تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/05/20 - 18:13
کد خبر: 206923

در نشست فعالین نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی چه می‌گذرد؟

اما و اگرهای انتخابات خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت +عکس و سند

اما و اگرهای انتخابات خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت +عکس و سند

در حاشیه نشست فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی، انتخابات شورای مرکزی خانه نشریات وزارت بهداشت برگزار شد. نکته قابل توجه، اما و اگرهایی است که از سوی برخی از شرکت‌کنندگان در این جشنواره مورد اعتراض قرار گرفته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حاشیه نشست فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌‎پزشکی، انتخابات شورای مرکزی خانه نشریات وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتخابات شورای مرکزی خانه نشریات وزارت بهداشت، روز گذشته با حضور جمعی از فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی برگزار شد و نفرات منتخب، مشخص شدند.

در این انتخابات سعید جعفری و حسین سعیدی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان نماینده منطقه شمال غرب در شورای مرکزی خانه نشریات وزارت بهداشت انتخاب شدند. اسامی نفرات منتخب سایر مناطق را در ادامه مشاهده می کنید. 

منطقه البرز مرکزی: زهرا نعمتی و محمد طاهردهقان
منطقه شمال شرق: علی مشکوری و حبیب قادری
منطقه مرکزی: محمد بهرامی و وحید پیراسته
منطقه جنوب غرب: آناهیتا سمریان و علی علی یاری
منطقه جنوب شرق: امین اله ریگی و سعید افخمی
منطقه غرب: سهراب سکینه پور و امین پورپژمان
منطقه شمال : فاطمه حیدری و نیلوفر طلایی
منطقه شمال غرب سعید جعفری و حسین سعیدی:
منطقه تهران کورش دست پاک و داود پیرانی:
منطقه جنوب نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

نکته قابل توجه در برگزاری این انتخابات، اما و اگرهایی است که از سوی برخی از شرکت‌کنندگان در این جشنواره مورد اعتراض قرار گرفته است.

راهیابی سردبیر تشریه توقیفی به جمع شورای مرکزی خانه نشریات!
امین الله ریگی، سردبیر نشریه "باران" از دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان، در حالی به عنوان یکی از دو نماینده جنوب شرق کشور به جمع شورای مرکزی خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت راه یافته است که مجوز نشریه‌اش یک ماه پیش از سوی شورای نظارت بر نشریات دانشجویی لغو شده است.

گفتنی است که ریگی به واسطه سردبیر بودنش توانسته بود در این انتخابات شرکت کند و علی رغم اینکه نشریه‌اش توقیف شده بود، تائید صلاحیت شده و رای هم آورده است.

علت توقیف نشریه "باران" به سردبیری امین الله ریگی، انتشار تصاویر سران فتنه بود که پیش‌تر از سوی مراجع قانونی کشور ممنوع اعلام شده است.

از طرفی، این نشریه از تیرماه امسال به مدت یکسال توقیف شده است و ریگی در دوران مسئولیتش در شورای مرکزی خانه نشریات، طبق حکم شورای نظارت بر نریات دانشجویی از فعالیت‌های نشریاتی محروم است.

سند توقیف نشریه باران به سردبیری امین الله ریگی

دانشجویان را برای دعوت در این نشست، دستچین کردند
مجتبی نادری، از فعالان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) و مدیر مسئول نشریه دانشجویی "آرمانگرا" در این باره به خبرنگار ما گفت: رویکرد سیاسی در مسائل کاملاً صنفی این نشست دانشجویی و همچنین انتخابات شورای مرکزی خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، موج می‌زند، به طوریکه با نحوه دعوت از دانشجویان شرکت‌کننده در این نشست و انتخابات، ترکیب خانه نشریات وزارت بهداشت اصلاح طلب شده است.

نادری با اشاره به اینکه  روال کار به این شکل است که مجموعا 10 منطقه و هر منطقه 2 نماینده مشخص می‌شود، مدعی شد: در حاشیه برگزاری این انتخابات دانشجویی، جریان‌های مختلفی حضور داشتند که مسئولین برگزاری نسبت به لیست و جریان ما، کاملا بی تفاوت بودند.

این فعال دانشجویی همچنین اظهار داشت: دانشجویانی که در این نشست حضور داشتند، توسط معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها انتخاب و به این نشست دعوت شده بودند، به طوریکه نشریاتی نیز بودند که به این نشست دعوت نشدند! دانشجویان را دستچین کردند.

مثل سال گذشته در این انتخابات تبعیض صورت گرفت
محمد نوری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در گفت‌و‌گو با دانشجو، با اشاره به نشست ۷۰۰ نفری فعالان نشریات دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در این نشست کمتر از ۲۰۰ نفر از دانشجویان تشکل‌های انقلابی حضور دارند که به نظر می رسد این تبعیض با توجه به انتخابات سال آینده گزینشی بوده و به منهدسی انتخابات بر می گردد.

وی با بیان اینکه در این نشست تشکل های انقلابی همچون بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان در حداقل ممکن حضور دارند، تصریح کرد: به نظر می رسد در نشستی که امروز با حضور وزیر بهداشت و برخی فعالان نشریات دانشجویی برگزار می شود، در مورد انتخابات سال آینده نیز برنامه ریزی های صورت بگیرد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: سال گذشته نیز برای اینکه افرادی از طیف فکری برخی تشکل ها در خانه نشریات حضور یابند، تبعیض هایی صورت گرفت؛ به طور مثال قرار بود از مناطق ۱۰ گانه کشور یک نفر انتخاب شود که حدود هشت نفر از بچه های بسیج و جامعه اسلامی انتخاب شدند؛ اما بعد از انتخابات گفتند از هر منطقه ای دو نفر باید انتخاب شود که نفر دوم همسو با تفکر خودشان بود.

حال باید منتظر ماند و دید که واکنش معاونت فرهنگی وزارت بهداشت و مسئولین برگزار کننده این انتخابات دانشجویی، به اما و اگرهای مطرح شده پیرامون حاشیه‌های نشست فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی، چه خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حکم تتلو صادر شد
لحظه افتتاح سد قیز قعله‌سی باحضور رئیسی و علی‌اف +فیلم
پایان ماموریت سفیر ایران در آذربایجان
دیدار مهم رئیسی و علی اف روی تاج سد قیزقلعه‌سی
بازدید رئیس جمهور از پروژه کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس
تصاویری از خوشامدگویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیسی +فیلم
استقلال ۴۸۵میلیون تومان جریمه شد
VAR با ورود زنان به ورزشگاه در ارتباط است
نیما عالمیان با شکست نوشاد المپیکی شد
افشاگری رئیس پیشین موساد +جزئیات
جزئیات تازه از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا
محکومیت ۴میلیاردی استقلال ازسوی شهباززاده
ندا شهسواری المپیکی شد
چراغ سبز ستاره پرسپولیسی به استقلال؟
آیا پارچه شانتون برای گلدوزی مناسب است؟
چگونه می‌توان با پودر ماشین فرش را شست و شو داد؟
فرش ۷۰۰ شانه بخریم یا ۱۲۰۰ شانه؟
نحوه کار با جک دنده ای و راهنمای استفاده از آن
قرارداد اوسمار به‌زودی امضا می‌شود
رونالدو قهرمان لیگ برتر را پیش بینی کرد
اعتراض روح الامین به دیوارنگاره ولیعصر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top