تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/19 - 10:06
کد خبر: 515793

غروب چهره محبوب پرسپولیسی‌ها در چین!

غروب چهره محبوب پرسپولیسی‌ها در چین!

به‌نظر می‌رسد دوران اوج برانکو، سرمربی سابق پرسپولیس هم به پایان رسیده و شاید مثل دوستش کارلوس کی‌روش در مسیر بازنشستگی قرار بگیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یک باخت وحشتناک ۷گله مقابل ژاپن؛ این بدترین شروعی بود که برانکو ایوانکوویچ می‌توانست در مرحله انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۶داشته باشد. چین روزهای غروب فوتبال ملی‌اش را پشت سر می‌گذارد و در جام ملت‌های آسیا هم عملکرد ضعیفی داشت. گروه فعلی این تیم هم با حضور ژاپن، استرالیا، عربستان، اندونزی و بحرین بسیار دشوار است. با این همه، کمتر کسی انتظار داشت برانکو چنین استارت اسفباری بزند و شریک یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ اژدهای زرد شود.

بدتر از همه اینکه از نظر فوتبالی، حتی حضور در همین مرحله هم خیلی حق چین نبود. شاگردان برانکو در روز آخر دور قبلی یک بر صفر به کره‌جنوبی باختند. آنها بعد از عقب افتادن از کره، هیچ تلاشی برای جبران نتیجه نکردند و تمرکزشان را فقط روی کمتر گل خوردن گذاشتند. چرا؟ چون با همان نتیجه هم تایلند مجبور بود با ۳گل اختلاف سنگاپور را ببرد تا به جای چین صعود کند. این، استراتژی برانکو بود که تا یک قدمی شکست هم پیش رفت، چرا که تایلند ۳بر یک سنگاپور را برد و بازیکنان این تیم در دقایق آخر، کلکسیونی از فرصت‌های گلزنی را از دست دادند. شاید اگر یکی از آنها گل می‌شد، ضمن حذف چین، خود برانکو هم امروز دیگر روی نیمکت این تیم حضور نداشت. حالا اما چین اینجاست، در یک گروه مرگبار، با آغازی فاجعه‌بار و دنباله‌ای سخت.

شاگردان برانکو در حالی سه‌شنبه میزبان عربستان هستند که مانچینی هم روی نیمکت حریف در آستانه اخراج است و چاره‌ای غیراز کسب پیروزی در این بازی ندارد. بنابراین شاید حداقل کار یکی از این دو مربی در این فیفادی به پایان برسد. درصورتی که آن مربی برانکو باشد، ممکن است چنین اتفاقی حتی به منزله پایان دوران حرفه‌ای مربیگری برای او باشد؛ مردی که در فوتبال ایران دوران بسیار موفقی را پشت سر گذاشت و در کنار کارلوس کی‌روش، یک دوگانه بسیار جنجالی و تاریخی ساخت، اما هر دو مربی بعد از ترک ایران، روزهای کم‌فروغی را پشت سر گذاشتند. کی‌روش بعد از تجارب ناکام در کلمبیا، مصر و قطر و حتی در بازگشت به ایران، حالا در ۷۱سالگی «احتمالا» بازنشسته شده. برانکو هم در حوالی ۷۰سالگی «احتمالا» بیشتر از قبل به استراحت در خانه فکر خواهد کرد!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۸ نکته مهم برای انتخاب قالیشویی
تعمیرات موتورخانه تهران
تعمیرات موتورخانه تهران
عکاس خبری چیست و چگونه عکاس خبرنگار شویم؟
فولاد بلبرینگ و رولبرینگ چیست؟
راهنمای انتخاب رشته انسانی
حکم راننده اسنپ متجاوز به کودک ۱۲ ساله صادر شد
ممنوعیت پرداخت تسهیلات برای وکالتی کردن حساب‌ها
پخش دورهمی مهران مدیری در تلویزیون
تحلیلی بر فضای سیاسی استان یزد در تغییرات استانداری دولت چهاردهم!
تغییرات جدید در کنکور ۱۴۰۴
سلیمی بهترین سنگین وزن تکواندو جهان شد
جدیدترین آمار انتخاب رشته در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳
پذیرش بدون آزمون دانشجوی ارشد و دکتری در رشته‌های راهبردی
انتخاب رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد تا شنبه ادامه دارد
بهره‌مندی بیش از ۲۳هزار استاد و دانشجو از یارانه خدمات آزمایشگاهی
دانشگاه الزهرا در رشته مهندسی کامپیوتر دانشجو می‌پذیرد
تمام معلمان باید شناسنامه علمی و اخلاقی داشته باشند
ایران از خونخواهی شهید هنیه منصرف شده است؟!
متقاضیان تسهیلات ازدواج امسال چقدر افزایش داشتند؟
تنها کشور با «فضای مجازی ول» هستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top