تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/07/25 - 09:42
کد خبر: 519786

واکنش کارشناس اقتصادی به تصمیم احتمالی دولت؛

گران‌سازی بنزین با آبنبات رفع فیلتر!

گران‌سازی بنزین با آبنبات رفع فیلتر!

همتی می‌گوید برای اینکه بتواند اصلاحات اقتصادی را انجام بدهد نیاز دارد قبل از آن به مردم در یک حوزه دیگر امتیازی بدهد تا در این حوزه امتیاز بگیرد. هر چند منظور این بزرگواران از اصلاحات اقتصادی یعنی آزادسازی قیمت‌های حامل‌های انرژی مثل بنزین، برق، گاز و همچنین نرخ ارز نیمایی که هر روز بصورت نرم بالا می‌رود و به محدوده ۵۰ هزار تومان نزدیک می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید مصطفی موسوی نژاد*/// برای اولین بار بود که در تاریخ 9 مرداد امسال، روزنامه دنیای اقتصاد به قلم علی فرحبخش مدیر واحد مطالعات گروه رسانه‌ای این روزنامه، سرمقاله‌ای با عنوان «راه سنگلاخ اصلاحات» نوشته شد. فرحبخش در این مقاله به پزشکیان پیشنهاد کرده چون ترامپ می‌آید، تحریم‌ها رفع نخواهد شد؛ پس اولا قیمت‌ها را باید آزاد کنی تا اصلاحات اقتصادی انجام بدهی ثانیا برای اینکه مردم اعتراض نکنند باید فیلترینگ را برداری! آبنبات فیلترینگ در برابر گرانی هزینه‌های زندگی مردم!

این موضوع در حد سرمقاله یک روزنامه اقتصادی مطرح شد و گذشت. اما بنظر می‌رسید که طرح چنین موضوعی به همین‌جا ختم نشود. همینطور هم شد. در حاشیه جلسه هیئت دولت در روز 23 مهر نیز همتی مجددا همین حرف را تکرار می‌کند. او می‌گوید برای اینکه بتواند اصلاحات اقتصادی را انجام بدهد نیاز دارد قبل از آن به مردم در یک حوزه دیگر امتیازی بدهد تا در این حوزه امتیاز بگیرد. هر چند منظور این بزرگواران از اصلاحات اقتصادی یعنی آزادسازی قیمت‌های حامل‌های انرژی مثل بنزین، برق، گاز و همچنین نرخ ارز نیمایی که هر روز بصورت نرم بالا می‌رود و به محدوده 50 هزار تومان نزدیک می‌شود.

همتی سابقا نیز گفته بود باید نرخ ارز نیمایی را به نرخ بازار نزدیک کنیم و مدعی بود با این امر نرخ بازار آزاد نیز کاسته شده و احتمالا در محدوده 55 هزار تومان این دو نرخ به هم می‌رسند. همچنین وی در مصاحبه‌های قبلی خود گفته بود که باید کالاهایی که ارز 28500 می‌گیرند کمتر بشوند و به دریافت‌کنندگان ارز نیمایی بپیوندند. مجموع این سخنان می‌شود ایجاد تورم در یکسری کالاها که تعدادشان کم هم نیست.

از مباحث اقتصادی این موضوع که بگذریم، شاید از همه چیز زشت‌تر این باشد که وقتی می‌خواهی زندگی مردم را گران کنی، مردم را آنقدر سطح پایین فرض کنی که بخواهی با آبنبات رفع فیلتر آن‌ها را فریب بدهی و بدتر آنکه در دوربین زل بزنی و علنی هم آن را بگویی! جالبتر آنکه وقتی این موضوع را همتی در جلسه هیئت دولت مطرح می‌کند، کل وزرا نیز برای او دست می‌زنند!

همتی گفته بود: «به شرط اینکه آقای پزشکیان به وعده رفع فیلتر خود عمل کند می‌شود وعده‌های اقتصادی را نیز عملی کرد.»

*کارشناس اقتصادی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تسلیت به خانواده محترم فرزین‌فرد در سوگ ضایعه درگذشت پدربزرگ گرامیتان
اوضاع خیطه!
علیه ایران، وسط تهران!
کتابی برای کسانی که می‌خواهند عاشقی کردن خوب و شیرین را یاد بگیرند
برگزاری آیین استقبال از نو دانشجو معلمان پردیس فاطمه الزهرا (س) اهواز
اولین خروجی نامدار پرسپولیس در نیم فصل؛قلم قرمز گاریدو روی نام بمب سابق
ادعای عجیب رسایی؛ پزشکیان گفت که ظریف بیرون مانده بود، اپوزسیون ما می‌شد و...
شکار ۱۷ تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی
برگزاری راهپیمایی در محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه‌های خشم
ناوچه آلمان یک پهپاد را در سواحل لبنان ساقط کرد
کشف اولین دوپاهای روی زمین!
جشن عقد در ارتفاعات تهران
مقام سعودی: با ایران هماهنگیم
جنجال درباره سرکشی به حساب های مردم
پاسخ صحیح به ایران حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی آن است
خطر! ؛ فرونشست‌ زمین در فاصله ۱۰ متری نقش رستم
ماجرای درگیری فیزیکی ماموران ارشاد با عوامل کنسرت یگانه
واکنش تند فاطمه مهاجرانی به بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر ایران
عفیف یا خفیف؟
رونمایی از شهاب‌سنگ ۱۰۰ کیلویی در برج آزادی تهران
دشمن روی نیمکت سه‌شیرها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top