تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/01/20 - 10:44
کد خبر: 500851

نگاهی بر چالشی‌ترین بخش‌های سخنرانی نماینده تشکل‌ها در مقابل رهبر انقلاب؛

چالش برانگیزترین سخنان دانشجویان در دیدار رمضانی با رهبر انقلاب چه بود؟

چالش برانگیزترین سخنان دانشجویان در دیدار رمضانی با رهبر انقلاب چه بود؟

خبرنامه دانشجویان ایران قصد دارد در این گزارش به مهمترین، بحث برانگیز ترین و چالشی ترین بخش سخرانی هر سخنران در دیدار رمضانی امسال بپردازد.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز  در دیدار ۲/۵ ساعته با حدود ۳ هزار نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها به گفت‌وگو نشستند. در این مراسم که هرساله برگزار می‌شود نماینده تشکل‌های دانشجویی به بیان مهمترین مسائل از دیدگاه خود در حوزه‌های مختلف دانشگاهی و سطوح حکمرانی در مقابل رهبر انقلاب می‌پردازند، این جلسه نقطه عطفی در حیات اجتماعی فعالیت‌های دانشجویی محسوب می‌شود.


روز گذشته نیز نمایندگان، اتحادیه‌ها و دفاتر تشکل‌های مختلف دانشجویی به موضوعات مختلفی در نطق‌های خویش اشاره کردندکه (خبرنامه دانشجویان ایران) قصد دارد در این گزارش به مهمترین، بحث برانگیز ترین و چالشی ترین بخش سخرانی هر سخنران بپردازد.

نماینده مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی: موضوع حجاب با برخورد قهری و دستوری حل نمی‌شود

یکی از مهمترین بخش‌های سخرانی نماینده مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با رهبر انقلاب موضوع حجاب بود، حامد عبدالحسینی در این باره گفت: نبود سازوگار مشخص برای مدیریت حجاب از دیگر اقدامات ابهام آمیز است؛ البته باید گفت که الگوی ما در این خصوص همان صحبت‌ و نگاه‌های حاج قاسم است. ما معتقدیم موضوع حجاب با برخورد قهری و دستوری حل نمی شود؛ بلکه نیاز به فرهنگ سازی و گفت‌وگو با مردم دارد اما ولنگاری غربی و فریب دختران ایران اسلامی را نمی توانیم تحمل کنیم.

عبدالحسینی: الگوی و عقیده ما در مسئله حجاب نگاه حاج قاسم است

وی ادامه داد؛‌ یکی از چالش‌های فعالیت رسانه ای فعالیت شبکه های منعاند است با توجه به اینکه برخی از شبکه های معاند به زباله دان تاریخ افتاند،‌هدف این شبکه ها تغییر سبک زندگی اسلامی مردم و استحاله فرهنگی با استفاده از ابراز رسانه است

این دانشجو گفت: الگوی حکمرانی فرهنگی رسانه‌ای در کشور وجود ندارد به طوری که برخی از افراد با انتقاداز سلبریتی زدگی وارد رسانه ملی شدند اما امروز همه سلبریتی‌ها به رسانه بازگشتند.(جزئیات بیشتر) 

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل: یک عضو کابینه، با بستن فهرست، برای آینده سیاسی خود بذرپاشی می‌کند!

حسین قنواتی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز یکی دیگر از سخنرانان دیدار رمضانی با رهبر انقلاب بود که به موضوعات مختلفی در فضای سیاسی، اقتصادی و معضلات اجتماعی جامعه پرداخت، یکی از چالشی ترین بخش سخنان وی اشاره به تلاش سیاسی برخی از وزرای کابینه دولت برای آینده سیاسی خود بود که در ادامه می‌خوانید: 

قنواتی: تصمیمات در حوزه اقتصاد و سیاست نیازمند ترمیم شکاف اجتماعی است

جامعه ایرانی در سپهر سیاسی چهره‌های نو نمی‌بیند. عدم تحزّب و سیاست‌ورزی تشکیلاتی، انتقال نسلی در امر سیاسی را با ابتذال مواجه کرده؛ تا آنجا که سخنران درجه چندم بحث‌های فرعی، به مصاف واقعیت‌های سیاسی می‌رود و یک عضو کابینه، با بستن فهرست، برای آینده سیاسی خود بذرپاشی می‌کند!(جزئیات بیشتر) 

