تاریخ انتشار: 03 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 817

عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد

هر سال که شعبان می‌آید، توی دلمان جشنی به پا می‌شود. گوشه گوشه قلب را خدا برایمان آذین می‌بندد. نور مصباح الهدایش در دل متجلی می‌شود. ذوق می‌کنیم برای آمدنش. از کودکی با نامش خو گرفتیم

خبرنامه دانشجویان ایران: هر سال که شعبان می‌آید، توی دلمان جشنی به پا می شود. گوشه گوشه قلب را خدا برایمان آذین می‌بندد. نور مصباح الهدایش در دل متجلی می‌شود. ذوق می‌کنیم برای آمدنش.

محمدرضا باقری نویسنده وبلاگ "بیا تا برویم " در آخرین پست از وبلاگ خود که به مناسبت میلاد امام حسین(ع) نگاشته شده، می‌نویسد؛

1-هر سال که شعبان می‌آید، توی دلمان جشنی به پا می‌شود. گوشه گوشه قلب را خدا برایمان آذین می‌بندد. نور مصباح الهدایش در دل متجلی می‌شود. ذوق می‌کنیم برای آمدنش. از کودکی با نامش خو گرفتیم. نامی که مادرانمان با آن بزرگمان کرده اند. نامی که موقع دلتنگی ها ناخودآگاه به زبان آورده ایم. نامی که همیشه با گفتنش قطره اشکی سر خورده روی گونه هامان. خواسته های کوچک و بزرگمان را از او خواسته ایم و همیشه به او امید داشته ایم.

"حسین "، حسین، حسین، وه که چه قدر این نام زیبا و خواستنی است. تجلی عشق خداست روی زمین.

و فردایِ میلاد "حسین "، ماه بنی هاشم، "ابوالفضل العباس " می آید. هم او که نامش برایم یادآور مردی است. ابالفضلی که سرچشمه "ادب " است و مردانگی.

2- اتوبوس‌های کربلا، شارع العباس نگه می‌دارند. اولین منظره‌ای که در کربلا می‌بینی گلدسته‌های کاشی‌کاری حضرت عباس است و بعد بین الحرمین را با هزار شوق می پیمایی و به نخل های سبزش نگاه می کنی. فرات کمی دور تر دلت را می سوزاند. آه از عطش عاشورا! حالا دیگر به حرم حسین رسیدی، السلام علیکی می گویی و وارد می شوی، نوشته کاشی های سردر را می خوانی: " قال سید الکونین حسین منی و انا من حسین ". و با خودت تکرار می‌کنی و انا من حسین! حالا دیگر نوبت این ضریح شش گوشه است که در آغوش بگیری. کعبه شش گوشه‌ای که مهبط سلام های بعد از نمازمان است. همیشه با خودت می‌خواندی که: "بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا " و اینک بیش از هر موقعی بوی سیب* تو را مست کرده است.

3- کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا. کمی با خودت فکر می کنی. این عشق که به حسین داری راحتت نمی‌گذارد، باید کاری کنی، هر روز عاشوراست و مولایت تنها! حسین زمان را شناختن دشوار است و در این عصر ارتباطات با این همه اطلاعات دشوارتر! آنان که رفتند، کاری حسینی کردند و آنان که مانده اند باید کاری زینبی کنند و الا از یزیدیانند!

اَللَّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ.

* علی ابن الحسین علیه‏السلام می‏فرماید: از شیعیان صالح ما که زیارت کنند قبر مقدسش را پس باید اوقات سحر، در پی آن باشند که بوی سیب از قبر حسین علیه‏ السلام.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top