تاریخ انتشار: 30 تیر 1389 - 13:33:17
کد خبر: 12836

چگونه پاتوق سیاسی جهاد دانشگاهی، علمی می‌شود؟

جهاد دانشگاهی که یک نهاد موثر علمی به حساب می آید با نفوذ یک دسته مدیران سیاسی تبدیل به پاتوق جریان افراطی اصلاح طلب شده بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: جهاد دانشگاهی که یک نهاد موثر علمی به حساب می آید با نفوذ یک دسته مدیران سیاسی تبدیل به پاتوق جریان افراطی اصلاح طلب شده بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایان»؛ طیبی که در این چند سال روند علمی که پیش از وی رو به زوال و سیاسیت بازی رفته بود، کاملا سیاسی‌تر و با رویکردی اصلاح طلبانه جهاد دانشگاهی را به پاتوق سیاسیون تبدیل کرد.

این نهاد علمی علی رغم حضور پر تلاش و مخلصانه و افتخاراتی چون پژوهشکده رویان همواره دچار افرادی در بدنه ی اصلی خود بوده است که گرایشات عمیقی به جریان دوم خرداد دارند.

این فعالیت سیاسی جهاد دانشگاهی که همواره دستاوردهای علمی این نهاد را تحت تاثیر قرارداده است، باعث شد طیف وسیعی از احزاب دوم خرداد از جمله حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی دارای افراد موثری در این نهاد علمی باشند.

حضور این افراد در ساختار و بدنه ی اصلی این نهاد انقلابی بر مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی نیز تاثیر گذار بوده، به طوریکه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و مرکز افکارسنجی این نهاد (ایسپا) طی این چند سال همواره از مدافعین جریان اصلاحات می باشند.

اما دانشجویان در این مدت با صدور بیانیه های متعدد اوج کارشکنی طیبی را نمایش دادند در متن نامه سرگشاده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور(دفتر تحکیم وحدت)، بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور خطاب به هیئت امنای جهاد دانشگاهی در این خصوص آمده بود:

"شاهد بودیم که این نهاد و ارگان دانشگاهی که با استفاده از اموال بیت‌المال رسانه‌ای را برای پوشش خبری دانشجویان به نام ایسنا راه انداخته از مسیر اصلی خود خارج شده و این سایت خبری به بنگاه خبررسانی گروهک های اقلیت تندرویی چون نهضت آزادی، مشارکت و مجاهدین تبدیل شده است.

نیاز به یادآوری نیست که "ابولفضل فاتح " مدیرعامل اسبق همین خبرگزاری غیردانشجویی که شالوده ایسنا را براساس نظرات اصلاح طلبان رادیکال پی‌ریزی کرده، نمونه سیاسی‌بازی‌های علنی در جهاد دانشگاهی است. وی که بورسیه جهاد دانشگاهی برای تحصیل در انگلستان بوده است در جریان انتخابات 22 خرداد در یک تخلف آشکار در زمان تحصیل با پول بیت المال به ایران باز می گردد و به عنوان معاون تبلیغات ستاد کودتا به فعالیت می‌پردازد.

آری، گرچه نمونه پرورش این‌گونه مارها در آستین جهاد دانشگاهی کم نیستند، اما سئوال این است که چرا نباید با "ابوالفضل فاتح" که در سر تخیل کودتا را می‌پرورانده برخورد شود؟ و حال اگر بخواهیم از این تخلف نامبرده بگذریم و این گونه تخیلات رنگین را با ساده‌اندیشی و سهل نگری به پای مدیریت جهاد دانشگاهی نگذاریم چگونه است که وی مجدداً رهسپار انگلیس می‌شود و با استفاده از اموال بیت‌المال به تحصیل می‌پردازد؟ بیت‌المالی که وی نقشه‌های شوم نابودی آن را در سر می‌پروراند و به فکر غصب و تصاحب آن حتی به قیمت ریخته شدن خون جوانان کشورش بود."