 نماینده دفتر تحکیم وحدت: قوای سه گانه در جلوگیری از تفرقه درونی، مردود شدند 

فاطمه سادات هوشمند میرحسینی نیز بعنوان نماینده دفتر تحکیم وحدت به نمایندگی از این تشکل دانشجویی مطالبی را در حضور رهبر انقلاب مطرح کرد که شاید بتوان اشاره این سخنران به موضوع تفرقه قوا علی رغم تاکیدات رهبر انقلاب را یکی از مهمترین بخش های سخنان وی دانست که در ادامه می‌خوانید: 

فرزندان شما گمان می‌کنند هر سه قوه علی‌رغم نهی صریح حضرت‌عالی از تفرقه، در این زمینه نمره مردودی گرفتند. حواشی انتخابات مجلس دوازدهم که منجر به تذکر شما نیز شد، نشان می‌دهد برخی از اصولگرایانِ همواره شیفتهِ خدمت، گمان می‌کنند در غیاب مشارکت حداکثری، و با تکیه بر نبود ایده ایجابی از سمت اصلاح‌طلبانِ پشیمان، کرسی‌های مسئولیتشان مادام العمر است و الا از ترس قضاوت مردم هم که شده، به این میزان، اختلافات خود را به عرصه عمومی نمی‌کشاندند.

میرحسینی: چاره‌ای جز فهم اراده زنان در پیشبرد امور کشور نداریم

از طرفی تعاملات بسته و ضد مردمی احزاب، و حضور سرمایه‌داران یقه سفیدِ موثر بر دولت، در کنار رهاسازی عرصه فرهنگ، باعث می‌شود نه ‌تنها شعار سال محقق نگردد بلکه با تغییر ذائقه مردم، با نسلی روبرو شویم که بعضا با سیاست‌های نظام همراهی نمی‌کنند و در بلند مدت، با جماعتی مواجه‌‌ شویم که اساساً سیاسی نیست و شرکت در انتخابات‌ برایش ارزشی ندارد. (جزئیات بیشتر)

نماینده نشریات دانشجویی: دانشگاه متاسفانه با تامل و تفکر روی مسائل، نامأنوس است

یونس فرزین‌فرد نماینده نشریات دانشجویی در دیدار تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب به علت کمبود وقت فرصت ارائه نطق در محضر رهبر انقلاب را نیافت، اما در بخشی از نطق تهیه شده وی آمده است: دانشگاه متاسفانه علی‌رغم تاکیدات مکرر شما، همچنان با تامل و تفکر روی مسائل، نامأنوس است و درگیر کلیشه‌های ثابت و ذهنیت‌های فرسوده‌ای است که از درک واقعیت کنونی نظام اسلامی و آرمان آن عاجز مانده است. لذا جای بسی پرسش است که چگونه می‌توان تفکر را در دانشگاه احیا کرد و به عبارتی دانشگاه را به معنی درستش، زنده نمود؟ 

فرزین‌فرد: نشریه و قلم همچنان یکی از مهم‌ترین رسانه‌های دانشجویی است/ حیاتی‌ترین مسئله‌ای که دشمن آن را هدف گرفته اقتصاد است

دانشگاه و جنبش دانشجویی نیازمند بازخوانی و تحول است، برای اینکه دوباره خود را در مسائل کشور بیابد و چون دیدبان بر بالای برج علم و تفکر، مشکلات را ببیند و با طرح درست مسئله و راه حل، کشور را یاری نماید؛ در این راستا نشریه میدانی است برای تلاش در جهت خودآگاهی و رهایی از عادات، قید و بند‌ها و درک عمیق تر از پیچ و خم های موجود در مسیر انقلاب اسلامی؛ مسیری که امروز در گام دوم حرکت خود افق ساخت ایرانِ اسلامی را در پیش دارد. (جزئیات بیشتر) 

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان: رشد افسار گسیخته مدارس غیردولتی تا به کجاست؟

محمدمهدی احمدی، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بخشی از سخنان خود گفت: متاسفانه سهم آموزش‌وپرورش از بودجه عمومی دولت در حدود سه دهه اخیر به کمتر از نصف کاهش یافته است. نسبت سهم آموزش به تولید ناخالص ملی از شش درصد در ابتدای انقلاب به کمتر از سه درصد در دهه اخیر رسیده است.

