تاریخ انتشار: 28 فروردین 1392 - 14:06:12
کد خبر: 80528

استدلال اعجاب انگیز رسانه ی منتسب به یک کاندیدای اصولگرا؛

«اگر کاندیداها بهم تبریک نگویند انتخابات سالم نبوده است»

علایی با قرار دادن یک فرض غلط و خنده دار- از نوع استدلالات زهرا رهنورد برای پیروزی موسوی- به تحلیل انتخابات سالم می پردازد که نشان می دهد او کمترین سواد برای تحلیل مسائل سیاسی را نیز ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: حسین علایی در تابناک با نوشتن مقاله‌ای با نام «معیارهای انتخابات خوب» گفت: «در سلامت انتخابات همین بس که نامزدهای رأی نیاورده نتیجه انتخابات را بپذیرند و با قبول پیروزی رقیب به فرد منتخب تبریک بگویند.»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین علایی نظامی بازنشسته ای است که سال 90 با انتشار مقاله ای به مناسبت 19 دی منتشر شده بود، در اقدامی قابل تامل با طرح سوالات خیالی که محمدرضا پهلوی (شاه مخلوع) از خود می پرسد، عملکرد روشنگرانه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در برخود با فتنه گران را مورد حمله قرار داد. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.)

انتشار آن یادداشت که از طریق روزنامه‌ اطلاعات و سایت خبرآنلاین منتشر شد مورد ناراحتی همه دلسوزان انقلاب واقع شد؛ چنانچه جمعی از سرداران سپاه در نامه‌ی سرگشاده‌ای به حسین علایی، با یادآوری روزها و صحنه‌هایی از تاریخ انقلاب اسلامی و اینکه وی و امثال او هر چه دارند، از برکت و سفره‌ی انقلاب اسلامی و رهبری بوده است که اکنون حق نمک این سفره را هم نمی‌دانند، خطاب به وی تأکید کردند که دردناک‌تر از نیش قلم او در مقاله اخیرش، به اسارت گرفته شدن وی از سوی جبهه کفر است و از سوی دیگر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در واکنش به این مطلب موهن شکوائیه ای را علیه نویسنده و مدیران مسئول رسانه های منتشر کننده تنظیم کرده و تحویل مقامات قضایی نمود.

بعد از گذشت یکسال و با توجه به برخورد سطحی با آن یادداشت امروز دوباره حسین علایی با مقاله «معیارهای انتخابات خوب» شبهات دیگری را که عموما بی پایه و اساس است مطرح کرده است.

در این یادداشت سه معیار برای برگزاری یک «انتخابات خوب» ۱- آزاد و رقابتی ۲- سالم و پاک ۳- عادلانه یا منصفانه بودن معرفی شده است.

علایی با تکرار حرف برخی از سیاسیون در خصوص «انتخابات آزاد» می گوید: « مهم ترین مسئله این است که نامزدها با "معیارهای واحدی" مورد ارزیابی دستگاه های مربوطه قرار گیرند و کسی نتواند تعیین صلاحیت ها را غیر عادلانه بشمارد. اگر کسی هم رد صلاحیت می شود دلایل آن اعلام گردد و مرجعی هم برای پاسخگویی به اعتراضات احتمالی وجود داشته باشد.» او در حالی به این موضوع می پردازد که رهبری بارها فرمودند که تمام انتخابات ها در جمهوری اسلامی آزاد بوده است و همچنین علایی نسبت به این موضوع واقف است که تمام آنچه که او می خواهد را «شورای نگهبان» به عنوان مرجع تعیین صلاحیت ها و رسیدگی به شکایات موجود می باشد.

اما مهمترین بخش نامه علایی که همنوایی با فتنه گران را تایید می کند توضیح وی در خصوص «سالم بودن انتخابات» است. وی می گوید:«سالم بودن انتخابات، این است که از «کوزه همان برون تراود که در اوست». یعنی نتیجه انتخابات آن چیزی باشد که مردم در صندوق ها رأی داده اند. یعنی به قول مرحوم گل آقا: «ننویسند فلانی ولی بعد ببینند که خوانده اند بهمانی». در سلامت انتخابات همین بس که نامزدهای رأی نیاورده نتیجه انتخابات را بپذیرند و با قبول پیروزی رقیب به فرد منتخب تبریک بگویند.» با این استدلال مضحک علایی چون فتنه گران در سال 88 به منتخب ملت تبریک نگفته اند و حتی خود را منتخب ملت معرفی می کردند پس انتخابات سال 88 به لحاظ سالم بودن انتخابات باطل است و نظام مرتکب تقلب شده است این در حالی است که همه بر فتنه واقف اند و بررسی صندوق و آرا و ... نیز در انتخابات اتفاق افتاده است و همه راهکار ها تایید سلامت انتخابات را تایید می کند.

علایی با قرار دادن یک فرض غلط و خنده دار- از نوع استدلالات زهرا رهنورد برای پیروزی موسوی- به تحلیل انتخابات سالم می پردازد که نشان می دهد او کمترین سواد برای تحلیل مسائل سیاسی را نیز ندارد.

علایی همچنین ورود نیروهای خارجی برای نظارت بر انتخابات را نیز مورد تایید قرار می دهد و می گوید:« در بعضی از کشورها هم که اختلاف بین احزاب و جریانات سیاسی زیاد است و یا این که به حکومت اعتماد کافی وجود ندارد از ناظرین بی طرف بین المللی برای اطمینان از سلامت جریان انتخابات استفاده می شود و نظر این ناظرین را همه طرف ها می پذیرند.» این در حالی است که سابقه در تمام کشورها نشان داده نظارت کشورهای خارجی به دخالت آنها انجامیده است و استقلال کشور را از بین برده و از طرفی طرح این بحث در کشور ایران که ناظرین و مجریان و شمارندگان آرا همگی از مردم هستند نشان از بی اعتمادی مطرح کنندگان این افراد به مردم و توهین بدان ها است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top