هر چند دکتر طیبی درباره سیاسی کاری مدیران سیاسی این نهاد علمی که متاسفانه موجب تضعیف جایگاه آن شدند در چند سخنرانی و مصاحبه سعی کرد پاسخ به شبهات دانشجویان بدهد، اما با طرح برخی مسائل باعث خدشه دار شدن صداقت ایشان شد.

این گفت و گو که اکثراً با مهر صورت گرفت وی در هر چند خط یکبار صحبت های خود، مدیران جهاد را غیرسیاسی دانسته بود و جالب است حتی پا را فراتر از این گذاشته و گفته است: این روزها مباحثی حاشیه ای درباره من و جهاد دانشگاهی مطرح می شود که بیشتر سیاسی است در حالی که جهاد دانشگاهی یک نهاد ارزشی و اصولگرای واقعی است.

دکتر طیبی در حالی مدیران جهاد را "اصولگرا" دانسته است که اسامی مدیران اصلاح طلب و افراطی که در جهاد کار می کنند کمی از تعداد اعضای جهاد دانشگاهی کمتر است!

تنها جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران در اختیار یکی از نیروهای تابلودار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (یعنی یکی از احزاب ساختارشکن اصلاح طلب) است.

در تغییر ساختار جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، مرکز فرهنگ و اندیشه دانشگاه تهران جایگزین جهاد دانشگاهی دانشکده ادبیات و علوم انسانی شد‏.‏

افراد حاضر در این نهاد با درست کردن حلقه هایی به دور طیبی، اکثر بورس ها و فرصت های تحصیلی تنها برای حامیان دوم خرداد در این نهاد تعلق می گیرد و نه بر اساس لیاقتها و شایستگی افراد حاضر در این نهاد انقلابی به طوریکه هزینه تحصیل ابوالفضل فاتح از موسسین ایسنا و مسئول کمیته رسانه ی میرحسین موسوی، در دانشگاه آکسفورد مبلغی در حدود 135 هزار پوند (حدود دو میلیارد ریال) برای جهاد دانشگاهی هزینه تا به امروز داشته است.

اعضای رادیکال انجمن دانشگاه تهران که در ماجرای کوی 78  از حمایت مالی جهاد دانشگاهی هم برخوردار بودند مجاری اصلی جذب نیرو در جهاد دانشگاهی محسوب می شوند.

در سال 1384 قبل از آغاز رقابت های انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه تهران که وجه مشترک آنها عضویت در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بود نامه ای را به میرحسین موسوی نوشتند و از وی برای حضور در عرصه انتخابات دعوت نمودند.

اما موسوی در مقابل اصرارهای بسیار زیاد اعضای انجمن تهران به روشهای مختلف از جمله این که هنوز احساس خطر نکرده بود، هنوز زمان حضور در انتخابات نرسیده بود وارد عرصه انتخابات نشد.

اما در سال 88 هم این اعضای انجمن تهران فارغ از تفاوت و ادعاهای موسوی در سال 84 و 88 با نامه نگاری مجدد از میرحسین موسوی خواستند تا در انتخابات شرکت کند.

اسامی که در ذیل می آید نویسندگان نامه ای هستند که در سال 84 و 88 از موسوی خواستند تا در انتخابات شرکت کنند.

مجتبی حسینی توسل؛ جانشین کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد میرحسین موسوی در انتخابات 1388، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، مدیر جهاد دانشگاهی دانشکده هنرهای زیبا، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد تهران و یار همیشگی ابوالفضل فاتح که در ایام انتخابات، به خاطر فعالیت در ستاد میرحسین موسوی چند ماهی بر سر کار خود حاضر نمی شده است، که با عهده دار مسئولیت اصلی سیاستگزاری و برنامه‌ریزی جهاد کوی دانشگاه و برخی بخش های مستقر در پردیس مرکزی دانشگاه و دانشکده های خارج از پردیس، مبسوط الید شد.

