به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهاردهمین دوره دانشافزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی سراسر کشور با موضوع «مهندسی حکومت دینی در اسلام» به تجزیه و تحلیل توحیدی در حکمرانی پرداخت و اظهار کرد: اصل اساسی دین تبعیت از ولایتی است که پشتوانه توحیدی دارد و حکمرانی قوانین الهی را متجلی میکند، بهنحوی که تحقق نظام الهی در محور مقاومت موجب تبدیل تهدید به فرصت و جذب آزادگان جهان به اندیشه و مکتب مقاومت شده است.
حجت الاسلام حاجی صادقی بر نظریه توحیدی در جوامع دینی تاکید کرد و گفت: در قرآن کریم بیش از توحید صفاتی و ذاتی بر توحید ربوبیتی تاکید شده است، به عبارتی توحید تنها یک نظریه دینی نیست بلکه یک دکترین راهبردی امتساز است که مسیر اصلی حیات بشری را مشخص میکند.
وی به تعریف کارکردی توحید اشاره کرد و افزود: اساتید معارف دانشگاهها برای ارائه مفاهیم توحید نباید صرفاً به وحدانیت پروردگار اشاره کنند، بلکه تعریف جامع توحید انحصار حاکمیت خداوند و تسلیم مطلق در برابر اراده الهی است، در این اعتقاد هر حاکمیتی باید در چارچوب قوانین الهی باشد و اعتبار پیامبری انبیا و ائمه نشأت گرفته از این اصل توحیدی است.
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران به توضیح اصل استکبارستیزی پرداخت و اظهار کرد: ریشه نبردهای حق و باطل میان رهبران دینی و سردمداران مقابل آنها، بر سر تعیین قدرت و قانون است، به نحوی که انبیا و اولیا همواره به دنبال اقناع بشریت برای برتری قوانین الهی بودهاند، در مقابل اهل طاغوت فرمان خود را معیار تعیین قانون میدانند و از روی کبر و غرور به خودمحوری معتقد هستند، به همین دلیل شعار استکبارستیزی سرلوحه سیاست خارجی ما از اول انقلاب اسلامی قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی بر دو اصل اساسی دین تاکید کرد و ادامه داد: دو اصل اساسی تولی و تبری برگرفته از نظام ولایی در قالب مفاهیم توحیدی است، به نحوی که توسل به قوانین و رهبر الهی به معنای تولی و پشت کردن به دشمنان توحید و خدامحوری تحت عنوان تبری تعریف میشود، بنابراین اصل تعیین حق و باطل در بستر ولایت معنی پیدا میکند، ولایتی که دارای پشتوانه الهی یا غیرالهی است. بنابراین ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی ما یک اصل دینی و ولایی است که اتکای به آن به منظور تسلیم اراده به قوانین الهی است.
وی ترس دشمن از جمهوری اسلامی را ناشی از تفکر جهانیگرای اسلامی دانست و تصریح کرد: جورج بوش پدر در سخنان خود به جمله پرمعنای اعتراف کرده است که دشمنی اصلی ما با ایران بر سر سلاح هستهای نیست، زیرا ایران سکولار هیچ دردسری برای ما ندارد، اما ایران اسلامی جهانگرا حتی با دانش پزشکی برای ما خطرناک است، این اعتراف نشان میدهد که اصل جنگ ما با دنیای استکبار و صهیون بر اصول دینی و اندیشهای نهفته است.
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران درباره زنده بودن محور مقاومت توضیحاتی داد و خاطرنشان کرد: اصل اساسی مقاومت در برابر عداوت دشمنان مستکبر، عدم تبعیت و تسلیم در مقابل خودخواهیهای قدرتهایی است که منافع و سیاست خود را الگوی حکمرانی جهانی میدانند، با این رفتار میتوان شاهد موفقیتهای محور مقاومت از گذشته تا حال بود که چگونه آزادگان جهان را به خود جذب کرده است.
حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی پایداری انقلاب اسلامی ایران را معجزه الهی دانست و تشریح کرد: طی بیش از ۴۵ سال از حاکمیت جمهوری اسلامی شاهد عداوت دشمنان خارجی و منافقان داخلی بودیم، اما با تکیه بر همین تفکر مقاومت در مقابل حملات بیرحمانه خارجی در دفاع مقدس و فتنههای داخلی برخی رفیقان جاهل و خودباخته ایستادگی کردیم، اما پیروزی ما را نیات خالص و اعمال صادقانه شهدای ما تضمین کردند، کسانی که تسلیم مطلق اراده الهی بودند و اعتباری برای قدرت مادی و دنیایی مستکبران قائل نبودند.
وی به کارکردهای سکولاریسم در ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: حلقه کیان پس از جنبش دوم خرداد با توان بالایی به دنبال تئوریزه کردن سکولاریسم در جمهوری اسلامی ایران بود.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در ادامه طی سخنانی عنوان کرد: طی دهههای اخیر سیاست صهیونیستها ایجاد نفاق و درگیری میان مسلمانان جهان بود که تکفیر به عنوان بدعت وارد جهان اسلام شد، اما محور مقاومت با موفقیت توانست با همگرایی کشورهای مسلمان شیعه به نابودی توطئههای آنان بپردازد و تهدید بزرگ در آسیای میانه را به فرصتی برای نفوذ در آمریکا و اروپا تبدیل کند.
وی بر موفقیت محور مقاومت در جذب آزادگان جهان تاکید کرد و گفت: اکنون با پیشدستی محور مقاومت و به برکت خون شهدای مسیر حق شاهد تمرکز جنگ در جغرافیایی هستیم که طی دهههای اخیر بهدنبال ایجاد جنگ در میان مسلمانان بود، بهنحوی که محور مقاومت با هماهنگی تمام اکنون در مقابل جنایتهای رژیم ایستادگی کرده و ذات حقیقی آن را به جهان نشان داده است، همین اقدام موجب نفوذ معنوی تفکر مقاومت در اروپا و آمریکا شده که آثار ظاهری آن را در تجمعات دانشجویان آمریکایی میتوان دید و آثار وضعی آن نفوذ محور مقاومت در کشورهای غیرمسلمانان و سکولار است، حال معتقدان به سکولاریسم همچنان میتوانند نسخه جدایی دین از سیاست را برای حکمرانی تجویز کنند، درحالی که گرایش جوامع سکولار به معارف دینی در سطح جهانی مشهود است؟