تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 6628

وزیرعلوم:دانشگاه جای اساتید ضدانقلاب نیست

کامران دانشجو در حاشیه همایش ملی تبیین علمی اصلاح الگوی مصرف و در جمع اعضای هیئت علمی و رؤسای دانشگاه های استان گیلان، مازندران و گلستان با اشاره به ضرورت افزایش فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها بر لزوم برنامه ریزی برای تقویت باورهای فرهنگی دانشجویان تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ، وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد دانشگاه جای اساتیدی که علیه نظام اسلامی و خواسته های مردم در حماسه 9 دی و 22 بهمن فعالیت می کنند، نیست.

وی با اشاره به ضرورت همزمانی کسب علم و ایمان در دانشگاه ها اظهار داشت: تفاوت دانشگاه های ما با کشورهای غربی در جهان بینی ما است، بر این اساس اساتید باید در کنار آموزش به مباحث تربیتی و ترویج اخلاق اسلامی توجه داشته باشند، قاطبه دانشگاهیان کشور در مسیر انقلاب حرکت می کنند.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به نیازهای جامعه و ظرفیت دانشگاه ها برای گسترش آموزش عالی گفت: طرح جامع گسترش آموزش عالی تا فروردین نهایی می شود و مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد، با این طرح، آموزش عالی از انفعال خارج می شود.

وی با تأکید بر اینکه قاطبه دانشگاهیان در مسیر انقلاب حرکت می کنند، گفت: اساتید و دانشجویان می توانند با طیب خاطر به نقد دولت بپردازند و در این باره هیچ مشکلی وجود ندارد اما تعداد انگشت شماری از اساتید که در مقابل نظام و مسیری هستند که مردم خواسته هایشان را در 9 دی و 22 بهمن نشان داده اند، بدانند که دانشگاه جای اساتیدی که بخواهند علیه نظام جمهوری اسلامی و خواسته های مردم در حماسه 9 دی و 22 بهمن فعالیت کنند، نیست.

دانشجو افزود: اگر افرادی که تعدادشان از انگشت دست هم کمتر است، خود را اصلاح نکنند مردم ولایت مدار و نظام جمهوری اسلامی تکلیف خودشان را با آنها روشن می کنند.

وی اظهار داشت: دانشجویان و دانشگاهیان ولایت مدار نیز که قاطبه قریب به اتفاق خانواده دانشگاهی را تشکیل می دهند، به تبعیت از خواسته های به حق مردم، تکلیف این تعداد انگشت شمار را مشخص خواهند کرد البته ما امیدواریم که همین تعداد محدود نیز به آغوش اسلام و انقلاب برگشته و با مردم همسو شوند.

وزیر علوم با اشاره به ضرورت وجود مرزبندی نقد و عناد با جمهوری اسلامی گفت: مگر مردم اجازه می دهند و آیا منطقی است که یک نفر در خارج بنشیند و از آنجا علیه نظام فعالیت کند و به آشوب ها دامن بزند و همچنان عضو هیئت علمی دانشگاه ها یا پژوهشگاه های این نظام باشد؟

وی با بیان اینکه دانشگاه ها و پژوهشگاه های وزارت علوم دارای حدود 21 هزار عضو هیئت علمی است، گفت: 7 یا 8 نفر از این تعداد نمی توانند خودشان را با خواسته های اعلام شده مردم در 22 بهمن 88 تطبیق دهند، خوب است که این افراد بروند در جای دیگری غیر از دانشگاه فعالیت کنند زیرا دانشگاه مرکز تعلیم و تربیت است و مطابق با آموزه های دینی، بعد تربیتی آن کمتر از بعد تعلیم نیست.

دانشجو در خاتمه با بیان اینکه ما به اساتیدی نیاز داریم که التزام علمی به اسلام و ولایت فقیه داشته باشند، خاطرنشان کرد: فعالیت ها و تربیت نیروی انسانی در دانشگاه ها، باید برای کل نظام باشد و نه برای جناح های سیاسی، بدین جهت مدیریت رؤسای دانشگاه ها باید پدرانه باشد و خروجی نیروی انسانی دانشگاه ها که همان فارغ التحصیلانند باید برای نظام جمهوری اسلامی باشند و نه جناح سیاسی خاص.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حزب تمدن اسلامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت
مراسم وداع با شهیدان خدمت در پایتخت آغاز شد
پرونده مجلس یازدهم بسته شد
انتشار دستخط رهبر انقلاب در تجلیل از رئیس‌جمهور شهید رئیسی
روایت رئیس‌دفتر «رئیس‌جمهور شهید» از جزئیات سانحه سقوط بالگرد
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه می‌کنند
اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش
تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس یازدهم
امیر حیدری در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم: همه ما فرزندان شما هستیم
دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده کادر پرواز شهادت
بزرگداشت شهدای خدمت در ستاد نیروی هوایی ارتش/ امیر هادیان: شهید رئیسی تا پای جان خادم مردم بود
آیت‌الله مدرسی‌یزدی: مجلس خبرگان رهبری دارای استقلال و عظمت است
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top