تاریخ انتشار: 13 مرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 983

جزئیات تحرکات ضد امنیتی سفارت انگلیس در تهران منتشر شود

باید همزمان با برگزاری دادگاه عوامل اغتشاشات اخیر، گزارش کاملی از دخالت‌های بیگانگان در امور داخلی کشورمان و اقدامات براندازانه ایشان برای اطلاع مردم منتشر شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:یک کارشناس سیاسی با اشاره به فعالیت‌های سوء سفارت انگلیس در طول دو سال گذشته در تهران، خواستار اطلاع‌‌رسانی شفاف دستگاه اطلاعاتی کشور درباره جزئیات این تحرکات ضد امنیتی شد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازشبکه ایران، وی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته به ویژه ماه‌های اخیر مسئولان نظام بارها بر اساس اطلاعات قطعی، نسبت به رفتارهای خارج از عرف دیپلماتیک سفارت انگلیس در تهران هشدار داده بودند، افزود: باید همزمان با برگزاری دادگاه عوامل اغتشاشات اخیر، گزارش کاملی از دخالت‌های بیگانگان در امور داخلی کشورمان و اقدامات براندازانه ایشان برای اطلاع مردم منتشر شود.

این کارشناس، اظهارات علی کردان وزیر وقت کشور را در 24 مهرماه سال گذشته را مورد اشاره قرار داده و گفت: وی در آن تاریخ در سخنرانی خود در سمینار سراسری ائمه جمعه کشور به صراحت درباره ‌عملکرد سفیر انگلیس در تهران هشدار داده بود.

بخشی از اظهارات علی کردان در آن سمینار به شرح زیر است:

عملیات روانی دشمنان علیه ارکان نظام
عملیات روانی سنگینی بر روی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. این عملیات در چهارچوب « جنگ نرمی» است که غربی‌ها برای ما طراحی کردند و به دلیل آنکه امکان تهاجم نظامی علیه جمهوری اسلامی وجود ندارد، آمریکا سیاست هشت ماهه خود را مبنی بر تغییر بر عدم تهاجم به داخل و استفاده از عملیات نرم را با ورود در درون مجموعه نظام جمهوری اسلامی نه براندازنی که شناسنامه ایرانی دارند، جستجو می‌کند.

دشمنان قبلا از براندازانی که شناسنامه ایرانی داشتند، استفاده می‌کردند اما این مرحله را در جنگ نرم کنار گذاشتند. آن‌ها جنگ نرمی را از طریق عملیاتی روانی بر ایران آغاز و در درون ارکان نظام وارد شدند و موضوع را از درون ارکان نظام پیگیری می‌کنند.

حدود 9 ماه پیش چنان هجمه‌ای به قوه قضائیه جمهوری اسلامی وارد کردند تا قوه قضائیه را از حیز انتفاء ساقط بکنند و در اذهان عمومی این گونه تلقی شود که به قاضی و قضا هیچ اعتمادی نیست. چرا از قوه قضائیه آغاز کردند؟ برای اینکه شأن نزول این قوه اجتماعی و حوزوی بود. آن‌ها در بررسی خودشان به این نتیجه رسیدند که باید ریشه را بزنند. همه در این چهار ماه اخیر شاهد بودید با هجمه وسیع به مراجع بزرگوار و علمای ارزشمند کشور، با طراحی یک توطئه و انجام عملیات روانی در ایران، شرایطی را فراهم ساختند که شبهه عظیمی را در افکار عمومی مومنین و در بین مسلمانان ایجاد کردند. این عملیات روانی در داخل کشور طراحی و اجرا می‌شود. هجمه‌ها و عملیات روانی وسیعی را علیه دولت اغاز کردند، به دلیل اینکه مقام معظم رهبری با جدیت از دولت حمایت فرمودند. قوه مقننه را نیز در هفته اخیر مورد تهاجم قرار دادند.

این هجمه‌ها نشان می‌دهد که عملیات روانی سنگینی برای عدم مشروعیت جمهوری اسلامی در این مقطع طراحی شده است و متاسفانه ابزار این عملیات روانی خودمان می‌شویم. باید مراقبت کنیم که خودمان برای عملیات روانی طراحی شده ابزار نشویم.

فعالیت چهار ماهه سفیر انگلیس در تهران با بررسی همه جوانب امنیتی و اطلاعاتی، در یک مقطع مناسب به اطلاع مردم ایران خواهد رسید که در طول این چهار ماه در تهران چه کرده است. ما به عنوان مدافعین انقلاب اسلامی، باید این تلاش را خنثی کنیم و زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی ریاست جمهوری با نشان دادن کارآمدی و نشاط اجتماعی و قانون‌گرایی و قوت و قدرت اسلام، فراهم کنیم تا توطئه عملیات روانی که برای جمهوری اسلامی طراحی شده را از بین ببریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top