تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/21 - 17:47
کد خبر: 516113

اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور برگزار شد

اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور برگزار شد

اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور با حضور محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سید علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، در این مراسم که ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد از برگزیدگان المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور با حضور محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، مهدی باقری مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، عابدی دبیر علمی المپیاد دانشجویان پزشکی و صادقیان دبیر اجرایی المپیاد دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران تقدیر شد.

مهدی باقری، مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت گفت: یکی از اهداف اولیه ما احترام جدی به خرد جمعی بود هم خرد در سطح دانشجویان و هم در سطح هیات علمی که در این راه موفق شدیم کمیته دانشجویی استعداد درخشان وزارت بهداشت را با مشارکت تمام مناطق آمایشی وزارت بهداشت ونماینده دانشجویی دانشگاه آزاد تشکیل دهیم و از نظرات دانشجویان استفاده کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در این مدت هیات اندیشه‌ورز با حضور نمایندگان کلا مناطق ده‌گانه تشکیل شد و جلسات منظمی در این خصوص داشتیم؛ همچنین ما توانستیم فصلنامه نخبگان را طراحی کنیم که از سال ۱۴۰۳ منتشر شد

باقری افزود: تصمیم گرفتیم نخبگان حوزه وزارت بهداشت در مرحله صرفا علمی نمانند و این را به علم نافع تبدیل کنیم. در واقع یک اداره آیین‌نامه بنویس و امتحان بگیر نباشیم.

وی بیان کرد: علاقه داشتیم دانشجویان استعداد درخشان و نخبه کشور را در قالب یک شبکه سازماندهی شده درآوریم. قرارگاهی تشکیل شد با عنوان قرارگاه پیشرفت بابت اینکه فقط بحث روایت پیشرفت نباشد.

باقری به سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: موضوعی که رهبر انقلاب دستور دادند بحث امیدآفرینی بود که بسیار بحث مهمی است و خیلی از دستاوردهایی که در کشور داریم دانشجویان از آن اطلاعی ندارند.

وی افزود: ما در این خصوص بحث راهیان پیشرفت را راه انداختیم و با ۲شرکت که در حوزه ژن‌تراپی و سل تراپی فعالیت می‌کنند، در هفته های آتی رویدادی خواهیم داشت که هم دانشجویان با این دستاوردها آشنا شوند و هم سازمان‌ها با این نخبگان آشنا شوند.

مهدی باقری مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت اظهار کرد: علاقه داشتیم شبکه ملی نخبگان طوری طراحی شود که باعث گفت‌وگوی متقابل نخبگان در حوزه بهداشت و درمان و حوزه سلامت شود.

فرشید عابدی دبیر علمی المپیاد دانشجویان پزشکی نیز در این المپیاد اظهار کرد: ما با تغییری که در آزمون به وجود آوردیم باعث شدیم که دانشگاه های کمتر شناخته شده دیده شوند.

وی عنوان کرد: ما در سال ۱۴۰۳ مشخصا در تمامی حیطه‌ها افزایش شرکت‌کننده داشتیم. سال گذشته ۲۵۰۰نفر و امسال ۳۵۱۰نفر شرکت کننده داشتیم که حدودا ۴۱درصد افزایش شرکت‌کننده داشتیم و این نشان دهنده فرایند درست این المپیاد است.

عابدی ادامه داد: نسبت جنسیتی تقریبا در بین شرکت‌کنندگان یکسان بود که البته در حیطه های آموزش پزشکی و مدیریت نسبت ها ثابت بود.

وی مطرح کرد: بیشترین مدال ‌آوران ما در سطح کلان منطقه ده بودند من از وزیر بهداشت خواهش دارم که از این دانشجویان نخبه در هر معاونت به عنوان تیم مشاور استفاده کنند چراکه تمام این نخبگان فوق‌العاده هستند.

به گزارش مهر، در شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور همچنین از دو کتاب روایت تاریخ شفاهی سلامت ایران مصاحبه با سید علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی و کتاب روایت سلامت در قاب تصویر رونمایی شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رسانه‌های اروپایی هریس را برنده مناظره با ترامپ معرفی کردند
تاکید امیر نصیرزاده بر برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا
لاوروف همتای ایرانی خود را به روسیه دعوت کرد
عراقچی: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است؛ تمام
کنعانی خطاب به هم پیمانان اسرائیل: نفاق و دروغگویی را کنار بگذارید
ابتلای ۱۸۹ نفر به تب دنگی در کشور
اهدای لوح پیام تقدیر رهبر انقلاب به نخست‌وزیر عراق +فیلم
آرزوی فرهاد مجیدی برای هدایت تیم ملی ایران
صعود ایران در رده بندی فیفا
روز نخست سفر پزشکیان به عراق +عکس
سرپرست سفارت ایران در انگلیس احضار شد
تأکید آیت‌الله مدرسی بر همکاری علمی بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه
ویراست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به داوطلبان کنکور
نقاشی آبرنگ ۱۰ متری ایران و چین روی «پل طبیعت»
دوره جامع آموزشی دانش‌افزایی ثبت اختراع برگزار می‌شود
کریم باقری به سوگ نشست
اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور برگزار شد
صادق بیت سیاح: مدالم را تقدیم حضرت «ام البنین» می‌کنم
تاکید ایران وبرزیل بر تحکیم مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی
سلامی: دشمن را در تمام جنگ‌ها ‌شکست داده‌ایم
مترو و اتوبوس هفته اول مهر برای دانش‌آموزان رایگان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top