تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/28 - 19:59
کد خبر: 520168

سلام ۱۳۰۰ نودانشجو به دانشگاه صنعتی شریف

 سلام ۱۳۰۰ نودانشجو به دانشگاه صنعتی شریف

مراسم استقبال از ۱۳۰۰ نو دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف با حضور مسئولان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، آیین استقبال از دانشجویان ورودی‌ 1403 دانشگاه صنعتی شریف  با عنوان "شریف سلام" روز جمعه 27 مهر‌ماه 1403، با حضور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، برخی از معاونین و مدیران دانشگاه، دانشجویان نو ورود و خانواده‌های آن‌ها در سالن استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ابتدای مراسم استقبال از دانشجویان سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه طی سخنانی گفت: خوشبختانه دانشگاه صنعتی شریف امروز شاهد ورود دانشجویان جدیدی است که جزو نخبگان این کشورند. وی ضمن تبریک به دانشجویان نو ورود و خانواده‌های آنان گفت: زندگی دانشجویی مسیری پرچالش و پر از خاطره است سعی کنید از این مسیر، تجربیات خوبی را برای زندگی و آینده خود کسب کنید.

 موسوی افزود: هر پیشرفتی در زندگی انسان مستلزم تلاش و کوشش است، پس برای رسیدن به پیشرفت و رقم زدن آینده درخشان برای خود و ایران عزیز از هیچ تلاش و کوششی در دوران دانشجویی دریغ نکنید.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه گفت: آینده  این کشور در دستان تک تک شما عزیزان است پس از امروز با تلاش و جدیت و تقویت روحیه همکاری و شرکت در فعالیت‌های گروهی دانشگاه، زمینه ایجاد پیشرفت این کشور را رقم بزنید. ما نیز در کنار شما و همراه با شما هستیم تا ایرانی آباد و سربلند بسازیم.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان نو ورود گفت: امیدوارم دوران دانشجویی در این دانشگاه دوران شکوفایی و اعتلای شما باشد و خاطرات شیرین و به یاد ماندنی در این مدت برای‌تان رقم بخورد.

در ادامه این مراسم آریا الستی، استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه طی سخنانی بر لزوم جدیت، پشتکار و روحیه وطن‌دوستی به عنوان سه اصل اساسی در دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف  اشاره کرد و افزود: این سه اصل ارکان مهمی است که از ابتدا تاسیس دانشگاه صنعتی شریف بر آن بنا شده است.

وی از مجتهدی به عنوان بنیان‌گذار دانشگاه صنعتی شریف یاد کرد و افزود: نظم آموزشی، جدیت پژوهشی، عشق به پیشرفت و اعتلای وطن و روحیه اعتماد به نفس ایشان از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی دکتر مجتهدی بوده که تا به امروز در بین خانواده بزرگ دانشگاه شریف ساری و جاری است، شما نیز با تقویت این ویژگی‌ها شریفی بودن خود را اثبات کنید.

الستی به دانشجویان نو ورود توصیه کرد: زندگی در شریف تک‌بعدی نیست و باید علاوه بر شرکت منظم درکلاس‌های درس و انجام فعالیت‌های درسی خود با شرکت در انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری، مشارکت در تیم‌های ورزشی، حضور در اجتماعات مذهبی دانشگاه تمامی وجوه زندگی خود را تقویت کنید.

در ادامه این مراسم سعید خدایگان قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی گفت: به عنوان کسی که نیمی از عمر خود را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده، معتقدم شما وارد خانواده بزرگ و بسیار با اصالت شریف شده‌اید و این اصالت در آینده به شدت شما را وابسته خودش خواهد کرد تا جایی که نام شریف تا همیشه با شما عجین خواهد بود.

