تاریخ انتشار: 13 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5400

دانشجو:دنبال تک جنسیتی کردن نیستیم

دکتر کامران دانشجو در نشست روسای دانشگاه‌ها، افزود: ‌در سالیان گذشته در مناطق مختلف کشور، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی متعددی تاسیس شدند، بدون اینکه در تاسیس این مراکز به نیازها و امکانات کشور و استان‌ها توجه شود همچنین بین مراکز محروم و توسعه یافته توازون برقرار نیست، بنابراین طرح گسترش آموزش عالی براساس آمایش سرزمین برای جبران این مشکلات در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش« خبرنامه دانشجویان ایران »به نقل از ایسنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه توسعه آموزش عالی براساس آمایش سرزمین دردستور کار معاونت آموزشی قرار گرفت که در حال پیگیری است و تا پایان سال نهایی شده و از اول سال آینده برای تصویب به مراجع قانونی ذیصلاح ارسال می شود.

وی در خصوص دانشگاههای تک جنسیتی گفت : به هیچ وجه قصد تفکیک جنسیتی و جدا سازی دانشجویان در دانشگاهها را نداریم لکن به موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی جدید این مجوز را می دهیم که تک جنستی باشند تا به نیاز بخشی از جامعه پاسخ داده شود.

دانشجو گفت: وقتی در جامعه تقاضا و نیاز برای دانشگاههای تک جنسیتی وجود دارد چه اشکالی دارد دانشگاهایی مانند دانشگاه الزهرا(س)، حضرت معصومه (س)، امام صادق (ع) و امام حسین (ع) که عملکرد خوبی هم ارائه داده اند ، بیشتر داشته باشیم، این حق خانواده‌ها و ملت شریف ایران اسلامی است که انتخاب کند در کدام دانشگاه و در چه فضایی می خواهند فرزاندشان تربیت شده وعالم شوند.

وی همچنین اظهار داشت: حدود دو میلیون نفر دانشجوی رشته‌های علوم انسانی در کشور وجود دارد و اگر به ازای هر یکصد دانشجو یک استاد در نظر بگیریم، باید بیست هزار استاد در این رشته ها داشته باشیم که البته همه می‌دانند که این تعداد عضو هیات علمی برای علوم انسانی به این سادگی امکانپذیر نیست و این شاخص نشان دهنده رشد نامتوازن آموزش عالی است.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها، گفت: برای استخدام اعضای هیات علمی و بورسیه کردن دانشجویان هیچ مشکلی نداریم، لکن باید افرادی انتخاب شوند که به نظام اسلامی اعتقاد و به ولایت فقیه التزام عملی داشته باشند.

دانشجو در خصوص جذب اعضای هیات علمی گفت: حتی در کشورهای غربی برای استخدام اساتید دانشگاه شرایط متعددی دارند که از جمله آن پایبندی به تفکر لیبرال دموکراسی ، تحقیق و صحبت نکردن در مورد هولوکاست و... است. دانشگاه‌های ما قرار است به تعبیر امام (ره) کارخانه آدم سازی باشند بنابراین دانشگاه‌های ما باید کسانی را برای تربیت دانشجویان استخدام کنند که به مبانی ارزشی و اخلاق اسلامی معتقد باشند چون هدف ما کسب علم و دانش همراه با معنویت واخلاق می باشد.

وزیرعلوم با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و لزوم تغییر متون دانشگاهی، گفت: اساتید دانشگاه‌ها در کنار ارائه نظریات و مکاتب غربی باید نقدهای وارد به آن مکاتب را نیز بگویند و همچنین نظریات اندیشمندان مسلمان را هم عمیقا بشناسند و هم بازگو نمایند.

وزیر علوم با اشاره به موضوع استقلال دانشگاهها با ذکر این نکته که دانشگاهها متعلق به هفتاد میلیون ایرانی است ونه صرفا اعضای هیات علمی و دانشجویان آن دانشگاهها، گفت: دانشگاهها در امور اجرایی، پرسنلی، عمرانی و غیره مستقل هستند و باید باشند و ما هم کمک می کنیم این استقلال بیشتر شود لکن در مجموع باید در راستای سیاست‌های کلی نظام، قانون اساسی، منافع ملی و مصالح عمومی حرکت کنند که البته قاطبه دانشگاه‌های ما اینگونه می باشند.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها در امور فرهنگی اجتماعی و اخلاقی جامعه موثرند واین وظیفه مسئولین نظام است که نسبت به این امور حساس باشند ، خصوصا در نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی ایران که با ایثارگری ملت شریف در طول سالیان متمادی به ثمر رسیده است و قرار است دانشگاه‌ها عالم ملکوتی تحویل جامعه بدهند این را مردم ایران می خواهند و همه ما مسئولیم در این مسیر حرکت کنیم.

دانشجو گفت: علم و دین در پیوند با یکدیگر عالم ملکوتی می سازند و این علم توأم با ایمان است که باعث رشد ، تکامل و تعالی بشریت می‌شود و مردم ما هم دانشگاه‌ها و مدرسینی می خواهند که علم و ایمان را توأمان نمایند و فرزندان و جوانان خود را که به عنوان امانت به دانشگاهها و مدرسین دانشگاهها می سپارند تا پس از فارغ التحصیلی عالم تر ، و دینمدارتر تحویل بگیرند و اگر غیر از این باشد نه آنها از ما می پذیرند و نه ما توشه ای برای آخرت خود اندوخته ایم.

گفتنی است، روسای دانشگاهها، موسسات پژوهشی و پارکهای علم وفناوری پس از پایان اجلاس اخیر خود، با حضور در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و اهدای تاج گل بار دیگر با آرمان‌های رهبرکبیر انقلاب تجدید پیمان کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top