تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/28 - 14:04
کد خبر: 520110

مخبر: تحولات علمی و فناوری شیوه‌های حکمرانی را تغییر خواهد داد

مخبر: تحولات علمی و فناوری شیوه‌های حکمرانی را تغییر خواهد داد

مشاور و دستیار رهبری انقلاب گفت: نخبگان فقط در تهران نیستند؛ باید با فعال کردن جوامع محلی و منطقه‌ای از این ظرفیت بزرگ در مسیر حل مسائل کشور در همه ابعاد بهره‌گیری کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد مخبر در جریان بازدید از نمایشگاه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: تشخیص صحیح مسئله، توان راه‌حل‌یابی و قدرت پیش‌بینی آینده از ویژگی‌های مهم مرکز رشد و فناوری دانشگاه امام صادق (ع) است. با توجه به تحولات حوزه علم و فناوری، شیوه‌های حکمرانی دچار تغییر خواهد شد و اینگونه مراکز در تعامل گسترده با نخبگان می‌توانند امکان وسیعی را در اختیار دولت و حاکمیت قرار دهند تا در اداره کشور با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی خود را با تغییرات هماهنگ کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تکثیر این مراکز و با اشاره به الگوی تعامل گسترده در این مرکز، افزود: نخبگان فقط در تهران نیستند؛ باید سعی کنیم با فعال کردن جوامع محلی و منطقه‌ای از این ظرفیت بزرگ در مسیر حل مسائل کشور در همه ابعاد بهره ببریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آینده‌پژوهی را مولفه‌ای اساسی برای مراکز رشد و نوآوری خواند و تصریح کرد: آینده همیشه ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر نیست بلکه با توجه به سرعت بالای رشد در حوزه فناوری و تغییرات در سبک زندگی باید قدرت پیش‌بینی‌پذیری و تطبیق خود را برای دوره‌های زمانی کوتاه و گاه تا دو و سه سال آینده بالا ببریم.

در این بازدید مشاور و دستیار رهبری در غرفه‌های رصدخانه عدالت اجتماعی و مرکز سپهرا برای ارتقا ظرفیت حکمرانی جمهوری اسلامی در فضای مجازی حاضر شد و با جوانان مسئول در زمینه ایده‌های‌شان برای اجرای عدالت اجتماعی و قانونمندکردن فضای مجازی گفت‌وگو کرد.

مخبر در ادامه با بازدید از غرفه سلامت، کشاورزی و منابع طبیعی نظرات مسئولان غرفه را درباره بهسازی الگوی ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و استقرار نظام حکمرانی مردم‌پایه شنید.

وی همچنین از غرفه‌های بازاریابی سیاسی و مرکز تحلیل اجتماعی متا بازدید کرد و با ایده‌های جدید درباره نظام انتخابات در کشور و رصد تغییرات فرهنگی و اجتماعی آشنا شد.

در پایان این بازدید نیز جوانان نخبه دانشگاهی در غرفه‌های حکمرانی نظام پولی، برنامه درسی راهبردی، تامین مالی مردم‌نهاد، حکمرانی اجتماعی زنجیره غذایی و حکمرانی و سیاستگذاری علم، نظرات‌شان را برای حل مسائل حوزه‌های مختلف با دستیار و مشاور رهبری در میان گذاشتند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
ذره‌بین روی موسیمانه، از قهرمانی تا اخراج؛ قاتل مجیدی و ویلموتس، مغلوبِ قایدی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top