تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 6656

قول لاریجانی برای برکناری محتشمی پور

حمید رسایی نماینده تهران و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به اینکه تغییری در روش و منش محتشمی پور ایجاد نشده، انتظار بود از دبیری کمیته دفاع از مردم فلسطین برکنار شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت که علی لاریجانی قول داده علی اکبر محتشمی‌پور را این هفته از دبیری کمیته دفاع مردم فلسطین برکنار کند.

وی افزود: بعد از اعلام نظر 140 تن از نمایندگان درباره لزوم تغییر دبیر کمیته دفاع از مردم فلسطین، آقای ابوترابی فرد از سوی رئیس مجلس با محتشمی پور دیدار کرده و خواستار استعفای وی شد اما از آنجا که این خواسته محقق نشده، آقای لاریجانی اعلام کرد به جد علاقمند به برکناری محتشمی‌پور است و این کار این هفته انجام می‌شود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: آقای محتشمی‌پور قطعا از دبیری کمیته دفاع از فلسطین مجلس استعفا نمی‌دهد و اگر می‌خواست این کار را انجام دهد، در مواضع خود تغییر می‌داد و لذا انتظار داریم با توجه به نظر نمایندگان ملت، برکناری وی هر چه سریع تر انجام شود.

خبرنگاری از رسایی درباره جانشین محتشمی‌پور در کمیته دفاع از مردم فلسطین سئوال کرد که وی پاسخ داد: پیش از این از آقای شیخ الاسلام به عنوان جانشین احتمالی محتشمی پور یاد می‌شد اما امروز که با او صحبت کردیم، گفت که تاکنون با وی در این‌باره صحبت نشده است.

او در عین حال تاکید کرد: حتما رئیس مجلس برای جانشینی محتشمی‌پور گزینه‌ای در نظر گرفته است اما مهم این‌ است که دبیر کمیته دفاع از فلسطین زودتر تغییر کند و فردی به جای او انتخاب شود که مواضع وی درباره مساله فلسطین شفاف و همسو با امام (ره) است و در برابر دیدگاه‌ها و جریانات انحرافی می‌ایستد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس درباره سکوت تولیت حرم مطهر امام (ره) و موسسه تنظیم و نشر آثار آن حضرت در برابر اهانت عبدالکریم سروش به بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی که محور سئوال خبرنگاری بود، اظهار داشت: متاسفانه آقای سید حسن خمینی در دیدار با آقای عسگراولادی بر مواضع قبلی خود در نامه به رئیس صدا و سیما تاکید کرد.

رسایی افزود: از نظر آقای سیدحسن خمینی عده‌ای فقط می‌خواهند جنبه غضب امام و نه جنبه رحمانی آن حضرت را نشان دهند و به همین دلیل حاضر نمی‌شود در برابر مواضع انحرافی و غلط امثال سروش موضع بگیرد چرا که خوشان نظاره گر یک بعد شخصیتی حضرت امام هستند.

وی خاطر نشان کرد: امام (ره) مصداق اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودند و سئوال ما از آقای سیدحسن خمینی این است که به نظر ایشان مواضع سروش و دیگر افراد نظیر وی از جمله مواضع رحمانی به حساب می‌آید یا موضعی همسو با کفار است؟

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس هشتم در پایان همچنین از اینکه موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) حاضر به موضع گیری در خصوص مواضع و جهت گیری‌های اهانت بار سروش و کدیور و دوستانشان که حامی جنبش سبز هستند، ابراز تاسف کرد و خواستار اصلاح رفتار گردانندگان موسسه مذکور شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top