تاریخ انتشار: جمعه 1403/06/30 - 21:43
کد خبر: 517020

به مناسبت آغاز سال تحصیلی؛

توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید

توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید

در اکثر کشور‌های جهان دانشگاه‌ها در حال بازگشایی هستند. دانشجویان مجددا باید خود را برای رفتن به کلاس‌ها و یادگیری دروس و امتحانات آماده کنند. چیزی که مهم است دانشجویان بدانند این است که آنها باید بتوانند از این سال‌های دانشجویی استفاده کنند و در اجتماعات و برنامه‌های مختلف خارج از دروس دانشگاه نیز شرکت کنند و با دیگر دانشجویان تجربیات خود از این کلاس‌ها را به اشتراک بگذارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه‌های سراسر جهان معمولا پیش از ورود دانشجویان در جهان توصیه‌هایی به آن‌ها می‌کنند که این توصیه‌ها به افراد کمک می‌کند تا تجربه بهتری از دوران دانشجویی داشته باشند. در ادامه توصیه چند دانشگاه به دانشجویان را بیان کرده‌ایم.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو دارای کانون‌ها و فعالیت‌های مختلفی است. شاید همیشه دوست داشتید هنر‌های رزمی را یاد بگیرید یا عکاسی را فرا گیرید. دانشگاه تورنتو احتمالاً کانونی برای هر چیزی که در نظر دارید، دارد. حداقل در یک کلاس شرکت کنید.

نکته دیگر این است که لطفا کار‌ها را به تعویق نیندازید. گفتنش آسان، انجامش سخت است.

فارغ التحصیلی در دانشگاه تورنتو سخت خواهد بود، اما در نهایت اخذ مدرک از این دانشگاه ارزش تمام سختی‌ها و استرس‌ها را دارد؛ بنابراین سخت درس بخوانید، به کلاس‌ها بروید و سستی نکنید.

یاد بگیرید استرس خود را بشناسید و با آن کنار بیایید. اگر نیاز دارید از دستیاران آموزشی کمک بخواهید، آنها اهمیت سلامت روان را بیشتر از آنچه فکر می‌کنید درک می‌کنند. سعی کنید بین اعتماد به نفس بیش از حد و ترس، تعادل پیدا کنید و قربانی هیچ‌کدام نشوید.

فارغ‌التحصیلی و داشتن یک مدرک دانشگاهی به شما چیز‌های زیادی درباره زندگی یاد نمی‌دهد؛ مهم‌ترین چیز‌های زندگی را باید خودتان یاد بگیرید.

تجربه کار داوطلبی مرتبط با رشته‌تان را کسب کنید.

کالج دانشگاهی لندن

قبل از شروع ترم، تمام اطلاعات مهم مربوط به ماژول‌های درسی خود را بررسی کنید. 

برای خود برنامه‌ریزی کنید و به ایمیل دانشگاهی خود مرتباً سر بزنید.

با ذهنی باز و تمایل به خروج از منطقه امن خود، در رویداد‌ها شرکت کنید.

از یک برنامه‌ریز یا برنامه‌ریز دیجیتال برای سازماندهی خود در رابطه با درس‌های مختلف استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که در رویداد‌های حضوری شرکت می‌کنید.

به گروه‌های دانشجویی دوره خود در شبکه های اجتماعی بپیوندید، اگر از آنها اطلاعی ندارید، از اساتید خود سؤال کنید.

به انجمن‌هایی که به آنها علاقه دارید بپیوندید.

از خدمات کتابخانه نهایت استفاده را کنید.

دانشگاه آکسفورد

در بحث‌ها شرکت کنید. شما هر روز در کلاس‌ها شرکت خواهید کرد، پس از آنها به بهترین نحو استفاده کنید. به جای خوابیدن یا فکر کردن به چیز‌های دیگر، سعی کنید به حرف‌های اساتید گوش دهید. شما باید شجاع باشید، سوال بپرسید و در بحث‌ها شرکت کنید. درس‌ها زمانی که شما با آنها در تعامل هستید، بسیار جذاب‌تر خواهند بود، بنابراین در گفتگو‌های کلاسی مشارکت کنید.

