تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/06/18 - 17:08
کد خبر: 515720

رقابت ۴۰۰ داروساز در مقطع دکترای تخصصی

 رقابت ۴۰۰ داروساز در مقطع دکترای تخصصی

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت از رقابت ۴۰۰ داوطلب برای ۳۰۶ ظرفیت مقطع دکترای تخصصی داروسازی خبر داد و گفت: کارنامه نهایی داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی طی ۱۰ روز آینده در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بهرام دارایی از رقابت 400 داوطلب برای 306 ظرفیت مقطع دکترای تخصصی داروسازی خبر داد و گفت: بر اساس ظرفیت اعلام شده و رتبه و نمره داوطلبان، قبول شدگان آزمون کتبی به مرحله دوم (آزمون شفاهی) راه یافتند و در طول سه روز در دو شیفت صبح و بعداز ظهر مورد ارزیابی صلاحیت علمی قرار گرفتند.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت تصریح کرد: این نیروهای متخصص، پس از گذراندن دوره‌های لازم، به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه، محقق و متخصصان بالینی، در چرخه تولید و تامین دارو و همچنین به عنوان تنظیم و تعدیل کننده(regulator) در سراسر کشور توزیع می‌شوند و به تولید و خلق ثروت کمک می‌کنند.

دارایی، افزود: متخصصین این حوزه با حضور در مجامع و بازارهای بین المللی و ورود در عرصه فناوری داروهای نوین، تولید واکسن و داروهای نو ترکیب به خوبی می توانند ایفای نقش کنند و داروسازی کشور را حفظ کرده و ارتقا دهند.

داروسازی بالینی؛ پرمتقاضی‌ترین رشته

علیرضا مرتضوی، معاون دبیر خانه شورای آموزش داروسازی و دبیر بورد تخصصی فارما سیوتیکس، به اضافه شدن دو و نیم درصد برتر(دانشجویانی که در آزمون 180 واحدی موفق به کسب رتبه های برتر شدند) به ظرفیت اعلام شده اشاره کرد و گفت: در راستای تشویق دانشجویان نخبه و توانمند، آن دسته از دانشجویانی که (2.5 درصد برتر) در آزمون دوره داروسازی عمومی موفق به کسب رتبه برتر شدند، می‌توانند به صورت مستقیم وارد مرحله مصاحبه شوند.

وی با اشاره به رقابت 73 متقاضی در رشته داروسازی بالینی، آن را پرمتقاضی‌ترین رشته خواند و گفت: از میان 12 رشته(Ph.D) و یک رشته تخصص، از آنجا که رشته داروسازی بالینی، پل ارتباطی میان پزشکان و داروسازان است، این متخصصان پس از سپری کردن دوره در بیمارستان‌ها، می‌توانند خدمات دارویی را به طور تخصصی به بیماران در بیمارستان‌ها ارائه دهند.

مرتضوی، رشته فارماسیوتیکس را رشته پرمخاطب بعدی دانست و تصریح کرد: اگر چه هر فرد می‌تواند در رشته‌های مختلف به صورت نامحدود انتخاب رشته کند اما برای مصاحبه فقط می تواند در دو رشته تعیین اولویت کند.

معاون دبیر خانه شورای آموزش داروسازی وزارت بهداشت، در پایان از اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان ظرف 10 روز آینده خبر داد و گفت: کارنامه نهایی کلیه داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی طی 10 روز آینده در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز، آن را دریافت کنند.

لازم به ذکر است آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی برای نخستین بار در سال 1402 از آزمون‌های دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی جدا شد و به صورت مستقل برای پذیرش دانشجو در رشته های اقتصاد و مدیریت دارو، کنترل دارو، فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، زیست فناوری دارویی، سم شناسی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، داروسازی هسته ای، نانوفناوری دارویی، زیست مواد دارویی و نوتراسیوتیکس برگزار شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمار دانش‌آموزان ثبت‌نام نکرده اعلام شد
مجیدی: سینمای ایران در دهه اخیر مهجور مانده است
تعیین تکلیف وام‌های میلیاردی مدیران سازمان بورس
کاریکاتور| چرا معاون اجرایی پزشکیان متخصص چشم است؟!
رکوردشکنی کاروان پارالمپیک ایران در پاریس
مدل کنکور را تغییر نخواهیم داد
پیام دنیامالی به کاروان فرزندان ایران در پایان پارالمپیک
بیشتر به شکست نزدیک هستیم، تا پیروزی
رقم قرارداد جنجالی‌ترین بازیکن استقلال مشخص شد
تمایل ایرانی‌ها به داشتن فرزند سوم و چهارم؛ آمارها چه می گویند؟
واکنش وکیل عربستانی به بحران الاهلی پیش از بازی با پرسپولیس
اسرائیل مدعی ترور فرمانده ارشد حماس شد
شمارش معکوس برای برکناری رسمی نکونام
خاکی صدیق رئیس مرکز هیات‌های امناء و ممیزه وزارت علوم شد
رقابت ۴۰۰ داروساز در مقطع دکترای تخصصی
اجرای طرح جهاد علمی با همکاری وزارت دفاع و دانشگاه‌ها
میانگین نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی ۱۰.۹۸
نامه پژمان‌فر به فرزین درباره تخلفات برخی از بانک‌ها در دریافت تضامین
توضیحات عضو ناظر مجلس در شورای بورس درباره پرداخت وام‌های میلیاردی اخیر
تمدید مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی ۱۴۰۳
شوک عجیب به هواداران تیم ملی؛ ورودی ایرانی‌ها به ورزشگاه العین قفل است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top