تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/06/03 - 10:32
کد خبر: 207908

اعضای انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا تشریح کردند؛

روایت جالب از فعالیت فرهنگی دانشجویان ایرانی در لندن +عکس

روایت جالب از فعالیت فرهنگی دانشجویان ایرانی در لندن +عکس

فاطمه روشندل، دانشجوی فوق لیسانس رسانه از دانشگاه وستمنستر لندن و زهرا مشتوفر دانشجوی ترم آخر دندانپزشکی از دانشگاه کینگز کالج لندن به نمایندگی از انجمن اسلامی دانشجویان در لندن در این جمع دانشجویی سخنرانی کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان در لندن با حضور در دانشگاه یزد به گفتگو با دانشجویان پرداختند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فاطمه روشندل، دانشجوی فوق لیسانس رسانه از دانشگاه وستمنستر لندن و زهرا مشتوفر دانشجوی ترم آخر دندانپزشکی از دانشگاه کینگز کالج لندن به نمایندگی از انجمن اسلامی دانشجویان در لندن در این جمع دانشجویی سخنرانی کردند.

ابتدا زهرا مشتوفر دبیر فرهنگی انجمن اسلامی لندن(کانون توحید) به معرفی انجمن اسلامی لندن پرداخت و گفت: انجمن اسلامی لندن متشکل از دانشجویان مختلف ایرانی از دانشگاه های مختلف سراسر لندن است و از سال 1352 تأسیس شده است و فعالیت‌های زیادی در مبارزه با رژیم شاهنشاهی در آن زمان کرده است.

این فعال دانشجویی افزود: این فعالیت‌ها تا کنون ادامه یافته و ابعاد مختلف مذهبی، فرهنگی، علمی و هنری و ... دارد، که به دو صورت مناسبتی و مداوم اجرا می‌شود.

فاطمه روشندل در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد مشترکات عقیدتی بین دانشجویان ایران و خارج چیست، گفت: همه ما ایرانی هستیم پس قطعا مشترکات عقیدتی داریم و دغدغه شناخت اسلام در همه ما وجود دارد و این نکته فراموش نشود: "اینگونه نیست که اگر ما درخارج از کشور هستیم، نمی‌توانیم تاثیری بر داخل کشور بگذاریم و بالعکس."

وی همچنین با اشاره به فرمایشات شهید بهشتی مبنی بر حفظ زبان و ملیت ایرانی در فعالیت‌های دانشجویان خارج از کشور به هیئت هفتگی انجمن اسلامی که در ساختمان کانون توحید لندن تشکیل می شود، اشاره کرد و گفت: در این هیئت دانشجویی به قرائت دعای سمات و نوحه خوانی به ویژه یاد شهدای مدافع حرم می‌پردازیم.

این فعال دانشجویی همچنین اضافه کرد: علاوه بر این هیئت هفتگی، فعالیت‌های دیگر فرهنگی و عقیدتی در این کانون انجام می‌شود که از جمله آن می‌توان به معرفی امام زمان(عج) به غیر مسلمانان لندن در نیمه شعبان اشاره کرد.

دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان لندن در پاسخ به این سوال خاطرنشان کرد: ما در خارج از کشور تحصیل می کنیم و هم دانشگاهی های ما دارای ملیت و دین های مختلفی هستند. کانون توحید یک فرصتی را فراهم می‌کند تا ما با همفکری و ایجاد فرصت‌هایی بتوانیم در راستای اهدافمان فعالیت کنیم، این به این دلیل است که ما در دانشگاه تشکلی نداریم که مخصوص مسلمانان باشد.

روشندل، فعال انجمن اسلامی لندن در پاسخ به این سوال که آیا در خارج از کشور برای انجام فعالیت‌های دانشگاهی مثل ایران، سختی‌هایی وجود دارد یا نه، گفت: در خارج از کشور، کانون‌های مختلفی در دانشگاه ها وجود دارند که به ترویج دین اسلام و تشیع می‌پردازند. اما تنها تشکلی که با تعداد کم ولایتمدار است و اعتقاد به رهبری دارند همین انجمن اسلامی دانشجویان لندن است که تنها مکانی که برای دور هم جمع شدن دارند همین کانون توحید است. از سختی‌های کار می‌توان به این اشاره کرد که امکان فعالیت در دانشگاه‌ها برای‌مان فراهم نیست.

وی افزود: کار ما سخت است اما کار شما سخت تر چرا که شما برای ما الگو هستید و از فعالیت‌های شما الگو برداری می‌کنیم.

همچنین در طی مراسم کلیپ فعالیت‌های کانون توحید به نمایش در آمد و همینطور صفحه اینستاگرام و کانال کانون توحید معرفی شد.

و در آخر این مراسم هدایایی از طرف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، به این دانشجویان اهدا گردید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top