تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/03/14 - 10:10
کد خبر: 131212

یکی از 3000 دانشجوی بورسی، فرزند معاون وزیر است؛

یکی از آقازاده‌های 3000 بورسیه

یکی از آقازاده‌های 3000 بورسیه

هفته گذشته با نشست خبری دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، دوباره عبارت سه هزاری ها بر سر زبان ها افتاد. مجتبی صدیقی از بروز تخلفات گسترده در جریان بورسیه 3000 دانشجو در دولت قبلی سخن گفت و مراتب گلایه وزارت علوم را ابراز داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: هفته گذشته با نشست خبری دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، دوباره عبارت سه هزاری ها بر سر زبان ها افتاد. مجتبی صدیقی از بروز تخلفات گسترده در جریان بورسیه 3000 دانشجو در دولت قبلی سخن گفت و مراتب گلایه وزارت علوم را ابراز داشت.

در همین رابطه خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» کسب اطلاع کرد، فرزند آقای ص (از مسئولان بورسیه دانشجویان در وزارت علوم یازدهم) نیز یکی از همین 3000 نفر است.

محمد ص فارغ التحصیل رشته MBA از پردیس دانشگاه صنعتی شریف است. وی دوره دکتری خود را نیز در رشته مدیریت در دانشگاه دلفت هلند گذرانده است.

در حکم تعیین خدمت وی آمده است نظر به تقاضای جنابعالی جهت انجام خدمت در دانشگاه های کشور و نیز با عنایت به اینکه تحصیلات خود را با هزینه شخصی در دانشگاه فوق الذکر می گذرانید بر اساس اعلام نیاز دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مصوبه 17/2/92 شورای مرکزی بورس،[یعنی در زمان دولت قبلی] محل خدمت جنابعالی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعیین می گردد.

چندی پیش سایت تریبون هم در خصوص وی نوشته بود، تنها سه روز پس از انتصاب آقای ص در وزارت علوم، فرزند وی از سوی وزارت علوم جهت عضویت در هیئت علمی به دانشگاه امیرکبیر معرفی شد.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان دانشجویان در نشست خبری خود گفته بود که در بین تعداد 3000 دانشجوی بورسیه تخلفاتی صورت گرفته است.

صدیقی با اشاره به تخلفات احتمالی صورت گرفته در روند اعزام دانشجویان به خارج از کشور و یا تبدیل اعزام خارج به داخل، گفت: حضور آقازاده‌ها در این مسیر دیده می‌شود و برخی معلوم نیست به چه دلیل بدون داشتن شرایط از این تسهیلات استفاده کرده‌اند که البته این قضیه از سوی نهادهای نظارتی شامل بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات پیگیری می‌شود وما نیز منتظریم تا نظر آنها مشخص شود.

همین سخنان کافی بود تا رسانه های حامی دولت جنجال تکراری و البته با پوشش جدید براه بیاندازند تا با واج آرایی 3000 اینگونه القا کنند که همه بورس شدگان به صورت غیرقانونی مشمول این امتیاز شده اند.

رسانه هایی که هنوز در فاز رقابت های انتخاباتی حتی بروز تصادف در اتوبان و ... را هم مقصرش را دولت قبلی می خوانند، در این خصوص هم کم نگذاشتند تا جائیکه حتی وزارت علوم نیز به این مسئله معترض شد و با صدور اطلاعیه ای ضمن ابراز گلایه از موج سواری گسترده رسانه های تندرو در این باره، بصورت تلویحی از دانشجویانی که بصورت قانونی بورسیه شده بودند عذرخواهی کند.

دیروز هم وزیر علوم گفت: لفظ تخلف 3000 تا را نگویید زیرا همه این سه هزار نفر که تخلف نکرده‌اند، بلکه در این تعداد تخلفاتی صورت گرفته که ما با هر تخلفی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

آنچه از ابتدا مورد نقد جدی دانشجویان واقع شد این بود که همانگونه که دیروز آقای فرجی دانا گفت، همه این سه هزار نفر که تخلف نکرده اند؛ باید با متخلفین برخورد شود اما با آبروی دانشجویانی که واقعا محق این امتیاز بوده اند نیز بازی نشود؛ کسانی حتی مثل همین آقازاده که شاید هم به صورت قانونی از امتیاز بورس در دولت قبلی بهره برده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/03/15 - 21:43

پسر جناب آقای ص خودشان پس بورسیه هستند اینقدر سر و صدا می شود؟ رطب خورده کی کند منع رطب؟؟؟؟
تورهای مسافرتی آفری
بارزانی به تهران سفر می‌کند
دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
مصوبه قانونگذاران آمریکایی برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
تشدید اعتراضات فلسطینی/ جنبش مشترک دانشگاه‌های جهان
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top