تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 6361

تغییر رئیس دانشگاه شریف

سعید سهراب پور از سال ۱۳۷۶ تا کنون رئیس دانشگاه صنعتی شریف ایران است. ریاست ۱۲ ساله سهراب پور در دانشگاه صنعتی شریف یکی از مصادیق ثبات مدیریت در دانشگاههای کشور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، تغییر ریاست دانشگاه صنعتی شریف و نشستن رضا روستا آزاد در جایگاه ریاست این دانشگاه گمانه‌ای است که بارها مطرح شده و بار دیگر همزمان با آغاز دور جدیدی از تغییر روسای دانشگاهها شنیده می شود.

زمانی از هادی ندیمی که 20 سال ریاست دانشگاه شهید بهشتی را در کارنامه مدیریتی خود دارد به عنوان شیخ الرئیس دانشگاههای دولتی کشور نام برده می شد اما از اوایل دولت نهم که ندیمی با ریاست دانشگاه خداحافظی کرد سعید سهراب پور دانشگاه صنعتی شریف به عنوان با سابقه ترین رئیس دانشگاههای دولتی کشور در جمع روسای دانشگاهها شناخته می شد.

در طول سالهای پس از 84 گمانه‌های تغییر رئیس دانشگاه صنعتی شریف مطرح می‌شد اما سهراب پور همچنان به فعالیت خود ادامه داد. رضا روستا آزاد معاون سهراب پور در دانشگاه صنعتی شریف همواره به عنوان یکی از گزینه‌های جایگزین سهراب پور مطرح می شد اما این اتفاق هیچگاه به حقیقت نپیوست.

سعید سهراب پور رئیس دانشگاه صنعتی شریف یکی از روسای موفق دانشگاههای کشور در سالهای اخیر به شمار می رود که توانسته با مدیریت مناسب و تلاش علمی اساتید و دانشجویان این دانشگاه جایگاه صنعتی شریف را در رده بندی دانشگاههای جهان ارتقاء دهد. ضمن اینکه این دانشگاه در تولید علم و تحقیقات کاربردی به ویژه در تحقیقات استراتژیک جایگاه قابل توجهی یافته است.

تغییر رئیس دانشگاه صنعتی شریف حتی در ماههای نزدیک به انتخابات دهم ریاست جمهوری که دیگر ماههای پایانی دولت نهم و نزدیک به انتهای مسئولیت محمد مهدی زاهدی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود باز هم مطرح شد اما سید محمد حسینی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت نهم اواخر فروردین ماه 88 با تکذیب گمانه زنی برخی رسانه ها مبنی بر تغییر رئیس دانشگاه صنعتی شریف به مهر گفت: "وزارت علوم هیچگونه تصمیمی برای تغییر روسای دانشگاهها تا پایان این دوره به خصوص تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ندارد."

همزمان با حضور کامران دانشجو وزیر کابینه دهم در راس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آغاز روندی دیگر در تغییر روسای دانشگاهها بار دیگر گمانه تغییر رئیس دانشگاه صنعتی شریف شنیده می شود و رضا روستا آزاد که در حال حاضر معاون پژوهشی سعید سهراب پور در دانشگاه صنعتی شریف است به عنوان یکی از گزینه های وزارت علوم برای ریاست دانشگاه صنعتی شریف نام برده می شود.

کامران دانشجو پس از گذشت چند ماه از وزارتش به تغییر روسای 8 دانشگاه محقق اردبیلی، تربیت معلم، مجتمع آموزش عالی نیشابور، صنعتی اصفهان، پیام نور، کردستان، شیراز و مراغه اقدام کرده است. اکنون نام دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی دیگر از دانشگاههایی که تغییر ریاست آن توسط کامران دانشجو محتمل است مطرح می شود.

در صورت تغییر ریاست دانشگاه صنعتی شریف، احمد اکبری رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان و ملک سلیمانی مهرنجانی رئیس دانشگاه اراک که هر دو از سال 81 تا کنون ریاست این دو دانشگاه دولتی را برعهده دارند به عنوان با سابقه ترین روسای دانشگاههای کشور شناخته می شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top