تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 6807

جزئیات چارت آموزشی وزارت بهداشت

دکتر محمدعلی محققی افزود: چارت جدید وزارت بهداشت در حوزه فعالیتهای آموزشی، کلیه فرآیندهای آموزشی در حوزه های سنجش، مطالعات، ارزشیابی و اعتباربخشی را پوشش می دهد و مسائل مرتبط با دانشجویان و اساتید در آن به خوبی دیده شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ چارت جدید وزارت بهداشت جزئیات آن را تشریح کرد و از برنامه ریزی برای تهیه چارت آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی در سراسر کشور خبر داد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر بخش های مهمی از جمله توجه به مسائل معنوی اساتید و دانشجویان علوم پزشکی از جمله آداب و اخلاق پزشکی، میراث پزشکی، دروس عمومی از جمله معارف اسلامی و سایر بخشهای مرتبط در این چارت در دو بخش معاونت آموزشی و مشاور وزیر در امور اخلاق و آداب پزشکی لحاظ شد.

محققی خاطرنشان کرد: دو حوزه مشاور وزیر در آموزش مداوم و شاهد و ایثارگر نیز بخش های مرتبط با آموزش را پوشش می دهد و به این فرآیندها کمک می کند.

وی با اشاره به زیرمجموعه های در نظر گرفته شده برای معاونت آموزشی اظهار داشت: حوزه مطالعات و توسعه آموزش پزشکی همراه با سنجش و آزمونها، حوزه اداره کل اعتباربخشی و ارزیابی و دبیرخانه های شورای آموزش پزشکی و تخصصی، حوزه مرکز امور آموزشی دانشجویان و دفتر امور اساتید و نخبگان چهار حوزه زیر مجموعه معاونت آموزشی هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: بر اساس این چارت راهبردهایی برای استقرار آموزش پزشکی در نظر گرفته شده است و بر اساس آن فرآیندهای موازی و تکراری حذف شده و فعالیت ها هماهنگ و هدفمند انجام می گیرد و ساختار اعتباربخشی که از ارکان مهم آموزش است با مجموعه های مرتبط هماهنگ می شود.

وی از ایجاد شورای عالی اعتباربخشی در حوزه معاونت آموزشی خبر داد و گفت: شورای گسترش، شورای عالی ارزیابی و دبیرخانه های آموزش پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی عمومی در مجموعه ای هماهنگ با این شورای عالی همکاری خواهند کرد.

محققی افزود: کمیسیون معین شوراها نیز در مجموعه ای کلیه فعالیت های حوزه کمیسیون های معین را راهبری می کند.

وی خاطرنشان کرد: تعامل با دانشگاههای علوم پزشکی در دستور کار شورای معاونین آموزشی دانشگاهها قرار گرفته است و ساختار اجرایی و تنظیم چارت تشکیلاتی دانشگاهها در این حوزه مدنظر قرار دارد.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: ساختارهای تشکیلاتی با توجه به تفاوت ماموریت های دانشگاههای علوم پزشکی در تیپ های یک، دو و سه، متفاوت خواهد بود.

وی اضافه کرد: دبیران دبیرخانه ها به قوت خود باقی خواهند ماند و شوراها کارهای خود را نیز به صورت مستقل پیگیری می کنند و در نهایت شورای عالی برای جمع بندی کلیه نشست های شورایی برگزار می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top