امیر معتمدی؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران.

سعید بابایی؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، از فعالان در تحصن نمایندگان مجلس ششم، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، معاون سازمان دانشجویان که البته نقش رئیس دارد.

مصطفی فاطمی؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، رئیس سابق جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی.

وحید قبادی؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، عضو جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، رئیس مرکز امام و انقلاب جهاددانشگاهی، معاون پژوهشی جهاد واحد علوم پزشکی.

محمدعلی نادعلیزاده؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، مدیرکل اخبار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا.

حسام الدین علامه؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی، عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی، مدیر مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل جهاد علوم پزشکی.

حبیب عباسی؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، حضور دائم در خبرگزاری ایسنا از ابتدا تاکنون، مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست خبرگزاری دانشجویان ایران، از رابطین اصلی فاتح و ایسنا.

ابوالفضل پاسبانی؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی، دریافت کننده امریه سربازی، بورسیه کارشناسی ارشد و بصورت پیوسته بورسیه دکتری از جهاد دانشگاهی، فعال در وقایع 18 تیر 1378 با سابقه بازداشت، مدیر جهاد دانشگاهی دانشکده اقتصاد.

حسین میرزایی؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، محقق و پژوهشگر جهاد دانشگاهی، مدیر جهاد دانشگاهی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، همکاری پاره وقت با جهاد دانشگاهی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران.

مهدی تحققی؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، عضو جهاد دانشگاهی، مامور از جهاد در زمان دولت اصلاحات، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی.

ابوالفضل فاتح؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران،عضو جهاددانشگاهی، مسئول راه اندازی سازمان دانشجویان دانشگاه تهران، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، بورسیه دکتری ارتباطات از سوی جهاد دانشگاهی در انگلستان، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد میرحسین موسوی در انتخابات 1388.

غلامعلی نیستانی عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی در خصوص ابوالفضل فاتح که پس از انتخابات 88 مقیم انگلیس شد می گوید: عملکرد و سابقه سیاه و تیره ابوالفضل فاتح در انتخابات دهم ریاست جمهوری برای تمام ملت ایران مشخص است؛ ما به مسئولان گذشته جهاد در رابطه با جذب ابوالفضل فاتح تذکر داده بودیم اما این تذکر جدی گرفته نشد و در نهایت دیدیم که فاتح به یک عنصر ضدانقلاب تبدیل شد که مواضعش تیتر اول رسانه های معاند و برانداز است.

مهدی عابدی؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، عضو جهاد دانشگاهی  دانشگاه تهران، پشتیبانی جهاد تهران در گذشته، مدیر حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی جهاد تهران، سرپرست معاونت پشتیبانی جهاد تهران.

هادی غلامپور؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، عضو هیات علمی جهاد، عضو جهاد دامپزشکی  تهران.

مهدی قاسمی؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، عضو هیات علمی جهاد، مدیر جهاد دانشکده اقتصاد.

مسعود حبیبی؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی، دبیر امور فرهنگی وزارت بهداشت در دوره اصلاحات، رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی.

حسین وفاپور؛ عضو انجمن اسلامی دانشجویان، عضو جهاد دانشگاهی، مدیر جهاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، معاون مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه تهران در زمان دولت اصلاحات، معاون سابق پشتیبانی جهاد تهران نامبرده با جایگاه معاون پشتیبانی جهاد تهران در تاریخ 17/9/88 با حضور در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران ضمن توهین به دانشجویان بسیجی با نشان دادن پول، انها را مزدور خطاب می نماید.

مطابقت اسامی و اشتراک این اشخاص در تشکیلات قانون گریز  انجمن تهران که به دستور اصلاح اساس نامه تشکل های وزارت علوم محمد خاتمی هم عمل نکردند و حضور این افراد در نهاد جهاد دانشگاهی ادعاهای طیبی درباره استقلال جهاد دانشگاهی از طیف های سیاسی را با تناقض روبرو می کند.

