تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/21 - 00:45
کد خبر: 516015

رییس دانشگاه تهران خبر داد؛

پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری در شعبه گرجستان دانشگاه تهران

پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری در شعبه گرجستان دانشگاه تهران

رییس دانشگاه تهران گفت: راه‌اندازی شعبه دانشگاه تهران در نجف اشرف در شرف دریافت موافقت اصولی است. شعبه گرجستان نیز در مهر ماه ۱۴۰۳ با پذیرش ۱۲۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری افتتاح خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه تهران، افزود: دانشگاه تهران آماده جهش بزرگ است و همه زیرساخت‌ها آمادگی پیدا کرده است تا هم در عرصه‌های بین‌المللی و هم عرصه‌های فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه در آینده نزدیک شاهد جهش بالایی باشیم.

رییس دانشگاه تهران در مراسم افتتاح استودیوهای جدید تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران، گفت: در فرصتی که در جلسه معارفه وزیر علوم خدمت آقای دکتر پزشکیان رسیدم، اشاره کردم که دانشگاه تهران در زمینه تحقق همان نکاتی که رییس‌جمهوری در زمینه ضرورت ایجاد فضای گفتگو و ارائه دیدگاه‌ها برای اساتید و دانشجویان و اجازه صحبت کردن ذی‌نفعان دانشگاه مورد تاکید قرار می‌دهند، اهتمام داشته است و تجربه فعالیت سه ساله تلویزیون اینترنتی در دانشگاه تهران، نمونه خیلی موفقی در این زمینه است که دانشگاههای دیگر می توانند از آن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به افتتاح خوابگاه متأهلین ۵۱ واحدی، گفت: همان طور که پیش از این قول داده بودیم، هیچ دانشجوی متقاضی خوابگاه متاهلی که واجد شرایط است، در سال تحصیلی جدید بدون خوابگاه نمی‌ماند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ که تیم جدید مسئولیت اداره دانشگاه را برعهده گرفت، بیش از ۱۲۰ خانواده در نوبت قرار داشت اما با ایجاد ظرفیت‌های جدید برای اسکان خانواده دانشجویان متأهل، در دانشگاه تهران با مشکل کمبود خوابگاه متأهلین مواجه نیستیم.

راه‌اندازی مرکز ازدواج دانشگاهیان در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به ایجاد زنجیره‌ای از ظرفیت‌ها در جهت قانون جوانی جمعیت، بیان داشت: در دوره جاری مدیریتی دانشگاه تهران، مرکز ازدواج دانشگاهیان با هدف تسهیل شرایط برای ازدواج آگاهانه دانشگاهیان راه‌اندازی شد و وام‌های قرض‌الحسنه ویژه به دانشجویانی که جریان ازدواج ایشان از طریق مشاوره‌های این مرکز سامان می‌گیرد، اعطا خواهد شد.

دکتر مقیمی از احداث مجتمع خوابگاهی ۵۰۰ واحدی متأهلین دانشگاه تهران به عنوان حلقه‌ای از این زنجیره نام برد و گفت: مهدکودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران نیز با حمایت بنیاد مصلی‌نژاد احداث شد و در اختیار خانواده دانشگاه تهران قرار گرفت.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران از نظر کمبود کلاس‌های درس، یادآور شد: با اجرای طرح توسعه دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی، مشکل این دانشکده از نظر فضای فیزیکی، تا چندین سال آینده مرتفع می‌شود.

وی به تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه توجه به تغییرات تحولی در مهارت‌های تخصصی دانش‌آموختگان و گسترش و توسعه آموزش‌های مهارتی و برنامه‌های مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها با تکیه بر نوآوری و فنآوری اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌های اجراشده در دانشگاه تهران با برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگان مردم در خانه ملت، دارای قرابت است. پس از ایجاد ساختار اداره کل مهارت در دانشگاه تهران در سال گذشته، فضای فیزیکی مناسبی به منظور اجرای مأموریت‌های این حوزه مهم نیز فراهم شد.

