تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/03/11 - 09:09
کد خبر: 130882

فیلم: اگر مسامحه کنیم دهها سلمان رشدی به جان اعتقادات مردم می افتند

میدان داری گروههای معارض در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز نشان می داد که ما کار سختی را در عرصه فرهنگی پیش رو داریم و به فرمایش حضرت امام فرهنگ کارخانه آدم سازی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: گفته اند دولت هیچ وظیفه ای در ترویج دین ندارد ، این سخن زمانی درست است که دولت سکولار داشته باشیم و فاصله دین ودنیا را به رسمیت شناخته باشد در این هنگام دولت هیچ وظیفه ای نداشت اما انقلاب ما در مسیر انبیا و قرآن و گسترش و توسعه مبانی دینی و فرهنگی جزو وظایف دولت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد حسین صفار هرندی در برنامه نگاه یک شنبه شب شبکه یک سیما با بیان اینکه شاخص شخصیت جلوداران انقلاب اسلامی چهره فرهنگی آنهاست گفت : زمانی که اساس را فرهنگ بدانیم باید همه برانگیختن هایمان در این عرصه باشد.

میدان داری گروههای معارض در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز نشان می داد که ما کار سختی را در عرصه فرهنگی پیش رو داریم و به فرمایش حضرت امام فرهنگ کارخانه آدم سازی است.

وی گفت: بر اساس سخنان امام راحل زمانی که از نظر فرهنگی وابستگی داشته باشیم ، وابستگیهای دیگر نیز ایجاد می شود و باید از جایی آغاز کرد که ضربه خورده ایم.

صفارهرندی افزود: غرب زدگی به این مفهوم بود که برخی به این باور رسیده بودند که برای پیشرفت باید در فرهنگ غربی هضم شویم و این هدف را در متون درسی و نظام آموزشی پیگیری می کردند.

وی افزود: آنچه که مقدم بر استقلال سیاسی موجب اسارت ما در مقابل قدرت های بیگانه شده بود حذف استقلال تمدنی و فرهنگی بود.

صفار هرندی گفت: روشنفکران غرب زده در این جهت تخریب میراث های فرهنگی را در دستور قرار دادند و وقتی ظواهر فرهنگی تغییر کند مانند شهر تهران می شود که هر طرف آن نماد یک فرهنگ است.

وی گفت افزود: توصیف انقلاب اسلامی ما بسیار آسان و استمرار راه اولیا و انبیا است.

صفارهرندی گفت: اگر روزی دیدیم شباهتی با آنچه که قرار بود باشیم نداریم و سایه حکومت عدل علوی را در کشور ندیدیم انقلاب ما دچار خدشه و بیماری شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که اصلاح گری فرهنگی بر عهده کیست ؟ گفت: هیچ کس بدون مسئولیت نیست البته برخی مسئولیت مشخص دارند که نمونه آن عالمان و روشنفکران هستند که سرنخ تغییر دل وفرهنگ مردم در دست آنهاست.

وی گفت: امام از روحانیت، اهل خطابه ، دانشگاهیان ، هنرمندان و نویسندگان می خواهد سررشته دار این موضوع و به انها وصیت می کنند که جلودار حفاظت از فرهنگ کشور باشند.

وی افزود: نقد امام راحل از دانشگاه موجب شد دانشجو وا ستاد به این نتیجه برسند که متون دوران طاغوت ونگاه استادان دانشگاه را به قهقرا می برد و این نگاه انقلاب فرهنگی را شکل داد که امام از آن حمایت کردند و آن را انقلاب سوم نامیدند.

صفارهرندی: توسعه مبانی دینی و فرهنگی جزو وظایف دولت است


صفار هرندی گفت: انقلاب فرهنگی موجب رفع وابستگی از تار و پود فرهنگ کشور شد و این موضوع در متون درسی و نگاه استادان تجلی یافت.

وی با بیان اینکه تعدادی می خواهند به مردم جهان سوم و مسلمانان القاء کنند که هیچ چیزی نیستند گفت : حضرت امام در مقابل این تفکر ایستاد وبه جوانان خودباوری داد.

صفار هرندی با بیان اینکه دولت نقش راهنما، ناظر و مرشد را در عرصه فرهنگی دارد گفت : هیچ کس به حکم دولت در این زمینه اعتراض نمی کند و همه نسبت به آن احساس آرامش دارند اما عده ای می گویند مردم را رها کنید زیرا خودشان می فهمند.

وی افزود : اظهارات این عده برای این است که خطر در حوزه فرهنگ ملموس نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چطور تعدادی می گویند دولت وظیفه ای برای هدایت فرهنگی جامعه ندارد افزود : لفظی در این روزها بیان می شود که مردم را نباید به زور به بهشت برد اما چرا آنها را باید به زور به جهنم ببریم؟

صفار هرندی افزود : چرا باید بسترسازی کنیم که مردم به مهلکه بیافتند و شرایط را به گونه ای آرایش دهیم که انتخاب مردم به سمت سقوط باشد.

وی گفت: وضع به گونه ای شده است که اکنون مردمی که در پی لباسهای مناسب هستند در فروشگاهها این لباسها را نمی یابند.

صفارهرندی اضافه کرد: گفته اند دولت هیچ وظیفه ای در ترویج دین ندارد ، این سخن زمانی درست است که دولت سکولار داشته باشیم و فاصله دین ودنیا را به رسمیت شناخته باشد در این هنگام دولت هیچ وظیفه ای نداشت اما انقلاب ما در مسیر انبیا و قرآن و گسترش و توسعه مبانی دینی و فرهنگی جزو وظایف دولت است.

صفار هرندی گفت : در نگاه امام راحل سیاست مداران برای دین ، دنیا و فرهنگ مردم همسو با دیگر موضوعات باید برنامه ریزی کنند.