همچنین غلامرضا ظریفیان عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و رییس دفتر سیاسی این سازمان است که با حکم حمیدرضا فرهمند رییس جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران به عنوان عضو شورای راهبردی مرکز فرهنگ و اندیشه دانشگاه تهران منصوب می شود‏.‏

غلامرضا ظریفیان در شرایطی به عنوان عضو شورای راهبردی مرکز فرهنگ و اندیشه دانشگاه تهران منصوب شد که در اغتشاشات پس از انتخابات از سوی مراجع امنیتی بازداشت شد‏.‏

ظریفیان در اواسط تیرماه گذشته جلسه میرحسین موسوی با ‏70‏ نفر از اساتید دانشگاهها را ترتیب داد که در این جلسه میرحسین موسوی و تنی چند از حاضران به شدت نسبت به نظام و انقلاب و رهبری موضع گیری کردند‏.‏

حمیدرضا فرهمند همچنین طی احکامی دیگر ابوالحسن امین مقدسی و شهریار نیازی از اساتید اصلاح طلب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران را به عضویت در شورای راهبردی مرکز فرهنگ و اندیشه دانشگاه تهران منصوب کرده است‏.‏

بر این اساس امین مقدسی در دولت اصلاحات به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی در وزارت ارشاد فعالیت می نمود‏.‏

حمید امین اسماعیلی که از اعضای موثر حزب مشارکت است به ریاست مجتمع تحقیقاتی "هلجرد" منصوب شده در حالی که نامبرده تحصیلات علوم سیاسی دارد و عهده دار یک مجتمع تحقیقاتی تجربی و فنی می شود.

این موارد در گزارش های متعددی مبنی بر وابستگی تعداد کثیری از اعضای جهاد دانشگاهی با ستاد میر حسین موسوی مطرح شد، اما همچنان سکوت و پاسخگو نبودن مسئولان در این زمینه به خصوص طیبی ادامه داشت.

ابوالفضل فاتح در اظهارات خودش در سایت قلم نیوز وابسته به میرحسین موسوی گفته است که شخصی به نام دغاقله معاون افکارسنجی جهاد دانشگاهی ارتباط تنگاتنگی با ستاد میرحسین موسوی برعهده داشته است‏ و عقیل دغاقله در حال حاضر مدیرکل برنامه ریزی فرهنگی جهاد دانشگاهی است‏.‏

همچنین دکتر مسعود حبیبی رییس جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره موج سبز صحبت های فراوانی را به همراه سایر اعضای جهاد دانشگاهی داشت.‏

مجتبی حسینی توسل معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران به عنوان جانشین ابوالفضل فاتح در کمیته رسانه های ستاد میرحسین موسوی مطرح بوده است‏ که حتی مجتبی حسینی توسل را در کنار میرحسین موسوی در حین انجام مناظره های تلویزیونی به وضوح مشاهده کردیم‏.‏

این در حالیست که ابوالفضل فاتح از سوی آقای منتظری رییس سابق جهاد دانشگاهی چندین حکم گرفته است که این خود نشان از وابستگی معنوی این جهاد به ستاد میرحسین موسوی دارد‏.‏ در سفر میرحسین موسوی به استان گیلان تعداد زیادی از اعضای جهاد دانشگاهی وی را همراهی می کردند و به نفع میرحسین موسوی فعالیت داشتند‏.‏

بهر حال به نظر می رسید طیبی به عنوان رییس جهاد دانشگاهی باید در برابر تمام این قضایا پاسخگو باشد‏.‏

تا اینکه سایت آیت الله یوسف صانعی عکس های معناداری منتشر کرد.

این عکس ها مربوط به دیدار روسای بلند پایه جهاد دانشگاهی با آیت الله یوسف صانعی است که رسما نشان می دهد روسای این سازمان دانشگاهی برای کسب تکلیف به سراغ کسی می روند که رئیس جمهور منتخب مردم ایران را "حرامزاده" خوانده است.

