تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/03/18 - 09:20
کد خبر: 131575

جوابیه سازمان امور دانشجویان به خبر «یکی از آقازاده‌های 3000 بورسیه» +توضیحات «خبرنامه دانشجویان ایران»

وقتی یک «صاد» مهم تر از 3000 دانشجوی بورس است

وقتی یک «صاد» مهم تر از 3000 دانشجوی بورس است

چگونه است، زمانی که آقای معاون وزیر و همنوا با ایشان رسانه های دولتی و اصلاح طلب، با اتهام زنی به همه 3000 دانشجوی دکتری، حیثیت آموزشی و امنیت تحصیلی آنان را زیر سوال می بردند، تکذیبیه ای از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم صادر نمی شود

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از انتشار خبر «یکی از آقازاده‌های 3000 بورسیه»، سازمان امور دانشجویان وزارت علوم طی جوابیه ای که به خبرنامه دانشجویان ایران ارسال کرده است، به این خبر واکنش نشان داده است. در بخشی از توضیحات «خبرنامه دانشجویان ایران» در مورد جوابیه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم آمده است: چگونه است، زمانی که آقای معاون وزیر و همنوا با ایشان رسانه های دولتی و اصلاح طلب، با اتهام زنی به همه 3000 دانشجوی دکتری، حیثیت آموزشی و امنیت تحصیلی آنان را زیر سوال می بردند، تکذیبیه ای از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم صادر نمی شود تا رسانه های دروغ پراکن را سرجای خود بنشاند و حالا برای یک «ص» اینگونه توهین آمیز به رسانه منتسب به دانشجویان انگ بی اخلاقی زده می شود.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در متن جوابیه آمده است:

مدیرمسئول محترم خبرنامه دانشجویان ایران

با سلام

بدینوسیله ضمن تکذیب خبر مورخ 1393/3/14 با عنوان «یکی از آقازاده‌های 3000 بورسیه» به اطلاع می‌رساند که برای فرزند معاون محترم وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان هیچگونه حکم بورس یا جایابی صادر نشده است. مشارالیه با هزینه شخصی در دوره دکتری خارج از کشور مشغول به تحصیل می‌باشد. جای تأسف است که علی‌رغم تکذیب این خبر سوخته که قبلا توسط سایت‌های شایعه پراکن منتشر شده بود، بار دگر آن خبرگزاری در اقدامی ناشایست و غیراخلاقی، تصویر ابلاغ جایابی غیرواقعی و صادر نشده را مثابه مدرک برای سرپوش گذاشتن بر وقایع تخلفات حوزه بورس عنوان نموده است. بنابراین، ضمن تذکر تبصره 3 ماده 23 قانون مطبوعات و قانون اصلاح ماده (1) قانون مطبوعات مصوب 1364 اصلاحات بعدی آن (مصوب 1388/9/8)، مقتضی است این جوابیه را در آن سایت اطلاع‌رسانی نمایید. بدیهی است این سازمان حق پیگیری قانونی را برای خود محفوظ می‌دارد.

(روابط عمومی سازمان)

 

توضیحات خبرنامه دانشجویان ایران:
وقتی آبروی یک «صاد» مهم تر از 3000 دانشجوی بورس است

در روزهای اخیر، خبر 3000 بورسیه غیرقانونی که بخش عظیمی از آن کذب و خلاف واقع است و وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری نیز در مورد عدم صحت آن سخن گفته است، جهت تخریب وجهه دانشجویان، در یک خط خبری هماهنگ توسط رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت در بخش وسیعی منتشر یافت و حتی رسانه های دولتی نیز در پوشش این خبر دروغ کم نگذاشتند. به طوری که امنیت تحصیلی و آموشی آنان خدشه دار شد و حتی یک نفر از «سازمان امور دانشجویان» از آن ها حمایت  نکرد.

بدیهی است همانگونه که پیش از این رسانه «خبرنامه دانشجویان ایران» مطالبه کرده است، با قاطعیت باید با متخلفان برخورد شود، اما آیا بردن آبروی همه سه هزار دانشجو- که خود مسئولان وزارت علوم نیز به رتبه علمی و درجه مطلوب دانش و استحقاق آنان در بهره مندی از بورس تحصیلی صحه می گذارند- کار صحیحی بود که از آن نهاد سرزد؟

چگونه است، زمانی که آقای معاون وزیر و همنوا با ایشان رسانه های دولتی و اصلاح طلب، با اتهام زنی به همه 3000 دانشجوی دکتری، حیثیت آموزشی و امنیت تحصیلی آنان را زیر سوال می بردند، تکذیبیه ای از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم صادر نمی شود تا رسانه های دروغ پراکن را سرجای خود بنشاند و حالا برای یک «ص» اینگونه توهین آمیز به رسانه منتسب به دانشجویان انگ بی اخلاقی زده می شود؟!

