پزشکیان: توسعه تهران با بی‌آبی موجود، وقت تلف کردن است

رئیس جمهور گفت: توسعه تهران با بی آبی که وجود دارد، هر کاری کنیم بیخود داریم وقت تلف می کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود پزشکیان صبح امروز - ۱۷ شهریور ماه - در بازدید از فعالیت‌های زیربنایی و زیرساختی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بیان کرد: ما هم جزو شما بوده و هم بسیجی بوده، هستیم و خواهیم بود. این نگاه بسیجی به معنای واقعی می تواند مملکت را نجات دهد.

وی ادامه داد: ان شاءالله دست به دست هم داده و کاری کنیم که مردم ما به شما، ما و نسلی که رفتند و جان دادند و زندگی خود را گذاشتند تا استقلال و آزادی را برای ما بیاورند، افتخار کنند. ما هر کاری از دستمان بر بیاید در خدمت شما هستیم.

رئیس جمهور گفت: باید جلسه ای با بچه های بسیج برای ساختن یکسری مدارس برگزار کنیم. ما تجربه موفقی برای ساخت خانه های بهداشت به شکل بسیجی در تبریز داریم. در عرض شش ماه بالغ بر ۶۰۰ خانه بهداشت را با همین شیوه ساختیم. ما فقط مصالح می دادیم ولی مردم کمک می کردند. بچه ها کار می کردند. مهندسان داوطلبانه کار می کردند. بنده تصور می کنم اگر جلسه ای برگزار کنیم می توانیم تمام مشکل مدارس را در مناطق محروم برطرف کنیم. مصالح را دولت می دهد و کار و فعالیت را به مردم می سپاریم. می توان از ظرفیت دانشجوها برای کشیدن نقشه استفاده کرد. بنده تصور می کنم که راحت با کمک همان مناطقی که به مدرسه نیاز دارند، می توانیم کل مشکلات کمبود مدارس را یکساله با نگاه بسیجی بسازیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: در برخی از جاها کارخانه هایی احداث شده که توجیه اقتصادی ندارد. ولی اگر ما برویم به منطقه‌ای و مردم ببینند خدمات و امکانات و کار در منطقه هست، سرمایه گذار و افراد نیز به این منطقه خواهند آمد، تهران نیز از این وضعیت خارج می شود. بنده فکر می کنم با ادامه روند فعلی حل مشکل تهران غیر قابل حل است. توسعه تهران با بی آبی که وجود دارد، هر کاری کنیم بیخود داریم وقت تلف می کنیم.

کمبود مدرسه در مناطق محروم را با کمک بسیج مرتفع می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: مشکل کمبود مدرسه در مناطق محروم را با کمک بسیج طی یک سال مرتفع می‌کنیم.

دکتر مسعود پزشکیان روز شنبه پس از بازدید از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با تاکید بر این که باید با نیروهای بسیج برای ساخت مدارس جلسه بگذاریم، گفت: مشکل کمبود مدرسه در مناطق محروم را یک ساله با کمک نیروهای بسیج مرتفع می‌کنیم، اگر نقشه ساخت و مصالح را به مردم بدهیم خودشان مدارس را می‌سازند.

وی افزود: زمانی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بودم، تجربه ای داشتیم که در عرض ۶ ماه، ۶۰۰ خانه بهداشت را با مشارکت مردم ساختیم، ما فقط مصالح می دادیم و مردم و مهندسان داوطلبانه کار می کردند.

دکتر پزشکیان اظهار داشت: لازم نیست پیمانکار برای پروژه جذب شود، بلکه با کمک مردم همان مناطقی که مدرسه نیاز دارند کل مشکلات کمبود مدرسه را یک ساله مرتفع می‌کنیم.

وی ادامه داد: با کمترین قیمت می‌توانیم مدارس را بسازیم، در آن زمان هر خانه بهداشت را ۸ میلیون تومان می ساختند، ولی ما با یک و نیم میلیون تمامش کردیم، پیمانکاران دو ساله می‌ساختند ما ۶ ماهه می‌ساختیم.

رئیس جمهور بیان کرد: قرار نیست مدارس بزرگ مقیاس ساخته شود، مدارس چند کلاسه را بسیجی‌وار می توان در عرض چند ماه ساخت، خودمان هم پای کار می‌آییم و مردم را بسیج می کنیم و فقط نیاز است مصالح بدهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مصوبه اصلاح آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد
ریسمان مردمی عدالت را قیچی نکنید!/ اتهامات وارده به محسن ریسمان‌سنج قابل نقض است
گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟
حمایت برادر اوباما از ترامپ
تفریح پر خرج بچه پولدارهای تهران! +فیلم
دسترسی دانشگاه‌ها به ابزار هوش مصنوعی «اسکوپوس» فراهم شد
روایت شنیدنی فرمانده سپاه از نبردهای دریایی ایران و اسرائیل
مهلت ثبت‌نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری تمدید شد
قهرمان و نایب قهرمان کشتی المپیک استخدام شدند
ورود رئیس‌جمهور به نحوه برگزاری کنکور عادلانه
حمله تروریستی در نیویورک خنثی شد
جلسه اضطراری شورای عالی بورس به دلیل استعفای عشقی
وعده‌های ترامپ عجیب و عجیب‌تر می‌شود!
حبس و جزای نقدی در انتظار اتباع بیگانه غیرمجاز
این میوه ویروس معده را از بین می برد
ثبت‌نام دارندگان فیش‌های عمره مفرده از امروز
نکونام به دادسرا احضار شد!
تابستان ۲۰۲۴ گرم‌ترین تابستان تاریخ شد
پروانه ساخت «اخراجی‌ها۴» صادر شد
جوابیه دفتر رئیس‌جمهور به کیهان: دستور پزشکیان کاملاً در چارچوب قانون است
اظهارنظر وزیر کار درباره افزایش حقوق کارگران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top