زمانی برای تعلل نیست. همه قبول دارند که تعلل آسان است، اما به همین دلیل است که سخت کار کردن و اجتناب از آن بسیار مهم است. بخشی از بزرگ شدن این است که شما بالاخره می‌توانید زمان خود را بدون اینکه کسی به شما بگوید چگونه آن را مدیریت کنید، سازماندهی کنید؛ بنابراین از ابتدای سال برنامه‌ریزی کنید و بهترین استفاده را از این تجربه ببرید.

با همکلاسی‌هایتان درس بخوانید. یکی دیگر از راه‌های بهینه‌سازی زندگی تحصیلی، پیدا کردن همراهان مطالعه است. درس خواندن با همکلاسی‌هایتان احتمالاً یکی از مفیدترین تجربیات شما در آکادمی آکسفورد خواهد بود. همیشه کسی هست که در بعضی مطالب ضعف دارد ولی در دیگر دروس قوی است، پس سعی کنید با کسانی که در دروسی که شما در آن مشکل دارید قوی هستند، دوست شوید.

معلمان همیشه برای کمک هستند. با این حال، اگر شما و دوستانتان مطلبی را متوجه نشدید، همیشه یک معلم وجود دارد که مایل به کمک است. از درخواست کمک دریغ نکنید؛ هیچ‌کس شما را به خاطر این کار قضاوت نخواهد کرد.

جای خود را پیدا کنید. آکادمی EF آکسفورد پر از مکان‌هایی است که می‌توانید در آن درس بخوانید. چه ترجیح دهید به تنهایی در اتاقتان درس بخوانید یا در کتابخانه با دوستانتان، پیشنهاد ما این است که کاوش کنید و مکانی پیدا کنید که در آن بیشتر بهره‌وری داشته باشید.

همه جا را ببینید. یکی از بزرگترین مزایای زندگی در آکسفورد این است که این شهر یکی از برترین و دانش‌محورترین مکان‌های دنیاست. دانشگاه آکسفورد در همه‌جا شناخته شده است و شما به بسیاری از سخنرانی‌ها و رویداد‌ها دسترسی خواهید داشت.

برای سرگرمی‌هایتان وقت بگذارید. همان‌طور که گفته شد، مدرسه فقط برای درس خواندن نیست. شما نیاز دارید لحظاتی برای سرگرمی پیدا کنید.

برای خودتان وقت بگذارید. سال تحصیلی پر از استرس خواهد بود و با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو خواهید شد. به همین دلیل، شما به زمانی نیاز دارید تا خود را با کمی کیک شکلاتی یا بیرون رفتن با دوستانتان آرام کنید. در آخر هفته‌ها کمی بیشتر بخوابید یا زمانی را برای بیرون رفتن بگذارید، پشیمان نخواهید شد.

کاوش کنید. زمانی را برای کشف زیباترین مکان‌های اطراف اختصاص دهید. به سفر‌های کالج بپیوندید یا آخر هفته‌ها با دوستانتان به لندن بروید. گاهی اوقات خوب است که از درس خواندن فاصله بگیرید و دانش خود را درباره مکانی که در آن زندگی می‌کنید، گسترش دهید.

دانشگاه ادینبرو

در انجمن‌های علمی دانشگاه عضو شوید. عضو شدن در یک انجمن (به‌ویژه انجمنی که با رشته تحصیلی من مرتبط بود) و آشنایی با افراد، راهی عالی برای یادگیری درس‌های عملی زندگی است.

به یاد داشته باشید همیشه جایی برای کمک وجود دارد. علاوه بر انجمن‌ها، طرح‌های مشاوره‌ای زیادی وجود دارد که می‌توانید به آنها بپیوندید تا مطمئن شوید کسی به شما کمک می‌کند. دانشگاه نیز بخش‌هایی دارد که مخصوص کمک و تسهیل مشکلاتی است که با آنها مواجه می‌شوید، مانند بخش مشاوره.

شروع از صفر در یک مکان جدید هرگز آسان نیست و استرس‌های زندگی دانشگاهی می‌تواند آن را بدتر از چیزی که واقعاً است نشان دهد. صحبت با کسانی که قبلا دقیقاً از تجربه شما عبور کرده‌اند، همیشه آن را آسان‌تر می‌کند. توصیه ما به دانشجویان جدید این است که آرام باشید، از تازگی آن لذت ببرید و به یاد داشته باشید که لحظات هیجان‌انگیزی در پیش دارید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top