تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/07/18 - 18:21
کد خبر: 519134

لایحه‌ی عفاف و حجاب در انتظار ابلاغ آقای قالیباف

لایحه‌ی عفاف و حجاب در انتظار ابلاغ آقای قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی طبق تکلیف ماده (۱) قانون مدنی، باید مصوبه‌ی حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را هر چه زودتر ابلاغ کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، رهبر معظم انقلاب اسلامی: «یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست که کسانی را بزور وادار به دین‌داری کند امّا در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد؛ نباید کوتاهی کنیم، و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهین از منکر، در این زمینه وظیفه‌ی خودشان را باید انجام بدهند.» خطبه‌ها‌ی نماز عید فطر - 22/1/1403

جناب آقای دکتر قالیباف 
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

مسئله‌ی حجاب از جمله مسائل مهمی است که خلأ قانونی آن به شدت احساس می‌شد و مردم مطالبه‌ی مشخص شدن تکالیف قانونی دستگاه‌های مسئول و خودشان را داشتند؛ به این معنا که وظایف حاکمیت در این خصوص شامل چه مواردی است و حدود حجاب چه کیفیتی دارد تا شاهد برخوردهای سلیقه‌ای در این زمینه نباشیم.
سرانجام لایحه‌ی یک‌فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) در تاریخ 3/7/1402 برای اولین بار به شورای نگهبان ارسال شد و پس از رفت‌وبرگشت‌های فراوان، شورای نگهبان در آخرین جلسه‌ی بررسی خود در تاریخ 31/5/1403، این لایحه را با عنوان «لایحه‌ی حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» مغایر با قانون اساسی و شرع ندانست. لذا مستند به ماده (1) قانون مدنی، رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبات و نتیجه‌ی همه‌پرسی را پس از طی مراحل قانونی باید به رئیس‌جمهور ابلاغ کند. رئیس‌جمهور نیز ظرف مدت پنج روز باید آن را امضاء و ابلاغ کند و در نهایت ظرف 72 ساعت پس از ابلاغ، روزنامه‌ی رسمی آن را منتشر کند. همچنین در صورت استنکاف رئیس‌جمهور از امضاء یا ابلاغ در مدت مذکور، روزنامه‌ی رسمی موظف است به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه را ظرف 72 ساعت چاپ و منتشر نماید.

با عنایت به تکالیف قانونی که ذکر شد و همچنین باتوجه به وعده‌های جنابعالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری، دیگر دلیلی بر معطل گذاشتن این مصوبه‌ی قانونی وجود ندارد. چراکه فرایند تبدیل این مصوبه به قانون حدود یکسال زمان برده است و تعلل بیشتر در این زمینه معنایی ندارد. همچنین با تأکید مقام معظم رهبری که مسئولین و آحاد مردم در مقابل هنجارشکنی دینی وظیفه دارند، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس تا ابلاغ این قانون، پیگیری‌های لازم را از رئیس مجلس شورای اسلامی انجام خواهد داد.
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رد ادعای آزمایش هسته‌ای در ایران
اگر نجنگیم، خواهیم مُرد!
ترامپ عاشق دیکتاتورهای قاتل است!
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
اسرائیل یک «سازمان تروریستی صهیونیستی» است
ایلان ماسک ممکن است پیش از رسیدن به مریخ براثر کهولت سن از دنیا برود
یک پیش‌بینی جدید درباره بازار ارز
بهره‌گیری از سری زمانی داده‌های ماهواره‌ای و مدلسازی برای پایش آسیب جنگل
فیلترینگ برداشته می‌شود!
استقلال به مصاف چادرملو می‌رود
پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افتتاح شد
هشدار نارنجی برای جنوب کشور؛ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
ضرورت وحدت فرماندهی در کشور برای توسعه هوش مصنوعی
تمرین استقلال بدون حضور ملی پوشان برگزار شد
تمدید ثبت‌نام آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه تا ۲۰ مهرماه
امارات میزبان دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و قطر شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به نیروهای امدادی لبنانی
قالیباف: سفر به تاجیکستان فرصتی است تا درباره نسل‌کشی صهیونیستها صحبت شود
رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
پزشکیان فردا عازم عشق‌آباد خواهد شد
قانون موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران و اندونزی ابلاغ شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top