 احمدی: با مدیران پشت میزنشین دل در گرو لیبرالیسم نمی‌توان بازسازی انقلابی نظام را محقق کرد

همچنین رشد مدارس غیردولتی در دو دهه اخیر در کشور موجب طرح این سوال اساسی شده است که این افزایش تا کجا ادامه خواهد یافت و حد یقف این افسارگسیختگی تا به کجاست؟! موارد مذکور نشان می‌دهد آموزش‌وپرورش به‌مثابه یک نهاد زیربنایی که می‌بایست با جاری‌‌سازی معارف اسلام ناب و آموزش فرهنگ گفت‌وگو، کار جمعی، نگاه نقادانه و تفکر خلاقانه به دانش‌آموزان نسل تمدن‌سازی را تحویل جامعه دهد به‌واسطه برون‌سپاری‌های نامعقول به کلنی‌های بعضا سکولار و متعارض با دین، به گروهک‌های آموزشی منفک و بی‌ربط از هم تبدیل شده است. جای سوال است که این امر چه قرابتی با تشکیل تمدن اسلامی به‌واسطه ایده‌ «کارخانه انسان‌سازی» می‌تواند داشته باشد؟!(جزئیات بیشتر)

نماینده شورای تبیین بسیج دانشجویی: مردم با کسی تعارف ندارند

پوریا عصار ، نماینده شورای تبیین بسیج دانشجویی گفت: مردم تحول بنیادین می‌خواهند و بدون آن باب مفاهمه با شما را می‌بندند. آنها 8 سال ناکارآمدی و خیانت کسانی را دیده‌اند که با استراتژی سیاسی «آقای تکرار» روی کار آمدند و برای سفیدسازی خود در اسفند 1402 با صندوق رای قهر کردند. البته خوب است بدانند مردمند که با آنها قهر کرده‌اند. امروز هم هشدار اساسی ما نسبت به کارگزاران این است که اگر به جای پیشرفت و تحول، صرفا در پی اداره امور روزمره دستگاه مربوطه‌تان باشید، مردم با شما هم قهر خواهند کرد و مردم را که می‌شناسید؟ با کسی تعارف ندارند؛ نه در اقتصاد، نه در فرهنگ و نه در سیاست. بدیهی است یکی از مولفه‌های مهم تحقق پیشرفت استفاده از ظرفیت مردم در حل مسائل کشور است.( جزئیات بیشتر) 

عصار: کسب اجازه نماینده بسیج دانشجویی از رهبر انقلاب برای عزیمت به مرزهای نبرد با رژیم صهیونیستی

نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی: تبعیض اقتصادی و تشدید عقب‌ماندگی در عدالت

امیرحسین سیدرحیم‌زاده، دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی: با تضعیف اثرگذاری امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، شرایط برای ثروتمندان متصل به قدرت فراهم می‌شود تا سیاست‌های تبعیض‌آمیز را بدون توجه به انتقادات علمی و اعتراضات مردمی تثبیت نمایند. به‌طور مثال در قضیه مصوبه افزایش دستمزد کارگران، علی‌رغم انتقادات و اعتراضات مردمی و دانشجویی، امسال نیز همچون سال گذشته، افزایش دستمزدی بی‌توجه به تورم سالانه و سبد معیشت تعیین گشت که با امضا نکردن نمایندگان کارگری و خروج آنان از جلسه نیز همراه شد. باید ذکر کرد که با کاهش درآمدهای حقیقی مردم، عاملیت آنان در عرصه اقتصادی کمرنگ خواهد شد؛ که این امر مخالف راهبرد حضرتعالی در شعار امسال است.(جزئیات بیشتر) 

 سیدرحیم‌زاده: دو جریان تجدد و تحجر بر نظام حمکرانی ما نفوذ کرده است

شما نیز می‌توانید مهمترین و چالشی ترین بخش سخرانی دانشجویان در محضر رهبر انقلاب را برای ما کامنت بگذارید ...

گزارش از محمد جهاد 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حجابم عزتم
1403/01/20 - 13:45

بنظرم اون دانشجویی که درباره حجاب حرف زد و خودش رو پشت دیدگاه حاج قاسم قایم کرده بود بهتره اول حرف های چند روز پیش رهبری درباره حجاب رو گوش میداد.
محمدرضا
1403/01/20 - 17:22

بچه‌های مستقل اونجا که گفتن برخی وزاری کابیه برای آینده سیاسی خود بذرپاشی می‌کنن خوب بود واقعا
تورهای مسافرتی آفری
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top