تاریخ انتشار: جمعه 1403/06/23 - 12:09
کد خبر: 516184

انتصاب آیت‌الله محفوظی به عنوان نماینده رهبرى در دانشگاه‌ها در سال ۶۸

انتصاب آیت‌الله محفوظی به عنوان نماینده رهبرى در دانشگاه‌ها در سال ۶۸

در چنین فضایی و در فقدان شخصیت بی‌بدیل و ابرمردی همچون امام خمینی و روزگار تلخ بعد از قطعنامه و جان گرفتن دوباره لیبرال‌های وطنی و آغاز عبور چپ‌های اسلامی از ارزش‌ها و آرمان‌های دهه شصتی، کار در دانشگاه به حق پیچیده و مشکل بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در آغاز رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای وضعیت دانشگاه‌ها از جهات مختلف با پیچیدگی‌هایی همراه بود؛ برخی جریان های سیاسی رادیکال در پی آن بودند دانشگاه را به باشگاه سیاسی باند خود تبدیل کنند، برخی نیز فراتر از قدرت‌طلبی‌های سیاسی روزمره، در پی آن بودند که دانشگاه را به عنوان پیشران خط نفوذ و پله نخست ترمیدور انقلاب قرار دهند!
در چنین فضایی و در فقدان شخصیت بی‌بدیل و ابرمردی همچون امام خمینی و روزگار تلخ بعد از قطعنامه و جان گرفتن دوباره لیبرال‌های وطنی و آغاز عبور چپ‌های اسلامی از ارزش‌ها و آرمان‌های دهه شصتی، کار در دانشگاه به حق پیچیده و مشکل بود.

در چنین شرایطی مقام معظم رهبری، سه تن از شخصیت‌های خوش‎سابقه و خدوم حوزوی را به عنوان نماینده خود در دانشگاه‌ها منصوب کردند که مرحوم آیت‌الله محفوظی یکی از آنان بود.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حضرات آیات و حجج اسلام، آقایان حاج شیخ محمّد محمّدی‌گیلانى و حاج شیخ احمد جنّتى و حاج شیخ عبّاس محفوظى (دامت تأییداتهم)

 اهمّیّت دانشگاه و نقش دانشگاهیان در نظام جمهورى اسلامى و براى آینده‌ی آن، از جمله امورى است که مدیران کشور و مخصوصاً متصدّیان امور فرهنگى نباید لحظه‌اى نسبت به آن غفلت ورزند.

امام فقید و عظیم‌الشّأن ما در ده‌ها سند مکتوب و توصیه‌ی شفاهى مضبوط، این مهم را گوشزد و نسبت به آن تأکید فرموده‌اند.

دانشگاه ما اگر اسلامى باشد، خواهد توانست بار علمى و ادارى جامعه را در جهت استقلال و آزادى و سربلندى کشور بر دوش بکشد و پایه‌اى براى رشد و تعالى علمى و سیاسى در آینده باشد؛ و اگر اسلامى نباشد، به همان بلیّه‌اى دچار خواهد شد که در ده‌ها سال حاکمیّت رژیم گذشته، به آن مبتلا شده بود: سقوط علمى و اخلاقى و ناتوانى از برآوردن نیازهاى ملّتى که اراده کرده است عقب‌ماندگى و ضعفى را که بر او تحمیل شده است، با عزم و ایمان انقلابى خود جبران کند.

 شک نیست که رابطه‌ی دانشگاه با علماى دینى که معلّمان دین و اخلاق و امناى معارف اسلامى میباشند، تأثیر شایسته‌اى در صلاح دانشگاه و سمت‌گیرى اسلامى و رشد معنوى آن خواهد داشت؛ و این چیزى است که براى آینده‌ی کشور و نظام جمهورى اسلامى داراى اهمّیّتى حیاتى است.

از این رو حضرات آقایان محترم را به‌عنوان نمایندگان خود در دانشگاه‌هاى سراسر کشور معیّن میکنم تا با تشکیل شبکه‌اى متین و کارآمد از فضلاى روحانى و حضور مستمر و توأم با نظارت و برنامه‌ریزى آنان در دانشگاه‌ها، روند اسلامى کردن دانشگاه را سرعت بخشید.

حضور آقایان در دانشگاه‌ها، متکفّل تبیین اسلام و رفع اشکالات فکرى و سدّ راه انحرافات و کج‌اندیشی‌ها و کج‌رَوی‌ها در امور اسلامى و جلوه‌گر ساختن ارزشهاى والاى اسلام ناب محمّدى (صلّى ا‌لله‌ علیه و آله) است که با بهره‌گیرى از انواع وسایل و ابزارهاى معمول و نیز شرکت مؤثّر در گروه‌هاى معارف اسلامىِ دانشگاه‌ها باید تحقّق پذیرد. بدیهى است مسئولان امور دانشگاه‌ها همه‌گونه همکارى و هماهنگى را با آقایان خواهند داشت و هر نوع پشتیبانى لازم را از آنان خواهند کرد.

 لازم است حضرات آقایان محترم کلّیّه‌ی خطوط اساسى و چگونگى فعّالیّت فضلاى روحانى مزبور را در اساسنامه‌اى تدوین نمایید تا بدون دخالت در امور اجرائى دانشگاه‌ها و با اشراف پدرانه بر تشکّلهاى اسلامىِ موجود در آنها، وظایف دقیق خود را بشناسند.

 همه‌ی برادرانى را که به این مسئولیّت منصوب خواهند شد، به شرح صدر و رعایت دقیق اخلاق اسلامى و توکّل به خدا و استغناء از زخارف دنیا توصیه میکنم و توفیق همگان را از خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.
 
سیّدعلى خامنه‌اى-۱۳۶۸/۰۷/۱۵

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بررسی نحوه جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد
بررسی آیین‌نامه «نحوه نظارت بر مؤسسات آموزش عالی آزاد»
از کجا آورده‌ای/ قانون رسیدگی به اموال مسئولین به کجا رسید؟
فراخوان انتخاب مدیران، نمایش یا واقعیت؟
انتصاب آیت‌الله محفوظی به عنوان نماینده رهبرى در دانشگاه‌ها در سال ۶۸
پیش بینی بانک انگلیسی از قیمت بیت کوین
خضریان: گذرگاه ارس هر چه سریعتر تکمیل شود
برنامه پاسخ به زلزله احتمالی پایتخت برگزار شد
حذف نقش تخت جمشید از پیراهن پرسپولیس
هشدار جدی پوتین به ناتو ؛ با این کار وارد جنگ با روسیه می شوید
جزئیاتی جدید از مسابقه فرزاد حسنی و بازگشت مهران مدیری به تلویزیون
اولین تصاویر از ماموران فراجا که در حمله تروریستی به شهادت رسیدند
اعلام تعداد شهدای حمله تروریستی به خودروی مرزبانی در میرجاوه
اضافه شدن شخصیت های جدید به سریال پایتخت
غول بدنسازی جهان در سن ۳۶ سالگی درگذشت
تخت‌روانچی: مرزهای بین‌المللی تعرض‌ناپذیر است
برنامه های آموزش و پرورش برای مدیریت کمبود معلم
چند نفر در کشور به تب دنگی مبتلا شدند؟‌
حمایت مجلس از مواضع اخیر رئیس‌جمهور درباره فضای مجازی
یک پایگاه پدافندی اسرائیل موشک‌باران شد
قاتل فراری دستگیر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top