تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/08/06 - 15:35
کد خبر: 520789

به راحتی کنکور ایران را دور بزن!

به راحتی کنکور ایران را دور بزن!

با مقایسه بین دانشگاه های خارج از کشور از نظر هزینه های زندگی، رنکیگ بین الملی، رفت و آمد، پروسه اخذ پذیرش، اعتبار مدرک و ... دانشگاه های ترکیه انتخاب مناسب تری برای متقاضیان ایرانی می باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق منصوبه شماره۱۴۰۳/۷۸۰۷/دش ۱۴۰۳/۴/۳۰ وزارت بهداشت، دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور که پس از اول ژانویه ۲۰۱۹ وارد دانشگاه های مورد تایید در خارج از کشور شده اند، با گذارندن ۷۲ واحد درسی مرتبط و از طریق شرکت و قبولی در آزمون ارزیابی صلاحیت علمی میتوانند به دانشگاه های آزاد و یا پردیس ایران انتقالی بگیرند.

با مقایسه بین دانشگاه های خارج از کشور از نظر هزینه های زندگی، رنکیگ بین الملی، رفت و آمد، پروسه اخذ پذیرش، اعتبار مدرک و ... دانشگاه های ترکیه انتخاب مناسب تری برای متقاضیان ایرانی می باشند.

رشته های پزشکی،دندان و .. در ترکیه، ارزان تر از ایران!

با توجه با شهریه اعلامی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی ایرانی برای وردی های 1403-1404 ، یک دانشجویه پزشکی یا داندان پزشکی بطور میانگین حدود 230 میلیون تومان در سال باید شهریه پرداخت کند در حالی شهریه دندان پزشکی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه شالانه از 120 میلیون تومان شروع می شوند!!

مقایسه بین هزینه های زندگی در ایران و ترکیه:

به طور کلی، هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه ممکن است کمی بیشتر از ایران باشد، اما تفاوت چندان قابل توجهی نیست. با این حال، با در نظر گرفتن عواملی دیگری مانند کیفیت زندگی، امکانات آموزشی و فرصت‌های شغلی هزینه های زندگی در ترکیه ارزان تر از ایران می باشد.

اجاره خانه: هزینه اجاره در هر دو کشور به شدت به شهر و موقعیت مکانی بستگی دارد. اما به طور کلی، اجاره خانه در شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول و آنکارا نسبت به شهرهای بزرگ ایران گران‌تر است.

حمل و نقل: هزینه حمل و نقل عمومی در ترکیه به طور کلی ارزان‌تر از ایران است. بخصوص در شهرهای بزرگ ترکیه سیستم حمل و نقل عمومی گسترده و کارآمدی وجود دارد.

مواد غذایی: هزینه مواد غذایی در ترکیه برای برخی اقلام خاص ممکن است کمی بیشتر از ایران باشد، اما به طور کلی تفاوت چشمگیری وجود ندارد. البته، کیفیت محصولات و برندها نیز بر قیمت‌ها تاثیرگذار است.

نتیجه‌گیری: به طور کلی، هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه ممکن است کمی بیشتر از ایران باشد، اما تفاوت چندان قابل توجهی نیست. با این حال، عوامل دیگری مانند کیفیت زندگی، امکانات آموزشی و فرصت‌های شغلی نیز در انتخاب مقصد تحصیلی بسیار مهم هستند.

تحصیل در ترکیه

نحوه ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه

پذیرش از دانشگاه های دولتی ترکیه با آزمون می باشد. آزمونی به نام TRYOS که سالانه 2 بار در آبان و اردیبهشت ماه برگزار می شود. تعداد شرکت های این آزمون در مجموع 23 هزار نفر می باشد. یعنی 50 برابر کمتر از شرکت کننده های کنکور ایران!!

این آزمون دارای 80 سوال از دروس ریاضی، هندسه و هوش می باشد. منتهی 90 درصد مباحثی که در آزمون TRYOS از آنها سوال می آید، در مدارس ایران تدریس نشده اند. به همین خاطر باید متقاضیان ایرانی شرکت در این آزمون این مباحث جدید را فرا بگیرد. برای یادگیری مباحث آزمون TRYOS می توانید از کتاب های آموزشی تالیف شده توسط آقای رامین باقرزاده که سابقه فعالیت بیش از یک دهه در این زمینه را دارند، استفاده کنید.

همچنین مجموعه FESTTU برای اولین با در ایران برای آزمون TRYOS دوره های تضمینی برگزار می کند که میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره هایشان به وبسایت شان مراجعه فرمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسرائیل به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکستش در برابر مقاومت است
احکام مربوط به دستمزد و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی شد
آنچه بایدن به آرامی می‌گوید ترامپ فریاد می‌زند
فیلم| اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید چمران به وضعیت اسکان و برخوردهای انضباطی
شب تحقیر؛ آیا رئال همانند دفعه قبلی برمی‌گردد و قهرمان می‌شود؟
هر چیزی هنرمندان نیاز داشته باشند را در اختیار آنها قرار می دهیم
زمان رویارویی گرایی و ارسلان
وزنه‌بردار ایران رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد
فیلم جدید کارگردان شب‌های روشن به زودی اکران می شود
پای سرایدارهای مدارس به مجلس باز شد/ هشدار نمایندگان مجلس به قالیباف
اجاره سند
وضعیت شیوع سرطان پستان در ایران
پروژه‌های جدید فرصت‌های شغلی بیشتری برای زنان فراهم کرد
پرداخت وام مشاغل خانگی الزامی شد
پیام تسلیت معاون زنان رییس جمهور درپی شهادت نیروهای ارتش و فراجا
آماری عجیب از تخصیص بودجه به بانوان در پایتخت
زنان ایرانی نامدار و افتخارآفرین در زمین و فضا هستند
شهادت بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی در شمال نوار غزه طی ۲۲ روز
رایزنی وزیران خارجه ایران و انگلیس در مورد حمله نظامی رژیم صهیونیستی
ایران حمله رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد
شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۶۷۲ نفر رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top