صفارهرندی: توسعه مبانی دینی و فرهنگی جزو وظایف دولت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طبق قانون هیچ کس نمی تواند تصمیم معارض با دین بگیرد اینکه برخی برداشت شخصی خود را به دین نسبت می دهند حق این کار را ندارند زیرا باید تفسیر دین را از شارع بگیرند و خود می دانند که این کاره نیستند.

محمد حسین صفار هرندی افزود: برای انطباق بین قانون وشریعت شورای نگهبان ایجاد شده است و باید همه حکم آن را بپذیرند و نمی توانند بگویند من شورای نگهبان را قبول ندارم ، البته برای برخی مسائل پیش بینی شده که مسئله به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : دوباره جامعه را در زیر سوال بردن حکم قصاص آزمایش کردند که آیا همان واکنشی را که در ابتدای انقلاب نشان داد ، نشان می دهد ودیدند جامعه همچنان محکم ایستاده است.

صفار هرندی گفت: اگر با حریم ها با مسامحه و اغماض برخورد کنیم در آینده باید ببینیم دهها سلمان رشدی به جان اعتقادات مردم افتاده اند و در آن شرایط ما سکوت کرده ایم.

وی افزود: با تاسف می گویم کسانی که در مقابل هتک مقدسات مسامحه گری دارند زمانی که به آ‌نها تعریض بسیار کوچکی می شود واکنش های تندی نشان می دهند که این جفا و نامردی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دیدگاه امام به آزادیهای اجتماعی گفت : مردم در حالت قیود و اخلاقیات جامعه آزاد هستند ودر این زمینه نخستین وظیفه متوجه دستگاههای دولتی و سپس متوجه دستگاه های فرهنگی و تبلیغی است.

وی افزود : برخی مواضع فکر کرده ایم تنها راه ، برخورد سختگیرانه است اما باید کار فرهنگی شود.

وی درباره نگاه امام به حجاب و عفاف افزود : نگاه امام این بود که اگر بانوان به انقلاب اسلامی نمی پیوستند انقلاب پیروز نمی شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : برخی به امام می گفتند به زنان بفرمایید در تظاهرات نیایند زیرا مردان کافی هستند و تکلیف از آنها ساقط است اما امام می فرمودند حضور زنان واجب تر از مردان است.

وی افزود: نگاه حضرت امام به زنان ظرفیت بانوان را احیاء کرد.

صفار هرندی با بیان اینکه امام راحل از هنر متعهد نام برده اند گفت: در حالیکه برخی هنر خود را متعهد به جیب سرمایه داران و برخی مانند فیلم سازان هالیوود متعهد به صهیونیست ها هستند عده ای به اخلاق ودین متعهد هستند.

وی گفت: تعهد هنر یعنی تعهد به فقر و بیچارگان و مبارزانی که با گردن کشان عالم مقابله می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه اسلام از ابتدا از لاابالی گری و هورهوری مسلکی و کسانیکه که اسیر جمود و برداشت غیر عاقلانه بوده اند ضربه خورده است گفت: امام عقلانیت و معنویت را دو بال انقلاب اسلامی می دانستند و این ویژگی انقلاب حضرت امام بود.

وی گفت : برخی به نام روشنفکری به جان اعتقادات جوانان و جامعه افتادند و عده ای نیز با تفکرات تکفیری سلفی و برخی تکفیری شیعی که در مقابل بزرگان تواضعی ندارند موجب ریخته شدن خون مسلمانان و آرامش را از جوامع اسلامی گرفته اند .



صفارهرندی: توسعه مبانی دینی و فرهنگی جزو وظایف دولت است


وی درباره راحت طلبان نیز گفت: راحت طلبان از پیش از انقلاب اسلامی موی دماغ انقلابیون می شدند و حرکت مردم را غیر شرعی می دانستند.

وی درباره حدود آزادی نیز گفت: تا کسی خود را در فضای پیش از انقلاب قرار ندهد نمی تواند معنای آزادی را متوجه شود.

وی گفت: اکنون برخی در انتقاد به نظام اسلامی به وقاحت کلام می رسند که این معنای آزادی و رهایی است.

صفار هرندی گفت: همه جای دنیا آزادی محدود و قاعده مند است.

ع‍ضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : آزادیها مقدمه تعالی ،پیشرفت و بزرگ شدن است نه سقوط و انحطاط.

صفار هرندی افزود: آزادی به معنای بی بند و باری مورد تایید امام راحل نبودو ایشان با آزادیهایی که به ریشه اخلاقی ودینی جامعه لطمه می زد برخورد می کردند که نمونه آن صدور حکم ارتداد سلمان رشدی بود.

وی گفت: بر اساس جسارت سلمان رشدی عده ای فقط به خاطر نوشته های او کشته شدند و امام راحل درباره این مسئله مسامحه نداشت زیر این آزادی موجب به جان هم افتادن ملت ها شد.

صفار هرندی افزود : دیدگاه امام در آزادی مطبوعات نیز آن چیزی است که در قانون اساسی آمده است و مطبوعات باید حریم ها را حفظ کنند و به مقدسات مردم اهانت و وقاحت نگاری نکنند.

ع‍ضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در ماههای اخیر در یکی از روزنامه ها موضوع غدیر رد شد که این مخالف نگاه جامعه دینی ماست.

وی گفت: آن کسی که این مسئله را مطرح کرد که بیشتر مردم به آن اعتقاد دارند می خواهد جامعه را تحریک کند.

صفار هرندی افزود: در زمینه ممیزی کتاب نیز ضوابطی در مقابل ممیز قرار داده شده است که کتاب را در قالب آنها بررسی کند نه اینکه از نظر عقلی و فهمی ممیز بر نویسنده برتری داشته باشد.


download

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top