تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/07/18 - 10:24
کد خبر: 519075

تغییر حکم بیرانوند در کمیته استیناف

تغییر حکم بیرانوند در کمیته استیناف

رأی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان با واکنش منفی و تند باشگاه پرسپولیس روبرو شد تا رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان از این رأی به عنوان لکه ننگ فوتبال کشور یاد کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال پس از کش و قوس فراوان در بررسی شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند بابت فسخ غیرموجه و باشگاه تراکتور تبریز بابت اغوای او اقدام به صدور رأی کرد.

طبق اعلام این کمیته، علیرضا بیرانوند محکوم به پرداخت مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان بابت اصل قرارداد و ۷۶۵ میلیون تومان بابت هزینه دادرسی به همراه محرومیت چهار ماهه تعلیقی شد. همچنین باشگاه تراکتور بابت اغوای دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران تبرئه شد اما با توجه به نحوه قراردادش متضمن پرداخت جریمه بیرانوند گردید.

رأی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان با واکنش منفی و تند باشگاه پرسپولیس روبرو شد تا رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان از این رأی به عنوان لکه ننگ فوتبال کشور یاد کند.

از سوی دیگر علیرضا بیرانوند نه تنها میزان جریمه خود را قبول نداشت بلکه ادعای جنجالی دیگری مبنی بر پرداخت رشوه ۵ میلیارد تومانی کرد که به تنی چند از اعضای هیأت مدیره وقت این باشگاه پرداخت کرده است.

جنجال بر سر رأی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان باعث مناظره تلویزیونی وکیل بیرانوند با معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس هم شد تا مشخص شود هر دو طرف به این رأی اعتراض داشته و قرار است در کمیته استیناف مورد بررسی مجدد قرار دهند.

بیرانوند که بابت جنجال بر سر پرداختی رشوه پنج میلیارد تومانی قرار است پس از اردوی تیم ملی ایران به کمیته انضباطی برود باید خود را برای ارسال لایحه دفاعی به کمیته استیناف هم آماده کند.

حساسیت این پرونده باعث شده تا کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد جلسه رسیدگی به پرونده جنجالی بیرانوند را ظرف ۱۴ روز پس از وصول شکایت طرفین برگزار کرده و اجازه ندهد این موضوع به درازا بکشد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد جنجال به وجود آمده در دو بخش مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد که موضوع مرتبط با فسخ غیرموجه بیرانوند در کمیته استیناف مورد مطالعه قرار خواهد گرفت که تغییر حکم کمیته تدوین با توجه به نظر اولیه اکثریت اعضا، قطعی شده است و میزان و نحوه محرومیت بیرانوند را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

همچنین موضوع مرتبط با ارتشاء مبلغ ۵ میلیارد تومان در متمم قرارداد بیرانوند با پرسپولیس نیز در کمیته انضباطی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت احراز موضوع در کمیته اخلاق نیز به طور موازی پیگیری خواهد شد.

باید دید بیرانوند پس از دو بازی پیش رو در تیم ملی ایران چه دفاعی از خود برای جلوگیری از قطعی شدن محرومیت و همچنین تبرئه در پرونده رشوه دادن به بخش حقوقی و هیأت مدیره پیشین باشگاه پرسپولیس خواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بنر فراجا برای جمع‌آوری اتباع افغان از دریاچه چیتگر (عکس)
سپاه قدس به شایعات پایان داد
انتظار ندارم که نیروهای آمریکایی برای جنگیدن در کنار اسرائیل وارد جنگ شوند
کادو به سرمربی جدید استقلال
حادثه امنیتی در تل‌آویو
خبر خوش برنامه بودجه برای بازنشستگان و کارمندان
زمان بازگشت گاریدو به ایران مشخص شد
شهردار ساری استیضاح و برکنار شد
زخمی شدن مقام اسرائیلی توسط حزب الله +جزئیات
سردار قاآنی با رهبر انقلاب دیدار می کند
قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و طلای ۱۸ عیار در بازار
نفوذ عربستانی‌ها به مادرید؛ تغییر نام ورزشگاه اتلتیکومادرید به «ریاض ایر»
«ضوابط ارائه خدمات تامین مالی زنجیره تولید توسط مؤسسه اعتباری» ابلاغ شد
پدر و مادر بی رحم فرزندان خود را به آتش کشیدند
جزئیات کامل محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
انتقاد تند و غیرمنتظره علی اف از آمریکا؛ ناسپاس هستید!
بازدید خانه‌موزه‌های تاریخی تهران رایگان شد
چه عاملی ریزش قیمت نفت را متوقف کرد؟
‌اصابت موشک‌های حزب الله به شهرک شلومی و اطراف آن +فیلم
خواب پریشان آمریکا و اسرائیل برای غرب آسیا/ سناریوهای رژیم صهیونی برای منطقه چیست؟
واکنش مهم وزیر ارتباطات به موضوع رفع فیلترینگ
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top