وی افزود: شما با موفقیت ماراتن آزمون سراسری را طی کرده‌اید و این اولین نشانه نخبگی شما است، این مسیر را تا پایان راه ادامه دهید. عزم جدی در شناسایی دقیق و کامل استعداد‌های برتر و حمایت معنی‌دار از نخبگان از برنامه‌های راهبردی بنیاد است. موفقیت هر کشور جز با پرورش نخبگان میسر نخواهد شد، از امروز درب‌های بنیاد ملی نخبگان به روی تک تک شما باز است تا در کنار هم مسیر نخبگی را هموار کنیم.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان افزود: انسان کامل چهار وجه دارد که لازمه رشد انسان تکامل دادن هر چهار وجه است. وجه فکری که با مطالعه آثار و کتب بزرگان محقق می‌شود، وجه روحی که به واسطه ارتباط با خالق امکان‌پذیر است، وجه معرفتی که با گرایش به یکی از شاخه‌های هنری ممکن می‌شود و وجه جسمی که با گرایش به ورزش ممکن ایجاد می‌شود، به شما توصیه می‌کنم هر چهار وجه زندگی را در دوران تحصیل خود در شریف تقویت کنید.

وی عزت و اقتدار امروز کشور را مدیون وجود استادان گرانقدر و فرهیخته‌ دانست و افزود: این عزیزان با تلاش و کوشش مستمر خود، راه‌های تعالی و توسعه علمی کشور را هموار کردند. قدرشان را بدانید و از دانش و تجربیات گران‌ بهای‌شان نهایت بهره را ببرید و به دیگران نیز منتقل کنید تا چراغ دانش در این مرز و بوم همیشه روشن بماند.

در ادامه این مراسم دکتر مرتضی امینی مدیر کل آموزش دانشگاه طی سخنانی به برخی از قوانین و دستورالعمل‌های آموزشی دانشگاه اشاره کرد و ساختار مدیریت آموزشی دانشگاه، تقویم و زمان‌بندی‌های آموزشی و چارت و برنامه‌های درسی دانشگاه را به صورت مختصر تشریح کرد.

در ادامه برنامه کوثر یوسفی، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، دکتر علیرضا فیض بخش عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه، مهندس علیرضا جعفر مدیر مرکز کارآفرینی، مهندس علی بابایی مدیر عامل و بنیان‌گذار اپلیکشن ترب، طی سخنانی توصیه‌ها و تجربیات خود را از زندگی در شریف با نو ورودی‌ها در میان گذاشتند.

اجرای برنامه گروه موسیقی دانشکده مهندسی عمران و اجرای برنامه کمدین علی فریادی ازدیگر بخش‌های این مراسم بود. در پایان مراسم به رسم هرساله، ورودی‌های جدید سوگندنامه آغاز دوران دانشجویی را در کنار هم قرائت کردند.

گفتنی است، امسال از رتبه‌های 1 تا 100 گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، 93 نفر در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شده‌اند که از این تعداد 71 نفر رشته مهندسی کامپیوتر، 16 نفر رشته مهندسی برق، 4 نفر رشته مهندسی مکانیک و 2 نفر رشته علوم کامپیوتر، این دانشگاه را انتخاب کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لغو مجوز فعالیت شبکه سعودی در عراق در پی اهانت به شهدای مقاومت
آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۴۴۸ تن رسید
موج بعدی اقدامات دیپلماتیک ایران در کازان خواهد بود
سرمربی آفریقایی چقدر از استقلال حقوق می‌گیرد؟
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
عکس/ دیدار رئیس شورای حماس با عراقچی
۲۲ تانک اشغالگران را از ابتدای حمله زمینی به لبنان منهدم کردیم
کمربند دفاعی ملت‌ها و مسیر روشنایی
تفسیر رای محرومیت رضا درویش
اولین واکنش وزیر کشور به انتقادات در انتصابات استاندار اصفهان
انتصابات جدید در آموزش و پرورش
پیروزی شباب‌الاهلی با درخشش سردار آزمون
ذهنیت قهرمانی در پرسپولیس جا افتاده است
فراخوان جمعی علیه نظم «نوین» تحمیلی بر غرب آسیا
۲۸۵۰ دانشجوی جدید وارد دانشگاه محقق اردبیلی شدند
سلام ۱۳۰۰ نودانشجو به دانشگاه صنعتی شریف
پیام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پی شهادت «یحیی السنوار»
پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت شهادت یحیی سنوار
عربستان؛ محل مدنظر پوتین برای برگزاری نشست صلح با اوکراین
همنوایی صدراعظم آلمان با صهیونیست‌ها: رخدادها در غزه کشتار دسته جمعی نیست
مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ تمدید شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top