بر این اساس در این دیدار علاوه بر حمیدرضا طیبی تعدادی دیگر از مدیران ارشد جهاد دانشگاهی نظیر آقایان حمیدرضا فرهمند عضو هیئت امناء جهاد دانشگاهی و رییس جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، محمدصادق تاروردی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی، دکتر آخوندی رییس پژوهشکده ابن سینا، مهندس رضی معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی، عبدالحمید احمدی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی و دکتر صادق محمدی عضو هیئت امناء جهاد دانشگاهی و رییس جهاد دانشگاهی دانشگاه علم وصنعت به چشم می خورند.

قبل از این از افراطی گری های فراوان جهاد دانشگاهی خبرهایی منتشر شده بود که فعالیت های علمی این سازمان با وجود این مدیران سیاسی و البته صد در صد جهت دار مورد خدشه قرار گرفت.

در این میان اما حمایت های بی بی سی فارسی در ایام مختلف از هاشمی، جاسبی، دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی و البته طیبی در خور توجه است.

پیش از حمایت بی بی سی فارسی از جاسبی این رسانه نزدیک به اصلاح طلبان و رفرمیست های دوم خردادی چون شمس الواعظین به حمایت گسترده از حضور طیبی در جهاد دانشگاهی، حضور مهدی هاشمی در لندن پرداخته بود.

بعد از آن سایت جرس (جنبش راه سبز) که تریبون اتاق فکر لندن جنبش سبز است در خبری از تغییر طیبی رئیس فعلی جهاد دانشگاهی ابراز نگرانی کرد.

این دلسوزی سایت وابسته به مهاجرانی و گنجی و سروش که از مخالفان نظام هستند برای طیبی، درحالی صورت می گیرد که وی خود را شخصی انقلابی می داند؛ آنچه که در این بین مبهم است نحوه رابطه طیبی با افراد مختلف است که علاوه بر کند کردن تیغ برکناری طیبی از ریاست جهاد دانشگاهی مخالفان نظام را به حمایت از طیبی تشویق کرده است.

البته دفاع جرس از طیبی پاسخی در قبال تبدیل جهاد دانشگاهی به پاتوق برخی افراد حامی جریان فتنه است.

همکاری های سوال برانگیز حمیدرضا طیبی با جریانهای اصلاح طلب در جهاد دانشگاهی، امتیازات قائل شده برای ابوالفضل فاتح، عدم کنترل حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی بویژه ایسنا و نشست و برخاست وی با افرادی نظیر یوسف صانعی از یک سو و برخوردهای تنبیهی حمیدرضا طیبی با اصولگرایان در جهاد دانشگاهی و پیگیری های مستمر دانشجویان امروز نتیجه یک سال پیگیری دانشجویان در سال تحصیلی 89 به ثمر نشست و ریاست طیبی در جهاد دانشگاهی بعد از چندین سال پایان یافت.

9 ماه پس از پایان حکم ریاست حمیدرضا طیبی در جهاد دانشگاهی و پس از مطرح شدن گزینه های متعددی از جمله غلامحسین الهام، کامران باقری لنکرانی و علی احمدی و میررضا طاهری اتاق سرا در نهایت محمدحسین یادگاری به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی معرفی شد.

محمدحسین یادگاری معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس جایگزین طیبی در ریاست این نهاد شد تا بار دیگر فضای علمی در جهاد دانشگاهی حاکم شود نه فضای سیاسی.

براساس این گزارش‌، محمدحسین یادگاری در سال 1380 دکترای خود را در رشته قارچ شناسی پزشکی در دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.

به نظر این اولین تیر دانشجویان در سال تحصیلی 89 بود که به هدف نشست و این ارگان علمی کشور را از فضای استفاده سیاسی جدا کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top