تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/21 - 14:25
کد خبر: 519333

دلایل مهاجرت نخبگان از منظر نماینده دانشجویان دانشگاه تهران

دلایل مهاجرت نخبگان از منظر نماینده دانشجویان دانشگاه تهران

نماینده دانشجویان دانشگاه تهران گفت: عدم داشتن چشم‌انداز روشن از بازار کار، پیدا کردن شغل مناسب، شرایط اقتصادی شکننده و عدم تعادل بین هزینه‌ها و درآمدها در کشور باعث مهاجرت نخبگان شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آئین رسمی آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی طبق روال سنوات گذشته، با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از استادان، دانشجویان و مدیران و دست‌اندرکاران آموزش عالی کشور در حال برگزاری است.

افشین راهدار نماینده دانشجویان دانشگاه تهران در این مراسم گفت: بر مبنای اعلام کارشناسان ضرر پدیده مهاجرت نخبگان سالانه 50 میلیارد دلار  است. وی افزود: مهاجرت نخبگان ایرانی به کشورهای خارجی پدیده‌ای است که به دلایل مختلف انجام می‌شود که یکی از آنها عدم شایسته‌سالاری است.

دانشجویان و نخبگان احساس می‌کنند در سیستم‌های اداری و آموزشی کشور شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، این موضوع به‌ویژه در ارتباط با فرایند جذب هیأت علمی در دانشگاه‌ها اهمیت مضاعف پیدا می‌کند و مهمترین اصل در این زمینه شفاف‌سازی فرایندها و اقدامات است.

راهدار یادآور شد: عدم داشتن چشم‌انداز روشن از بازار کار و پیدا کردن شغل مناسب و شرایط اقتصادی شکننده و عدم تعادل بین هزینه‌ها و درآمدها موضوع بعدی است.

این دانشجوی دانشگاه تهران اضافه کرد: موضوع بعدی نبود امکانات پژوهشی، زیرساخت‌های تحصیلی،آموزش مناسب و حتی امکانات و تحصیلات رفاهی در فضای دانشگاهی و خوابگاهی است. علی‌رغم اینکه در این زمینه حمایت حامیان و خیرین دانشگاه وجود داشته ولی همچنان ضعف‌ها و مشکلات در این زمینه بسیار جدی است.

وی گفت: تأکید بر کمیت دانشگاه و عدم تناسب بین تعداد پذیرش دانشجویان و امکانات و زیرساخت‌ها باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای دانشجویان و افت کیفیت آموزشی و پژوهشی شده است. این دانشجوی دانشگاه تهران اضافه کرد: موضوع بعدی به فضای بانشاط و پویا و خلاق دانشجویی برمی‌گردد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب آقای رئیس جمهور ایجاد فضای پویا و فعال در دانشگاه که در فرمایشات مقام رهبری نیز به آن تأکیده شده است، جز با تضارب آرای متفاوت، بسترسازی برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی، کانون‌ها و انجمن‌های علمی و مشارکت‌دادن آنها در فرایند تصمیم‌گیری و تکریم استادان و دانشجویان و کارمندان میسر نخواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انتصاب رسولی به عنوان مشاور سیاسی رئیس مجلس
زنان تهرانی در همدلی طلایی به جبهه مقاومت طلا اهدا کردند
دفتر تحول در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد می‌شود
قالیباف عازم ژنو شد
وزیر کشور سوریه به مومنی تبریک گفت
تاریخ‌سازی خاتون با صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا
وحشت نتانیاهو از وحدت لبنان
اردوغان: رویای نتانیاهو، به کابوسی برای اسرائیل تبدیل می‌شود
عراق حمله به نیروهای سازمان ملل متحد در لبنان را محکوم کرد
سفر رئیس مجلس به لبنان +عکس
اجتماع نوجوانان فاطمی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود
روسیه و ایران در مقابل تهدید اسرائیل علیه سوریه تدبیری کنند
سه پیام روشن قدم زدن قالیباف در ضاحیه بیروت
حزب‌الله پایگاه ارتباطات ارتش اسرائیل را در هم کوبید
زمان واریز یارانه نقدی مهرماه
اسرائیل یک هیولاست که صلح و آرامش را از منطقه گرفته است
تاکید اسپانیا بر توقف صادرات تسلیحات به اسرائیل
اقامه نماز بر پیکر سردار شهید نیلفروشان توسط رهبر انقلاب
پروازهای فرودگاه مهرآباد متوقف شد؟
حمایت پرسپولیس از اورونوف پس از اقدام جنجالی
شکست طرح ژنرال‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top