رئیس دانشگاه تهران در زمینه ضرورت ایجاد دفتر مرکزی پردیس‌های بین‌المللی و شعب خارج از کشور دانشگاه تهران که ساختمان محل استقرار آن با حضور رؤسای پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه تهران به بهره‌برداری رسید نیز گفت: دفاتر پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه تهران در نقاط مختلف پراکنده بود و نیاز بود یک مکان مشترک داشته باشند.ر

وضعیت راه‌اندازی شعب دانشگاه تهران در نجف و گرجستان

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران تا قبل از سال ۱۴۰۰ دارای دو پردیس بین‌الملل کیش و ارس بود که در دوره جاری مدیریتی دانشگاه تهران شاهد راه‌اندازی پردیس‌های بین‌الملل اروند، خلیج فارس (قشم) و کاسپین و همچنین شعبه‌های دانشگاه تهران در خارج کشور بودیم. راه‌اندازی شعبه دانشگاه تهران در نجف اشرف در شرف دریافت موافقت اصولی است. شعبه گرجستان نیز در مهر ماه ۱۴۰۳ با پذیرش ۱۲۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری افتتاح خواهد شد.

دکتر مقیمی همچنین به راه‌اندازی اندیشکده حکمرانی مالی محاسباتی در همکاری مشترک بین دانشکده حکمرانی و دیوان محاسبات کشور اشاره کرد و گفت: هدف ما در اندیشکده حکمرانی مالی محاسباتی این است که از یافته‌های بسیار باارزش حسابداری و داده‌های که در مجموعه دیوان محاسبات است آنها را با حضور کارشناسان و مدیران دستگاه‌های مختلف در مجموعه اندیشکده به معرض نقد و بررسی بگذارد.

وی در پایان گفت: یکی از خروجی‌هایش خدمت به مجلس شورای اسلامی خواهد بود. یکی از مراجع اطلاعاتی مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسات کشور است ولی اطلاعت خام نمی‌تواند خیلی مینای تصمیم گیری باشدو. اندیشکده حکمرانی تلاش می‌کند تا داده‌های خام را تبدیل به اطلاعات، دانش و حکمت که مبنای حکمرانی درست در کشور است تبدیل کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازگرداندن اعتماد مردم به بازار سرمایه، اولویت دولت چهاردهم
عکسی متفاوت از روزگار جوانی رهبر انقلاب
قایدی دلیل عذرخواهی از تماشاگران اماراتی را اعلام کرد
صحنه‌ی پنالتی که توسط VAR به سود ایران رد شد +فیلم
تدوین مجدد نظام‌نامه سهمیه‌بندی مناطق داوطلبان
گل اول ایران به امارات توسط مهدی قایدی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ +فیلم
پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری در شعبه گرجستان دانشگاه تهران
هلال احمر ایران مسئول آموزش مدیران عملیات صلیب سرخ در اربعین
ممنوعیت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ برای پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۲ برداشته شد
مهلت ثبت‌نام آزمون اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری تمدید شد
تبریک دبیرکل اوپک به پاک‌نژاد برای انتخاب به‌عنوان وزیر نفت ایران
دیوارنگاره ونک اکران شد
توضیحات سخنگوی قوۀ‌قضائیه دربارۀ استرداد ساشا سبحانی +فیلم
انتقاد پاکستان از کارشکنی آمریکا در تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران
استقبال از کاروان پارالمپیک با پرچم یا ام البنین +عکس
نتایج نهایی المپیاد دانشجویان علوم پزشکی فردا اعلام می‌شود
مهدی رسولی در هیئت دانشجویی اصحاب الحسین(ع) مرثیه خوانی می‌کند
محمدبیگی: ضرورت خوشایند سازی زایمان طبیعی در کشور
برخورد قضایی با سحر دولتشاهی به دلیل انجام اعمال خلاف موازین اسلامی
رئیس بنیاد ملی نخبگان: فصل تازه ای در حمایت از نخبگان رقم می زنیم
سفری از جنس صداقت
پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری در شعبه گرجستان دانشگاه تهران
ممنوعیت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ برای پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۲ برداشته شد
نتایج نهایی المپیاد دانشجویان علوم پزشکی فردا اعلام می‌شود
آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد از نیمه دوم مهر
نشست سراسری رؤسای دانشکده‌های الهیات و معارف اسلامی برگزار شد
سهل‌انگاری در گزینش معلمان خیانت به آینده کشور است
بهره‌گیری از تجربیات شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان راهگشای آینده دیپلماسی است
آماده حمایت از برنامه‌های کلان علمی و فناورانه هستیم
سند اولویت‌های پژوهشی دانشگاه علامه‌ رونمایی می‌شود
جشن دانش آموختگی دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد
تعداد دانشجویان خارجی در کشور، ۲ یا ۳ درصد است
اعلام نتایج نهایی یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی
انتخاب رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد تا شنبه ادامه دارد
پذیرش بدون آزمون دانشجوی ارشد و دکتری در رشته‌های راهبردی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top