تاریخ انتشار: 03 خرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 90

تصمیمات کمیته حذف کنکور

نحوه برگزاری آزمونهای استاندارد و هماهنگ آموزش و پرورش در آخرین جلسات کمیته حذف کنکور مورد بررسی قرار گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران:رئیس سازمان سنجش در تشریح آخرین تصمیمات کمیته حذف کنکور گفت: برگزاری آزمونهای استاندارد در دوره دبیرستان و تسری آن از سال سوم به سال دوم و پیش دانشگاهی در کمیته حذف کنکور مورد برررسی قرار گرفته اما هنوز درباره نحوه اعمال آن تصمیمی اخذ نشده است.

دکتر عبدالرسول پورعباس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: نحوه برگزاری آزمونهای استاندارد و هماهنگ آموزش و پرورش در آخرین جلسات کمیته حذف کنکور مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از آنجا که بر اساس قانون حذف کنکور باید به میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور افزوده شود باید آزمونهای استانداردی که توسط آموزش و پرورش برگزار می شوند توسعه یابد.


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه در کنکور امسال سوابق تحصیلی 15 درصد در نتیجه نهایی داوطلبان تاثیرگذار خواهد بود درباره افزایش این تاثیرگذاری در کنکور 89 گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره کنکور سال آینده اتخاذ نشده و همه چیز بستگی به آموزش و پرورش دارد اما به طور حتم هرگونه تغییر در بهترین زمان ممکن به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. بنابراین داوطلبان هیچ نگرانی در این مورد نداشته باشند زیرا سازمان سنجش تمام جوانب را رعایت خواهد کرد و عدالت را زیر پا نخواهد گذاشت.

پورعباس در پاسخ به این سئوال که آیا تنها دروسی از سال سوم دبیرستان در کنکور سالهای آتی نیز تاثیرگذار خواهند بود به مهر گفت: برگزاری آزمون استاندارد در سطوح دوم دبیرستان و پیش دانشگاهی نیز مطرح است اما درباره نحوه اعمال آن هیچگونه تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه آئین نامه داخلی کمیته تصویب شده است به مهر گفت: با همکاری آموزش و پروش درصد ریز نمرات تأثیر گذار در کنکور مشخص شده و کمیته در حال حاضر منتظر پیشنهادات آموزش و پرورش است که به چه شیوه ای آزمونهای سال دوم و پیش دانشگاهی را به صورت استاندارد برگزار کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در بخش دیگری از گفتگو با مهر درباره میزان آمادگی این سازمان برای اجرای قانون حذف کنکور گفت: وزارت علوم و سازمان سنجش آمادگی لازم برای اجرای این قانون را دارند اما زمان لازم است تا آموزش و پرورش خود را با این مسئله وفق دهد.

وی تاکید کرد: سیستمهای لازم برای اجرای این قانون در سازمان سنجش فراهم است اما نکته مهم جایگزین کردن سوابق تحصیلی و افزایش درصد تاثیر آن در کنکور است که این امر بستگی به آمادگی وزارت آموزش و پرورش دارد.

عبدالرسول پورعباس پیش از این نیز در این زمینه گفته بود: طبق قانون از سال 90 کنکور باید حذف شود ما تمام ساز و کارها را فراهم کردیم که اجرایی شود اما تحلیل من این است که زمان لازم است تا آموزش و پرورش خود را با این مسئله وفق دهد بنابراین پیش بینی می کنیم قانون با تأخیر اجرا شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top