تاریخ انتشار: 10 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 919

تحکیم: شخصیت های نامبرده شده در اعترافات ابطحی باید در دادگاه محاکمه شوند

با اشاره به تشکیل دادگاه برای رسیدگی به متهمان اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: حضور چهره‌های اصلاح‌طلب به عنوان سران اغتشاشات در دادگاه حاضر به معنای زیر پا گذاشتن دموکراسی نیست، بلکه این عین دموکراسی است.

خبرنامه دانشجویان ایران:دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: شخصیت‌های مطرح سیاسی که ابطحی در اعترافات خود به آنها اشاره کرد، باید در دادگاه محاکمه حاضر شده و پاسخگو باشند.

مهدی عباسی‌مهر دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس؛ با اشاره به تشکیل دادگاه برای رسیدگی به متهمان اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: حضور چهره‌های اصلاح‌طلب به عنوان سران اغتشاشات در دادگاه حاضر به معنای زیر پا گذاشتن دموکراسی نیست، بلکه این عین دموکراسی است.

وی افزود: هر سیستمی به موجب تخلفاتی که در آن اتفاق می‌افتد، راهکارها و مناسبتی را تنظیم کرده که در عین نظارت و بازخواست از یک روند غلط نیز جلوگیری می‌کند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه نزدیک بودن جریان اصلاحات به اغتشاشات اخیر در مواردی درست است، اظهار داشت: نقش برخی از آقایان اصلاح‌طلب در این اغتشاشات به وضوح روشن است، اما اگر این افراد ادعا دارند که بی‌گناه بوده و نقشی در آشوب‌ها نداشتند نباید از دستگاه عدالت بترسند زیرا اگر بی‌گناه باشند در دادگاه تبرئه خواهند شد.

عباسی مهر با بیان اینکه کشیده شدن یک شخصیت به دادگاه در هیچ نظامی غیرممکن نیست، افزود: اگر تخلفی صورت بگیرد دستگاه قضایی باید حساسیت نشان دهد و به تخلفات متهمان رسیدگی کند، حتی اگر این متهمان از شخصیت‌ها و مسئولین نظام باشند که این رفتار عین دموکراسی است.

وی در خصوص انتظار مردم از محاکمه سران اغتشاشات گفت: مردم به دنبال حقیقت هستند و می‌خواهند چهره سران اغتشاشات روشن شود زیرا نباید در کشوری هر فردی هر اقدامی که دوست داشت انجام دهد و با او برخورد نشود.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: با توجه به اینکه در این مدت اخیر افراد بسیاری کشته شده‌اند فشار روانی زیادی به مردم وارد شده که این فشار غیر قابل انکار است و مردم می‌خواهند زودتر حقیقت روشن شود و دستگاه قضایی و دادگاه موظف هستند که فضا را شفاف کنند.

عباسی‌مهر با تاکید بر اینکه همه گروه‌ها و جریان‌ها باید اجازه دهند که قوه قضائیه به صورت مستقل و بدون مصلحت‌اندیشی کاذب این پرونده رسیدگی کنند، گفت: قوه قضائیه باید با دقت این مسائل را مورد کنکاش قرار دهد، چرا که مردم به این مسائل حساس و به دنبال حق هستند.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در پایان با بیان اینکه تخلفات این افراد باید پیگیری شود تا در تاریخ برای آیندگان و افرادی که می‌خواهند قانون را زیر پا بگذارند تجربه و درس عبرت شود، تصریح کرد: ابطحی و عطریانفر اعترافات تکان‌دهنده‌ای در دادگاه داشتند، پس جای هیچ گونه مغلطه‌ای وجود ندارد و مغلطه کردن موجب می‌شود این قضیه از برهان عقلی خارج و نامعقول ‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین گزارش شهردار مشهد از محلات سیل‌زده
قیمت غذای دانشجویی تا مهرماه افزایشی ندارد
وزیر کشور وارد مشهد شد
فوتی های سیل مشهد به ۷ نفر رسید
این افراد مادام‌العمر در فوتبال ایران محروم می شوند
سیل در مشهد ماشین‌ها را با خود برد +فیلم
کشیدن دندان عقل برای این افراد ممنوع است
کدام ارگان‌ها مشمول تعطیلی شنبه‌ها نمی‌شوند؟
زیرگیری نظامیان صهیونیست در حیفا با خودرو
رئیسی: ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در مازندران احیا شد
کشف ۳ کیلو مخدر شیشه از هندوانه های اهدایی
آزمون صلاحیت بالینی پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد
ضوابط جدید ارزشیابی مدارک مقاطع داروسازی خارج از کشور اعلام شد
گفت و شنود/ شایعه!
آخرین وضعیت سیل مشهد
جزئیات سرقت فرش‌های سعدآباد در دولت قبل
آسمان کشور تا هفته آینده بارانی است +جزئیات
اعتراف تازه رئیس دفتر فرح دیبا درباره مردم ایران
هدف از راه اندازی بازار توافقی ارز چیست؟
استقبال حسن یزدانی از ابراهیم رئیسی +فیلم
شنبه تعطیل شد/ تکلیف پنجشنبه ها چه می شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top