تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/07/23 - 12:59
کد خبر: 519576

خضریان: ۳۸ عملیات در یک روز علیه صهیونیست‌ها، شاهکار قدرتمند نظامی و اطلاعاتی حزب الله است

خضریان: ۳۸ عملیات در یک روز علیه صهیونیست‌ها، شاهکار قدرتمند نظامی و اطلاعاتی حزب الله است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ۳۸ عملیات نظامی حزب الله در یک روز علیه صهیونیست‌ها را شاهکار قدرتمند نظامی و اطلاعاتی دانست و گفت: عملیات موفق حزب الله یکشنبه سیاه را برای صهیونیست‌ها رقم زد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خضریان  درباره عملکرد روز گذشته حزب الله که موفق شد در یک روز ۳۸ عملیات نظامی علیه اهداف صهیونیستی شامل شلیک موشک، پهپادها و گلوله‌های توپخانه‌ای انجام دهد، گفت: از جمله اتفاقات مهم عملیات‌های صورت گرفته شده که در کنار رکوردشکنی آن بسیار حائز اهمیت است، عملیات ترکیبی با فریب سامانه‌های پدافندی، به مقر تیپ نیروهای ویژه گولانی در حیفا با بهره‌گیری از پهپاد است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: عملیات ترکیبی حزب الله که منتج به خاک و خون کشیدن ۱۰۰ نظامی زبده تیپ گولانی، از جمله افسران و فرماندهان آن و احتمالا برخی فرماندهان ارتش رژیم صهیونسیتی شده است، بالاتر از این که یک شاهکار قدرتمند نظامی باشد، یک شاهکار بزرگ اطلاعاتی است.

عملیات موفق حزب الله یکشنبه سیاه را برای صهیونیست‌ها تکمیل کرد

نایب رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این عملیات موفق در حالی یکشنبه سیاه را برای صهیونیست‌ها تکمیل کرد که پس از عملیات پیجرها و ترور کادر فرماندهی یگان‌های رزم زمینی، موشکی و پهپادی حزب الله، منابع عبری و برخی اندیشکده‌های غربی از پیروزی بزرگ رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله لبنان و مختل شدن توان عملیاتی مقاومت در دو حوزه آفندی و پدافندی سخن می‌گفتند.

خضریان با اشاره به رکوردشکنی حزب الله در تعداد و کیفیت بالای عملیات تنها در یک روز، گفت: رژیم صهیونسیتی تلاش داشت با بهره‌گیری از سیستم تبلیغاتی و عملیات روانی القا کند که فرماندهی حزب الله از هم پاشیده و حالا زمان پیاده پیمایی تا بیروت است. اما عملیات‌های سیزدهم اکتبر نشان داد که جبهه مقاومت با آنکه وجود شهدایی از جمله فؤاد شکر، ابراهیم عقیل، علی کرکی و دیگر فرماندهان شهید را از دست داد و آنها سبب می‌شدند تا صهیونیست‌ها در موضع ضعف قرار بگیرند، اما فرماندهان جایگزین خیلی سریع توانستند جای هم‌رزمان شهیدشان را پر کرده و تبدیل به تهدیدی حیاتی علیه منافع اشغالگران شوند.

این عملیات‌ها در پاسخ به تجاوزات صهیونیستی و دفاع از ملت لبنان انجام شد

وی اضافه کرد: در حقیقت عملیات مهم حزب الله لبنان نشان داد اکنون ستاد فرماندهی‌اش علی‌رغم شهادت فرماندهان، به همان قوت روز اول جنگ سرپا است و سازمان عملیات رزمی آن و همچنین تفوق اطلاعات- عملیات حزب الله به روز، ساعت و دقیقه مشخص می‌کند نظامیان و فرماندهان تیپ زبده گولانی، در کدام موقعیت دور هم جمع می‌شوند تا دسته جمعی در هم کوبیده شوند.

عضو دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین با بیان اینکه این عملیات‌ها در چارچوب پاسخ طبیعی به تجاوزات صهیونیستی و دفاع از ملت لبنان صورت گرفته است، تصریح کرد: عملیات‌های حزب الله لبنان در روزهای اخیر نشان‌دهنده این است که مقاومت لبنان در حال بازگرداندن معادله ضاحیه - حیفا و بیروت - تل‌آویو است. به این معنا که در مقابل حمله به ضاحیه، به حیفا حمله خواهد شد و در مقابل هدف قرار گرفتن بیروت، پایتخت رژیم صهیونسیتی هدف قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این معادله، پس از حمله دو شب پیش حزب الله به تل آویو که دو کشته نیز برجای گذاشت و در پاسخ به حمله به بیروت بود و همچنین عملیات شب گذشته، اکنون کاملاً تثبیت شده است.

حزب الله لبنان اعلام کرد: روز یکشنبه ۳۸ عملیات علیه نظامیان صهیونیست انجام داد که در جریان آنها جنوب حیفا و پایگاه‌های این نظامیان در کنار شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی هدف قرار گرفتند.

بر اساس بیانیه حزب الله، مرکز آموزش و نگه داری ۷۲۰۰ و پادگان آموزشی تیپ گولانی در جنوب حیفا هدف حملات پهپادی رزمندگان لبنانی قرار گرفتند.

علاوه بر این، نیروهای لبنانی به صورت تن به تن و از مسافت صفر با اشغالگران صهیونیست در مناطق مرزی لبنان درگیر شده و آنها را به عقب بازگرداندند.

همچنین پادگان تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در بنیامینا در جنوب حیفا، هدف حملات پهپادهای انفجاری حزب الله قرار گرفت که در جریان آن تاکنون ۴ نظامی کشته و ۱۱۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی نیز به صورت رسمی کشته شدن ۴ نظامی خودش در حمله حزب الله را تأیید کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آموزش مدار الکتریکی
قالب فلزی بتن مدولار چیست؟
مزایای استفاده از درب اتوماتیک
ساندویچ پانل سردخانه انتخابی مطمئن برای حفظ کیفیت و بهینه‌سازی مصرف انرژی
سمینار معرفی دانشگاهIE اسپانیا باحضور مدیران بخش اروپای شرقی در استانبول
۸ روش افزایش درآمد جانبی با استفاده از درآمد غیرفعال
معرفی بهترین تجهیزات برای کاهش صدا در محیط‌ های کاری شلوغ
معرفی دوربین IP داهوا برای تامین امنیت با دقت بالا
جراح و متخصص ایمپلنت دکتر میثم یوسفی رامندی در تهران
مستعدترین دانشجویان برای کلاه برداری در انجام پایان نامه چه کسانی هستند؟
بورس ریخت/ افت ۲۴ هزار و ۷۶۴ واحدی شاخص کل
اقدام تازه اتحادیه اروپا علیه ایران؛ تحریم‌ها تشدید شد
نحوه ثبت‌نام پذیرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد
زمان و نحوه پذیرش پذیرفته‌شدگان دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد
بهای خوشه‌‌ طلا هفته آینده به جیب گندمکار می‌رسد
ثابتی: تلاشمان در ژنو این است که قطعنامه‌ای علیه اسرائیل به تصویب برسانیم
جمع آوری ۸۶۱۵ ماینر در سال جاری
جزئیاتی از مداخله آمریکا در جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی
تاکید ایران و عمان بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف جنایات اسرائیل
سورپرایز ویژه قلعه‌نویی در قطر؛ قایدی به جای محبی
لباس یوزهای ایرانی برابر قطر مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top