تاریخ انتشار: شنبه 1404/04/28 - 09:28
کد خبر: 539902

نقش نوشیدن قهوه در افزایش طول عمر

نقش نوشیدن قهوه در افزایش طول عمر

تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه در روز می‌تواند به شما کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشید اما تنها در صورتی که از مصرف خامه و شکر زیاد خودداری کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این تحقیق نشان داد که قهوه سیاه یا قهوه با کمی شکر و چربی اشباع با کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط است. اما وقتی افراد قهوه را با مقدار زیادی شیرین‌کننده یا خامه می‌نوشیدند، مزایای سلامتی آن از بین می‌رفت.

نویسنده ارشد «فنگ فنگ ژانگ»، از دانشگاه تافتس، در یک بیانیه خبری گفت: «قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است و با توجه به اینکه تقریباً نیمی از بزرگسالان حداقل یک فنجان در روز می‌نوشند، برای ما مهم است که بدانیم این نوشیدنی چه تأثیری بر سلامتی دارد.»

محققان داده‌های بیش از ۴۶۰۰۰ بزرگسال آمریکایی را که بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۸ در نظرسنجی‌های ملی سلامت شرکت کرده بودند، بررسی کردند. آنها نوع قهوه‌ای را که افراد می‌نوشیدند- کافئین‌دار یا بدون کافئین- و میزان شکر و چربی اشباع‌شده‌ای که به آن اضافه می‌کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها این داده‌ها را با مرگ و میر ناشی از هر علتی و همچنین بیماری‌های قلبی و سرطان مقایسه کردند.

نتایج؟

نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه کافئین‌دار در روز با ۱۶٪ کاهش خطر مرگ زودرس به هر دلیلی مرتبط بود.

نوشیدن دو تا سه فنجان در روز با ۱۷٪ کاهش خطر مرتبط بود.

هیچ ارتباط روشنی بین قهوه و مرگ ناشی از سرطان یافت نشد.

محققان گفتند افرادی که قهوه سیاه یا قهوه اضافه شده با مقادیر کم شکر افزوده و چربی اشباع شده می‌نوشیدند، بیشترین سود را می‌بردند.

در این مطالعه، قند کم به عنوان حدود نصف قاشق چایخوری در هر فنجان تعریف شد. در همین حال، چربی کم به عنوان حدود ۱ گرم در هر فنجان تعریف شد - معادل ۵ قاشق غذاخوری شیر ۲٪ یا ۱ قاشق غذاخوری خامه کم چرب.

ژانگ افزود: «مطالعات کمی بررسی کرده‌اند که چگونه افزودنی‌های قهوه می‌توانند بر ارتباط بین مصرف قهوه و خطر مرگ و میر تأثیر بگذارند و مطالعه ما از اولین مطالعاتی است که میزان شیرین‌کننده و چربی اشباع شده اضافه شده را تعیین می‌کند.»

این مطالعه بر اساس داده‌های غذایی گزارش شده توسط خود افراد انجام شده است که ممکن است کاملاً دقیق نباشد. همچنین مشخص شد که افراد کمتری قهوه بدون کافئین می‌نوشند، که ممکن است توضیح دهد که چرا هیچ ارتباط قوی بین قهوه بدون کافئین و مرگ زودرس یافت نشد.

با این حال، یافته‌ها از این ایده پشتیبانی می‌کنند که قهوه می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد - فقط مراقب میزان شکر و خامه‌ای که اضافه می‌کنید باشید!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
فیفا در واکنش به اخراج داور جام جهانی: در کار آمریکا دخالت نمی‌کنیم!
هزینه طرح ترافیک امسال اعلام شد
قالیباف: درود بر مردمی که کشور را از دهان گرگ‌ها بیرون کشیدند
روسیه مقصد بازی‌سازان ایرانی
دنیامالی: از تک تک روزهای باقیمانده برای بهترین نتایج در ناگویا استفاده می‌کنیم
لندن: در هیچ عملیاتی علیه ایران مشارکت نداشتیم
بازگشت ۲۰ هزار زائر به کشور
بدرقه پیکر مطهر شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش در تهران
انتشار کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه تهران توسط انتشارات الزویر
شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه جهت تصدی منصب قضائی اعلام شد
پیشنهاد بی شرمانه بن گویر علیه زنان لبنانی با هدف فشار به حزب الله
جدیدترین تصمیم خصمانه تل آویو علیه لبنان
جنایتی که روایت نشد
تلاش طلای ۱۸ عیار برای ماندن در کانال ۱۸ میلیون تومانی
چرا ایران باید برای لبنان وارد جنگ شود؟
حمله شدید رژیم صهیونیستی به صور لبنان
برای شعور مردم خود احترام قائل باشید
آماده پاسخ قاطع به هرگونه تهدید هستیم
شمار شهدای جنگ غزه به ۷۲ هزار و ۹۸۸ نفر رسید
رشد ۷۶ درصدی ورودی آب به سدهای کشور در سال آبی جاری
حمل و نقل عمومی رایگان تهران تا پایان دهه اول محرم تمدید شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top