تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/03/21 - 11:04
کد خبر: 132003

فرزندانمان را مذهبی به دانشگاه می‌فرستیم و لیبرال تحویل می‌گیریم

خبرنامه دانشجویان ایران: شهریار زرشناس در مراسم رونمایی و نقد جدیدترین کتابش با عنوان "درباره آزادی" که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعات و شعارها و مطالباتی که استعمار برای ما مطرح کرده تلقی مدرن و تلقی لیبرالی از آزادی است به طوری که آن را تدریجا به مساله محوری مبدل کرده و کار را به جایی رسانده که آزادی را تنها به معنای لیبرالی آن گرفته اند، یعنی اگر کسی دنبال آزادی باشد فقط باید به معای لیبرالیستی آن توجه کند؛ این تعریف آزادی هم با دین سر ستیز دارد و هم با عدالت و در حقیقت می توان گفت که بسترسازی برای نظام سرمایه داری است.

وی در ادامه بیان داشت: این موضوع آن چنان فراگیر شد که حتی در تلقی از روایات در رابطه با مشروطه ایران، روشنفکران مشروطه را آزادیخواه می دانستند و ستایش می کردند و مخالفان را ضد آزادی و فاشیست می نامیدند و هنوز هم می نامند. در حقیقت این موضوع ابزار تخطئه و جنگ شده است تا حدی که آزادی لیبرال را به یک نیاز تبدیل کرده اند.

زرشناس با بیان این که اصطلاح ایدئولوژی، وصل شده به پوزیتیویست های غرب است و در خط اومانیسم حرکت کرده برای همین من از این اصطلاح استفاده نمی کنم؛ گفت: اعتقاد بنده این است که آن چه که در قرآن و احکام خدا آمده است سیستم است، قاعده و حکم دارد و ریشه اینها، حقیقت توحیدی است نه تعقل اومانیستی.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه افزود: باید جزم و یقین در اعتقاداتمان داشته باشیم، غربی ها حقوق بشری که هیچ مبنایی ندارد را آن چنان به خورد ما می دهند که گویی وحی آسمانی است، ما نیز باید این چنین یقین داشته باشیم و برخورد ما با غرب باید ایدئولوژیک باشد و گرنه می بازیم.

وی گفت: تمام قرآن می گوید که در این جهان یا ظلمات است و یا نور، یا باید مومن باشی و یا مشرک. آزادی لیبرالی وجود دارد، من هم قبول دارم که این آزادی وجود دارد اما ما آن را قبول نداریم، این به معنای انکار اساس آزادی نیست. بحث من این است که اینها تصویر وهم آلودی از آزادی به ما ارائه می دهند که عین بردگی است و متاسفانه نظام دانشگاه ما هم نگاه لیبرالیستی دارد.

شهریار زرشناس در ادامه اظهار داشت: ما بچه هایمان را از خانواده مذهبی به دانشگاه می فرستیم و نئولیبرالیست تحویل می گیریم، بخش عمده ای از اساتید، متون و نظام دانشگاهی ما آراء سکولاریستی دارند. ما باید از این که همین مقدار دانشجوی مذهبی هم داریم تعجب کنیم، این موضوع نتیجه وادادگی وزارت ارشاد و رسانه شکست خورده صدا و سیما است که نتوانسته روی مسائل دینی ایستادگی کند.

این استاد دانشگاه گفت: تعهد داشتن به حقیقت ما را به تفکر دینی خواهد رساند و تعلق به حضرت حق ما را در مجموعه ای قرار می دهد که امروز به آن سیستم می گوییم و در بندگی او است که به آزادی می رسیم و این نگاه جوهره آزادی است.

زرشناس با بیان این که تمام تاریخ غرب، تجلی و تجسم نسیان ولایت الهی است، اظهار داشت: در کتابم سعی کرده ام که توضیح بدهم تمام تاریخ زندگی بشر، نبرد حق و باطل است. تاریخ غرب هم به عنوان یک ظهور که تابع وقت است حاصل وقت نسیان ولایت الهی است.

وی گفت: غرب یونانی رومی که شکل می گیرد در هیچ جای آن رد پایی از حضور دینی نیست، تاریخی است که اساسا با نبود و فقدان دین شروع شده و استمرار آن نیز همین گونه است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: من تلقی ام از دین را تنها از قرآن و سیره پیامبر اسلام(ص) می گیرم، تمام نظریه ها بعد از نظریه تکامل داروین نگاه ابزارسازی به انسان را دارد.

زرشناس با بیان این که من مغرب زمین را از تفکر غرب جدا می کنیم، گفت: غرب یک تفکر است جغرافیا نیست، جوهره تفکر غرب مدرن، انسان را یک ابزار می داند.

زرشناس در انتها گفت: غرب مدرن هنوز سیطره دارد و ما هم در برابر  آن ناموفق بوده ایم و بسیاری از این عدم موفقیت به گردن نظام آموزشی و علوم انسانی است و عامل دیگر هم تسلط سیستم سرمایه داری بر این کشور از سال 68 تا کنون است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
احسان
1393/04/14 - 17:27

زنده باد جمهوری اسلامی ایران مرگ بر لیبرالیسم
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top