شایسته است به قسمتی از اطلاعیه وزارت علوم دقت کنید. اطلاعیه ای کم جان و سست که چند روز بعد از اینکه رسانه های حامی دولت با افترا و نشر اکاذیب در مورد این مقوله کینه های سابق خود را با دولت قبلی تصفیه کردند دقت کنید، وزارت علوم در این اطلاعیه گفته است: "همان طور که در مصاحبه های مکرر جناب آقای دکتر صدیقی رئیس محترم سازمان امور دانشجویان، بارها و بارها ذکر شده است، اگرچه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با روند حاکم بر اعطای بورس و ادامه تحصیل در مقطع دکترای داخل و خارج از این طریق موافق نیست، ولی با التزام به تعهدات گذشته، تا پایان سال 92 کلیه درخواست ها را در همان چارچوب گذشته مورد بررسی و اقدام قرار داده است. در مصاحبه مطبوعاتی جناب آقای دکتر صدیقی با صراحت و شفافیت بیان شد که از جمع 3002 نفر بورسیه اعلام شده، 933 نفر مربیان دانشگاه های کشور هستند و 185 نفر هم با استفاده از آیین نامه ایثارگران بورسیه شده اند و 1884 نفر هم دارای قبولی برای خارج از کشور بوده اند که بورس خود را به داخل تبدیل کرده اند. همه این افراد در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند و معاونت دانشجویی بر اساس تعهدات قبل، شهریه آنها را به دانشگاه ها پرداخت کرده است."

البته نمی توانیم از بی اخلاقی خود سازمان امور دانشجویان نیز بگذریم که با توجه به برگزاری جلسات متعدد با کمیسیون آموزش مجلس و ارائه گزارش به این کمیسیون دیگر چه لزومی به برگزاری کنفرانس خبری بوده که بتواند موجبات سوء استفاده رسانه های زنجیره ای واقع شود که حتی صف طولانی سبد کالا و افتضاح پیش آمده را که رئیس جمهوربه خاطر آن ازمردم عذرخواهی کرد! و واژگونی اتوبوس شرکت واحد در اتوبان آزادگان را بر گرده دولت قبل می دانند.

از سوی دیگر فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم دراین رابطه گفته است: در جریان بررسی های کمیسیون آموزش پیرامون تخلف در اعطای بورسیه های دانشگاهی توسط دولت دکتر احمدی نژاد، هیچ تخلفی برای نمایندگان محرز نشد و اعلام شد که منابع ذی ربط در صورت دارا بود سند مشخصی از تخلف در این حوزه، آن را در اختیار مجلس قرار دهند. بشیری همین طور افزود طبق قانون بورسیه، تعیین شرایط و تشخیص تعداد آن به دولت واگذار شده است.

آیا با تعریف حقوق شهروندی مورد ادعای آقایان خون یک آقازده رنگین تر از 3000 نفر از فرزندان ملت است؟

لذا ما از شما می خواهیم که اگر لااقل به حرف دانشجویان هم اعتنایی ندارید، به سخنان رئیس جمهور توجهی داشته باشید و به جای تفحص در اسناد و مدارک گذشته سازمان متبوع، بعد از گذشت حدود یک سال از عمر دولت یازدهم ارائه گزارشی داشته باشید. اما اگر تلاش خود را بر مطالعه اسناد گذشته و احقاق حقوق ازدست رفته دارید -که بد هم نیست- ازشما عاجزانه می خواهیم و درخواست می کنیم که اولاً این مطالعه اسناد را از زمان وزارت دکتر معین در زمان دولت آقای هاشمی شروع کنید. الحمدالله مدیران فعلی سازمان امور دانشجویان همه از با تجربه و قدیمی های وزارت علوم هستند و باید حافظه تاریخی خوبی داشته باشند. در کنفرانس های خبری خود آمار بورسیه های آن زمان را نیز اعلام کنید. مردم می خواهند بدانند چند نفر بورسیه شده اند؟ با چه شرایطی؟ چند نفر از آن ها به کشور بازگشته اند؟ چند نفر از آنها آقازاده بوده اند؟ و ...

ثانیاَ با تمامی این توصیفات، البته «خبرنامه دانشجویان ایرن» از اعلام اسامی آقازاده های مشمول بورسیه از هر جناحی که باشند استقبال می کند، چرا که مقابله با رانت خواری ها و ویژه خواری ها را بر خورد رسالت اصلی می داند.

توضیح «معاون سابق وزارت علوم» درباره بورسیه «فرزند معاون فعلی وزیر»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد
1393/03/18 - 10:51

با سلام
هرکی این اسامی رو می دونه منتشر کنه.
من شنیدم فرزند دکتر پ نماینده مجلس و فرزند دکتر الف سرپرست فعلی دانشگاه ت هم تو این بورسیه ها بوده!
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top