تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/06/18 - 12:45
کد خبر: 515687

در ایام پیاده روی اربعین هیچ بیماری واگیری شیوع پیدا نکرد

در ایام پیاده روی اربعین هیچ بیماری واگیری شیوع پیدا نکرد

رئیس جمهیت هلال احمر با اشاره به ارایه بیش از ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار خدمت به زائران اربعین، گفت: خوشبختانه هیچ مورد بیماری واگیری در این ایام شیوع پیدا نکرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر امروز در نشست خبری با اشاره به اجرای برنامه های امدادی در ایام محرم و صفر، بیان کرد:اوج خدمت ما عاشورا و تاسوعا، اربعین و دهه آخر صفر بود.

وی ادامه داد:برنامه سال گذشته را رصد و پایش کردیم و بازنگری های لازم را در نظر گرفتیم و شورای سیاستگذاری اربعین را ایجاد کردیم به طوری که داخل کشور بر عهده سازمان امداد و نجات و خارج از مرز را به سازمان پزشکی حج و زیارت محول کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری کنگره سلامت در اربعین، افزود:در این کنگره مقالات مختلفی ارایه شد و این کنگره بین المللی باعث ترویج فرهنگ اربعین حسینی در دنیا شد.

کولیوند ابراز کرد:حدود ۶ هزار نفر برای خدمات امداد و نجات و ۲ هزار نفر برای طرح طبیب الدپار در نظر گرفته شده و آموزش های لازم ارایه شد.

وی تصریح کرد:جمع آوری داروها در قالب یک پویش در این ایام راه اندازی شد و مقداری زیادی دارو جمع آوری شد.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به موج شدید گرما در اربعین امسال، گفت: تعاملات خوبی با دستگاههای مختلف داخلی و عراق داشتیم و ارتباط با صلیب سرخ باعث استفاده از ظرفیت آنها شد به طوری برخی از مسئولان صلیب سرخ در پیاده روی اربعین شرکت کردند.

کولیوند یادآور شد:برای موکب ها حمایت های لازم صورت گرفت و بیش از ۱۷۰۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در این مراسم مشارکت داشت.

وی خاطرنشان کرد:هوا بسیار گرم بود و در برخی نقاط رطوبت نیز وجود داشت اما با کمک خدا یک مورد هم تلفات جانی نداشتیم و افراد گرما زده درمان شدند؛ ضمن اینکه زایران نیز مراعات لازم را داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: بیش از ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار خدمات ارایه کردیم و ۸۸۷ بیمار را بین بیمارستانهای عراقی انتقال دادیم و بیشترین مراجعات به ما مردم گرمازدگی بود و تاکنون هیچ تهدیدی از بروز بیماری های واگیر در این ایام نداشتیم.

کولیوند تصریح کرد: بیش از ۵ هزار نفر خادم در ایام شهادت امام رضا ارایه خدمات کردند و پایگاه های سلامت در محورهای منتهی به مشهد فعال بودند؛ ضمن اینکه در خصوص اسکان زایران نیز فعالیت های خیلی خوبی داشتیم و چادرهای اسکان جمع آوری شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح طبیب الدوار، گفت:این افراد با داشتن کوله پشتی خدمات پزشکی به زایران ارایه دادند و حتی پزشکان خارجی نیز حضور داشتند.

کولیوند تصریح کرد:کار خوب امسال این بود که برخی بیمارستانهای وزارت بهداشت کاملا در اختیار هلال احمر بود و در شهرهای نجف و کاظمین نیز مراکز درمانی در اختیار ما بود و در کربلا نیز بیمارستانهای عراقی در اختیار ما قرار داشت.

وی با اشاره به حمایت از پوشش بیمه زائران توسط بیمه معلم، افزود: همه بیماران را با اتوبوس آمبولانس و آمبولانس انتقال می دادیم و ضمن اینکه اگر جسدی قصد انتقال به ایران داشت نیازمند مراجعه به پزشکی قانونی عراق نبود.

کولیوند با اشاره به کاهش حوادث ترافیکی در عراق در ایام اربعین، گفت:در نقطه صفر مرزی عراق با کمک حشد الشعبی پزشکان ما حضور داشته و خدمات ارایه می دادند و اجازه پرواز بالگرد هلال احمر در عراق را داشتیم و دو فروند هواپیما نیز به بحث امداد رسانی به مصدومان اختصاص داده شده بود.

کولیوند در خصوص برنامه حج عمره، افزود:مشکل خاصی در این خصوص نداریم؛ ضمن اینکه اکنون کمیته ای آسیل شناسی اربعین نیز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه موجودی انبارها نگران گننده نیست، گفت:باید انبارها به حداقل استاندارد لازم برسند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش مرگ و میر در پیاده روی اربعین امسال، گفت: ۷۰ نفر در این ایام به علل بیماری ها جان خود را از دست دادند اما به علت گرمازدگی هیچ فردی جان نداد.

وی خاطرنشان کرد:بزرگترین بالگرد راشا هلو با ظرفیت ۱۲۰ نفر دو ماه به ما بدهند و تفاهم نامه خرید ۲۰ بالگرد صورت گرفته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تمدید مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی ۱۴۰۳
شوک عجیب به هواداران تیم ملی؛ ورودی ایرانی‌ها به ورزشگاه العین قفل است
پارالمپیک پاریس؛ واکنش کوهپایه زاده به پس گرفته شدن طلای بیت سیاح
وضعیت میزبانی پرسپولیس در لیگ برتر مشخص شد
مخالفت سپاهان با جدایی دانشگر
مهلت استقلال و پرسپولیس برای ثبت بازیکن جدید در لیگ نخبگان
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری از ۱۸ شهریور
نتایج اولیه آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری تمدید شد
اخذ عوارض جدید در پروازهای خارجی
طرح‌های نیمه تمام عمرانی بر اساس اولویت تکمیل می‌شود
رئیس بنیاد‌ گندم‌کاران: ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان واریز نشد
تجارت ۲۶.۷ میلیارد دلاری ایران با کشورهای سازمان همکاری‌ اسلامی
حل ناترازی بانک‌ها با همفکری مدیران بانکی در دستور کار است
پیش‌بینی تکان دهنده از پیری جمعیت ایران
جانبازان ۲۵ درصدِ مُعسر مشمول دریافت «کمک معیشتی» شدند
بورس منفی ماند/ ریزش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
سومین نشست شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی امروز برگزار می‌شود
زمان عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از عراق اعلام شد
این ۵ بحران اسرائیل را رها نمی‌کند
شکایت باشگاه پرسپولیس از استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top