تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/21 - 09:45
کد خبر: 516051

به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)

به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)

ابوالادیان، یکی از خادمان امام حسن عسکری(ع) روایت می‌کند: در روزهای نزدیک به شهادت امام یازدهم نزد ایشان رفتم. حضرت نامه‌هایی را به من دادند و فرمودند: «اینها را به مدائن برسان. تو ۱۴روز نیستی و روز پانزدهم به سامرا بازمی‌گردی و صدای شیون از خانه من می‌شنوی و من را در آن هنگام روی مغسل خواهی دید.»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پرسیدم:‌ ای آقای من! امر امامت پس از شما با کیست؟ فرمودند: «کسی که جواب نامه‌های مرا از تو بخواهد.» درخواست کردم که راهنمایی‌ام کنید. امام گفتند: «کسی که بر من نماز گزارد، او قائم پس از من است. کسی که از درون همیان خبر دهد، قائم پس از من است.»

نامه‌ها را به مدائن بردم و جواب آنها را گرفتم. ۱۵روز بعد به سامرا بازگشتم و دیدم که صدای ناله و شیون از خانه امام عسکری(ع) بلند است و پیکر امام را غسل می‌دهند و جلوی در خانه، جعفر کذاب (برادر امام حسن عسکری(ع) که به دروغ ادعای امامت کرده بود) ایستاده است و مردم به‌خاطر شهادت امام به او تسلیت، و به‌خاطر جانشینی ایشان به او تهنیت می‌گویند. در این هنگام کسی به جعفر کذاب خبر داد که برادر شما را کفن کرده‌اند، پس بیا و بر او نماز بگزار. جعفر داخل خانه رفت و بر بالای پیکر مطهر حضرت ایستاد تا نماز را اقامه کند. هنگامی که می‌خواست تکبیر بگوید، ناگهان کودکی جلو آمد و ردای او را گرفت و فرمود: «ای عمو! عقب بایست؛ من به نمازگزاردن بر پدرم سزاوارترم».

آن کودک بر پیکر مطهر امام یازدهم نماز خواند. سپس به من فرمود: «ای بصری، جواب نامه‌هایی را که نزد توست به من بده». من جواب نامه‌ها را به ایشان دادم و منتظر مسئله همیان بودم. تا اینکه روزی فردی از شهر قم آمد و سراغ امام عسکری(ع) را گرفت. وقتی از شهادت حضرت باخبر شد، با راهنمایی عده‌ای نزد جعفر کذاب رفت و گفت: «نزد ما نامه‌ها و مقداری پول است که از جانب مردم برای امام عسکری(ع) آورده‌ایم. پس بگو این نامه‌ها از طرف چه کسانی است و پول چقدر است؟» جعفر که از پاسخگویی عاجز شده بود، خطاب به او گفت آیا از من توقع داری که علم غیب داشته باشم؟ در همین حال خادمی وارد شد و گفت: نزد شما نامه‌هایی از فلان و فلان هست و مقدار پول هم ۱۰۰۰دینار است که ۱۰دینار آن آب‌طلا دارد. پس آن فرد نامه‌ها و پول را به او داد و گفت: «کسی که تو را فرستاده، جانشین بر حق امام حسن عسکری(ع) است».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اکران ۵ فیلم جدید در سینما‌ها
تشریح کارکردهای پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور
آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی ۳۰ شهریور برگزار می شود
امکان دسترسی دانشگاه علم و صنعت به هوش مصنوعی «اسکوپوس» فراهم شد
اصل تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور از بین نمی‌رود
انتخاب رشته ۵۴۳ هزار نفر در کنکور/ فرصت انتخاب رشته تمدید نمی‌شود
دربی ۱۰۴؛ شاید در ورزشگاه تختی تهران
زمان واریز حقوق شهریورماه بازنشستگان
پزشکیان با زبان کُردی پاسخ خبرنگاران اقلیم کردستان را داد +فیلم
بازگشت یک بازیکن دیگر به استقلال
پزشکیان پیام ویژه رهبر انقلاب را به نخست وزیر عراق رساند
توضیحات مهم قوه قضاییه درباره تشابه اسمی دو پرونده رمز ارز
ملی پوش کشتی ایران رباط صلیبی پاره کرد
ایران، دولت و مقامات آمریکا را به پرداخت ۴میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار محکوم کرد + جزئیات حکم
فرمانده کل سپاه: مرزها باید در امنیت باشد
واکنش برانکو به اخراج؛ فقط از من نپرسید
چالش بازگشت اساتید اخراجی/ آیا استاد اخراجی داریم؟
شهادت امام عسکری(ع) هیات کجا برویم؟
صحبت های پزشکیان با "بلندگوی باز" حاشیه ساز شد! +فیلم
پرونده گروه دبش هیچگونه ارتباطی با فاطمی‌امین ندارد
بیت‌سیاح و استانداردهای دوگانه‌های غربی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top