تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/28 - 15:58
کد خبر: 520143

پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد

 پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد

لیونل مسی یکی از پیراهن‌های خاطره انگیز تیم ملی آرژانتین با امضای دیگو مارادونا را با امضای خود تبدیل به پیراهن قرن کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  این یک پیراهن معمولی نبود. پیراهن آرژانتینی که هنوز دو ستاره (قهرمانی جام جهانی ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶) داشت و چندین سال پیش (۱۸ سال دقیقاً) توسط دیگو مارادونا امضا شده بود. این اتفاق در یکی از مصاحبه‌های او با مارکا رخ داد و دیگو پیراهن را به این نشریه اسپانیایی تقدیم کرد. مارادونایی که در صبح تراژیک ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ از میان ما رفت.

این پیراهن روز پنجشنبه، در مراسمی که مارکا به خاطر کسب بیشترین عناوین در تاریخ (۴۶ عنوان) برگزار کرد، توسط لیونل مسی نیز امضا شد. سال‌ها بعد از امضای مارادونا در ۱۳ می ۲۰۰۶، درست قبل از جام جهانی آلمان، که اولین جام جهانی لئو مسی با پیراهن آرژانتین بود و در آن اوضاع برایشان خوب پیش نرفت. آلبی‌سلسته در مرحله یک‌چهارم نهایی توسط میزبان در ضربات پنالتی حذف شد.

۱۳ می ۲۰۰۶ و پس از مصاحبه، دیگو یک پیراهن ویژه را برای مارکا امضا کرد که تا امروز حفظ شده بود. هدف از آن امضا قرعه‌کشی این لباس بین خوانندگان مارکا بود، اما به دلایل مختلف این کار انجام نشد. اسطوره این جمله را روی پیراهن نوشته بود: "برای خوانندگان مارکا، دیگو."

این پیراهن از آن زمان در مجموعه شخصی خبرنگار مارکا در مالاگا، جایی که حدود ۴۰۰ پیراهن تاریخی و فعلی دارد، نگهداری شده بود تا اینکه این فرصت در مراسم اهدای جایزه مسی پیش آمد: اینکه همان لباس ۱۸ سال بعد توسط خود لئو امضا شود، بازیکنی که به عنوان شاگرد "مارادونای مربی" در دومین جام جهانی مسی در آفریقای جنوبی ۲۰۱۰ بود، جایی که اوضاع برای آرژانتینی‌ها باز هم خوب پیش نرفت.

پیراهن امضاشده توسط دیگو به لیونل مسی نشان داده شد و از او خواسته شد آن را امضا کند و لئو بدون هیچ مشکلی موافقت کرد. مسی ماجرای این پیراهن را پرسید و زمانی که برایش توضیح داده شد، به سادگی گفت: «چرا نباید امضا کنم؟» و همین. کار آسانی بود.

لئو امضا کرد؛ عکس‌ها گرفته شد و این پیراهن را می‌توان حالا پیراهن قرن دانست، با امضای دو ابرستاره و بهترین در تاریخ فوتبال. بی‌شک پس از امضای لئو، ارزش پیراهن دوچندان شده و مارکا قصد دارد به زودی در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top