تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/07/10 - 17:14
کد خبر: 518243

فضائلی:‌

در شرایط نبرد سخت و فشار باید مراقبت کرد تا گرفتار یاس و سوءظن نشویم

در شرایط نبرد سخت و فشار باید مراقبت کرد تا گرفتار یاس و سوءظن نشویم

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رژیم‌صهیونیستی اکنون مانندحیوان درنده‌ای که دربند گرفتار شده، تلاش می‌کند تا بند را پاره کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  مهدی فضائلی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره پیامدهای آنچه «مخابره پیام ضعف ازسوی برخی جریان‌های سیاسی به طرف‌های غربی» خوانده شده، اظهار کرد: طبیعتا مشخص است که ارسال پیام ضعف، چه آثار و پیامدهایی خسارت‌باری برای ایران به همراه دارد. در واقع، پیام ضعف جز این‌که روحیه خودی‌ها را تضعیف و دشمن را گستاخ‌تر و جری‌تر می‌کند، هیچ نتیجه‌ای ندارد.

به همین دلیل به‌نظرم بایستی ظن و گمان بدی به افرادی داشته باشیم که چنین تحلیل‌ها و مسائلی را مطرح می‌کنند. این تحلیل‌گر مسائل سیاسی یادآور شد: چنانچه به‌صورت واقع‌بینانه صحنه را ارزیابی کنیم، باید گفت اگرچه دشمن در این اواخر، چنگ و دندان‌هایی نشان داده اما این چنگ و دندان نشان دادن‌ها، به‌دلیل فشارها و مسیری است که در آن قرار گرفته است.

فضائلی بیان کرد: در واقع رژیم‌صهیونیستی اکنون مانندحیوان درنده‌ای که دربند گرفتار شده، تلاش می‌کند تا بند را پاره کند؛ به‌عبارت دیگر اگر ما مخمصه‌ای که رژیم‌صهیونیستی در آن گرفتار شده، نبینیم و فقط چنگ ودندان‌هایش را ببینم، نشان‌می‌دهد که ما صحنه را درست نمی‌بینیم و واقعیت‌ها را نمی‌فهمیم.وی خاطرنشان کرد: وقتی در یک دوران فتح و پیروزی هستیم، آفتی که گریبان ما را می‌گیرد، آفت غرور است اما وقتی شرایط سخت می‌شود، آفت سوءظن و یاس، گریبان یک عده را می‌گیرد.

فضائلی ادامه داد: همان مقداری که هنگام فتح و پیروزی باید مراقب باشیم و خودرا از غرور دور نگهداریم،در شرایطی که نبرد سخت و محدودیت و فشارهایی ایجاد می‌شود هم باید مراقبت کرد تا گرفتار یاس و سوءظن نشویم.

وی با اشاره به این‌که دشمن در کنار عملیات‌های نظامی و امنیتی، عملیات رسانه‌ای نیز انجام می‌دهد، تاکید کرد: خسارت بخشی از این عملیات رسانه‌ای می‌تواند از جهاتی بیش از عملیات نظامی و امنیتی باشد؛ به همین دلیل باید مراقب باشیم که تحت‌تأثیر عملیات رسانه‌ای دشمن قرار نگیریم و ذهن و فکر مردم ما توسط عملیات رسانه‌ای ترور نشود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به ادعای برخی جریان‌های سیاسی مبنی بر لزوم تجدیدنظر در سیاست‌های منطقه‌ای نظام تاکید کرد: اینها حرف‌های درستی نیست زیرا جمهوری اسلامی نشان داده که با تدبیر و عقلانیت در تحولات منطقه نقش‌آفرین است و ان‌شاء‌ا... با عقلانیتی که بحمدالله حاکم بوده و هست، در ادامه نیز این نقش و تدابیر خود را تداوم خواهد داد.

فضائلی یادآورشد: آنها اگر تحلیل‌های برخی صاحب‌نظران را که در جبهه دشمن هستند، بخوانند، می‌فهمند که ماجرا چیست. برای نمونه اخیرا «دنیس‌ راس» تحلیل کرده بود که رژیم‌ صهیونیستی در زمین ایران بازی می‌کند و ایران، راهبرد خودش را در مورد رژیم‌صهیونیستی، قدم به قدم پیش می‌برد. به همین دلیل، آقایانی که می‌خواهند تحلیل یا اظهارنظر کنند، باید این تحلیل‌ها را نیز ببینند و بدانند که خود دشمن نیز چه می‌گوید.

فضائلی تاکید کرد: امروز انسان‌های ژرف‌اندیش وقتی صحنه را می‌بینند، ولو این‌که در جبهه باطل و دشمن قرار دارند، به مشکلات و دشواری‌هایی که برای‌شان ایجاد شده، اعتراف می‌کنند. این درحالی است که در این طرف، متاسفانه یک عده آدم مرعوب، گرفتار چنین تحلیل‌های بدبینانه‌ای شده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اصابت موشک به یک برج وسط تل‌آویو؟ +فیلم
تصاویری از قدرت تخریب موشک‌های ایران +فیلم
تصمیم فوری رهبر انقلاب بعد از حوادث اخیر
چهره‌های پریشان فرماندهان ارشد اسرائیل در اتاق جنگ +عکس
آقای نتانیاهو، بفرمایید این شما و این هم دیوار واقعیت!
درخواست آمریکا از اتباع خود در فلسطین اشغالی برای رفتن به پناهگاه
دانشگاه‌های ایرانی به تعاملات علمی و آموزشی با عراق اهتمام دارند
رسانه صهیونیستی: با حمله موشکی بی‌سابقه ایران مواجه هستیم
بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی
عکس/ شهادت ۲ مرزبان در محور زاهدان به خاش
پژوهش‌های کاربردی دانشگاه‌ها به ارتقای حکمرانی محیط‌زیست کمک می‌کند
شادی مردم تهران از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی
عکس/ محل اصابت موشک‌های حزب الله به مرکز فلسطین اشغالی
بدون شک خون سیدحسن نصرالله بر زمین نخواهد ماند
گواهینامه رانندگانی که ۳۰ نمره منفی داشته باشند ضبط می‌شود
تل آویو موشکباران شد/ توقف پروازها در فرودگاه بن گورین
عکس | تصویری از پخش زنده CNN درباره حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل
تصاویری از شلیک موشک‌ها به اسراییل در آسمان ارومیه +فیلم
اظهارات رئیس جمهور آمریکا قبل از حمله موشکی ایران به اسرائیل
پیام رهبر انقلاب برای شهادت سرلشکر عباس نیلفروشان
بیانیه سپاه پاسداران منتشر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top