تاریخ انتشار: 17 فروردین 1393 - 11:40:41
کد خبر: 125170

دموکراسی در دانشگاه شهید چمران اهواز: غلبه نظر 17 نفر به 600 عضو هیئت علمی؛

انتصاب مدیران یک دانشگاه از لیستی خاص!

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست جدید دانشگاه شهید چمران اهواز، انتصابات جدید خود در این دانشگاه را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد رعایایی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز که در ایام تعطیل دانشگاه در اواخر اسفند سال گذشته طی حکمی به عنوان سرپرست دانشگاه انتخاب شد(اینجا) تغییرات مدیریتی در این دانشگاه را آغاز کرده است.

هرچند تغییرات مدیریتی از سوی سرپرست دانشگاه شاید چندان مرسوم نباشد اما آنچه در این انتصابات جالب توجه است انتخاب افراد از لیستی است که به روش تامل برانگیز تجمع! خواهان تغییر رئیس دانشگاه شده بودند.

چندی پیش  17 نفر از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز در اعتراض به عدم تغییر رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در مقابل استانداری دست به تجمع غیرقانونی زدند و در بیانیه ای آمرانه وزیر علوم را به برکناری هرچه سریعتر حسن مروتی رئیس سابق دانشگاه و نصب دکتر صفایی مقدم رئیس اسبق دانشگاه در ایام اصلاحات به جای وی  شدند. 

گفتنی است دانشگاه چمران قریب به 600 عضو هیئت علمی دارد.

جالب اینکه وزارت علوم که در هر دانشگاهی از روش خاص برای تغییر رئیس دانشگاه بهره می گیرد و در برخی دانشگاه ها روش رای گیری از اعضای هیئت علمی برای انتخاب رئیس برگزیده است اما ظاهرا در این دانشگاه نظر 17 نفر بر نظر 600 عضو هیئت علمی غلبه دارد و حالا اتفاق جالب این است که مدیران جدید دانشگاه نیز از همین لیست انتخاب شده اند.

از میان 17 نفر [دکتر محمد رضا علم؛ دکتر کرم‌زاده؛ دکتر حسین آقایی؛ دکتر قدرت ا.. محمدی؛ دکتر راسخ؛-دکتر رعایایی؛ دکتر نامداری؛ دکتر چینی پرداز؛ دکتر عرفانی مجد؛ دکتر سجادی؛ دکتر حسن دادخواه؛ دکتر مهرعلی زاده؛ دکتر آرمن؛ دکتر محمودیان شوشتری؛ دکتر منصور میاحی؛ دکتر مهدی قمشی؛ دکتر عبدالرضا نواح] دکتر رعایایی از سوی وزرات علوم به عنوان سرپرست انتخاب شد و دکتر دادخواه –دبیر انجمن منحله مدرسین- به سمت مدیر حوزه ریاست دانشگاه و دکتر آقایی جنت مکان به سمت رئیس امور حقوقی دانشگاه از سوی دکتر رعایایی منصوب شدند.

گفتنی است دکتر دادخواه چندی پیش و پس از اعتراض آیت الله مکارم شیرازی به وزیر علوم در نامه ای به ایشان با بیان اینکه شما از تشخیص مصلحت نظام ناتوانید و تشخیص شما نادرست است و به مصلحت آن نیست گفته بود: ما با شما حوزویان در مسائل بنیادی علمی و دانشگاهی اختلاف نظر اساسی داریم و هیچ گاه به وحدت و یگانگی نمی رسیم.

شنیده شده دکتر نواح و دکتر مهرعلیزاده نیز برای پست های معاونت فرهنگی و آموزشی در نظر گرفته شده اند.

غلبه نظر 17 نفر بر جمع 600 نفری اعضای هیئت علمی در انتخاب رئیس دانشگاه تا جائی است که به نظر می رسد این 17 نفر با انتخاب شدن برای پست های مدیریتی، پاداش خود از تجمع در مقابل استانداری را گرفته اند.

گفتنی است غالب افراد معترض عضو انجمن منحله مدرسین بودند که برخی ازآنان بازنشسته شده و دیگر هیات علمی دانشگاه نیز نیستند.

انجمن مدرسین یک تشکل با گرایشهای رادیکالی اصلاح طلبانه بود که در فتنه 88 بدلیل برپایی تجمع های غیرقانونی و دعوت دانشجویان به آشوب و حمله به ساختمانهای مدیریتی منحل اعلام شده است.

خبر تکمیلی//

روند انتخاب از لیست 17 نفر ادامه پیدا کرد به طوریکه دکتر محمد رضا علم به عنوان معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز منصوب گردید.

همچنین طی حکمی از سوی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر حسن فرازمند به عنوان معاون اداری و مالی دانشگاه منصوب شد. وی نیز از اساتید اصلاح طلب دانشگاه است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top