تاریخ انتشار: 22 تیر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 616

تلاش سایت یک آقازاده معروف برای القای ضعف نظامی ایران

دولت اسرائیل و آمریکا به توافقی نزدیک شده اند که درخواست اسرائیل را برای دریافت نخستین اسکادران از جنگنده های چند منظوره نسل پنجم اف- ۳۵ – اس عملی می کند.

خبرنامه دانشجویان ایران:در حالیکه روسیه به رغم انعقاد قرارداد ودریافت پول ،تحویل سیستم موشکی اس-300 را جهت پدافند هوایی ایران به تاخیر انداخته است ،ارتش اسرائیل در حال نهایی کردن قراردادی با پنتاگون است که بر طبق آن هواپیماهای فوق پیشرفته اف35 را که قادر به عبور از این سیستم موشکی هستند می باشد.

دولت اسرائیل و آمریکا به توافقی نزدیک شده اند که درخواست اسرائیل را برای دریافت نخستین اسکادران از جنگنده های چند منظوره نسل پنجم اف- ۳۵ – اس عملی می کند.

نخستین اسکادران شامل ۲۵ فروند است. اسرائیل امیدوار است که در مرحله بعدی ۵۰ فروند جنگنده از این مدل را دریافت کند.

ازهنگامی که جمهوری اسلامی ایران قرارداد از روسیه را برای دریافت سیستم های پدافند موشکی اس- ۳۰۰ مطرح کرده، اسرائیل برای غلبه بر این سیستم ها، فشار به آمریکا برای فروش جنگنده های نسل پنجم اف- ۳۵- اس به نیروی هوائی اسرائیل را افزایش داده است.

اف- ۳۵-اس بدلیل ویژگی رادار گریزی، درقاموس نظامی و امور هوائی به «شبح» شهرت دارد.

به نوشته روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، درپی مذاکرات طولانی، مسائل فنی اجرای این قرارداد مورد تفاهم قرار گرفته، و گفت و گو درباره برخی مسائل کم اهمیت تر، مانند بهای معامله، درخواست اسرائیل برای نصب سیستم های ارتباطاتی ساخت صنایع هوائی اسرائیل بروی جنگنده ها، و تغییر مدل اصلی جنگنده ها برای تامین نیازهای نیروی هوائی اسرائیل، و نیز موضوع سرویس دادن به جنگنده ها پس از تحویل به نیروی هوائی اسرائیل ادامه دارد.

آمریکا بهای ۱۰۰ میلیون دلار را برای هرجنگنده درخواست کرده اما اسرائیل برای پرداخت هشتاد میلیون دلار ابراز آمادگی کرده، اما درهرحال، موافقت اصولی آمریکا برای فروش این جنگنده ها به اسرائیل مهم بوده و موضوع بهای آن، امری نسبتا حاشیه ای به حساب می آید.

اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل در سفر نیمه خرداد خود به پنتاگون درباره خریدهای تسلیحاتی و جنگنده های جدید مذاکرات مشروحی با رابرت گیتس همتای آمریکائی اش انجام داد، که خبرگزاری فرانسه از معاملاتی کلان به مبلغ پانزده میلیارد و پانصد میلیون دلار خبر داد.

آمریکا تا کنون جنگنده های اف- ۳۵- اس را تنها در اختیار ارتش خود قرار داده و آنرا به هیچ کشور دیگری نفروخته است. با وجود این، اگر این معامله عملی شود، نخستین جنگنده ها تنها درسال ۲۰۱۴ به اسرائیل می رسد- درحالیکه مقامات اسرائیل در برخورد با برنامه های اتمی ایران شتاب نشان می دهند. سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در آخرین گزارش ارزیابی کرده که ایران ممکن است تا سال آینده نخستین بمب اتم خود را داشته باشد.

در روزهای اخیر از آمادگی نظامی نیروهای هوائی و دریائی اسرائیل برای یک کارزارنظامی احتمالی درمقابله با برنامه های هسته ای ایران سخن رفت.

رئیس شورای عالی امنیت ملی اسرائیل جمعه در مصاحبه با روزنامه هاآرتص گفت، باید «سلاح های فوق العاده پرقدرتی» در اختیار ارتش اسرائیل قرار گیرد تا بتواند تاسیسات اتمی دشمن را نابود کند- «پیش از آنکه دشمن علیه اسرائیل بمب اتمی را به کار بگیرد.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top