تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/03/26 - 09:03
کد خبر: 132539

چرا فرجی دانا سرپرست به جای سرپرست معارفه می کند؟

بازی تامل برانگیز وزارت علوم برای فشار به شورای عالی انقلاب فرهنگی

بازی تامل برانگیز وزارت علوم برای فشار به شورای عالی انقلاب فرهنگی

درواقع تصور خیلی ها بر این است که فرجی دانا توانسته موافقت اعضای شورا را برای ریاست نیلی کسب کند که سرپرست به جای سرپرست تعیین کرده اما خبرهای حاکی از آن است که نیلی نمی تواند این موافقت را برای ریاست دانشگاه تهران جلب کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم معارفه دکتر محمود نیلی احمد آبادی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه تهران امروز دوشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در این مراسم که از ساعت 10 در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران بر گزار می‌شود، از دکتر محمد حسین امید، سرپرست سابق دانشگاه تهران نیز تقدیر و تشکر خواهد شد.

دانشگاه تهران همچنان در انتظار رئیس قطعی خود به سر می برد و امروز برای دومین بار در 5 ماه اخیر سرپرست دیگری معین می شود.

انتخاب سرپرست به جای سرپرست در حالی است که به نظر می رسید این تصمیم وزارت علوم ناشی از ارزیابی مبنی بر موافقت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست نیلی بر دانشگاه تهران است اما خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» کسب اطلاع کرد، از آنجایی که در جلسات اخیر شورا حتی رئیس جمهور نیز با مکانیزم خودساخته وزارت علوم مخالفت کرده است، نیلی احمدآبادی بعید است بتواند رای مثبت شورا را کسب کند.

درواقع تصور خیلی ها بر این است که فرجی دانا توانسته موافقت اعضای شورا را برای ریاست نیلی کسب کند که سرپرست به جای سرپرست تعیین کرده اما خبرهای حاکی از آن است که نیلی نمی تواند این موافقت را برای ریاست دانشگاه تهران جلب کند.

از این جهت برخی این اقدام وزارت علوم را فرار رو به جلوی فرجی دانا ارزیابی می کنند که وی خواسته است تا با یک پیش دستی، شورای عالی انقلاب فرهنگی را در عمل انجام شده تحت فشار قرار دهد تا با وجود مخالفت ها، برای مصلحت به نیلی رای دهند.

نشانه هایی در این باره وجود دارد.

دیروز برخی رسانه های حامی دولت رپرتاژ خبری معنی داری را دنبال کردند تا هرگونه مخالفت با نیلی احمدآبادی به نوعی مخالت با رای اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران تلقی شود و نه مخالفت با وزیر علوم.

ایسنا در خبر معارفه نیلی نوشت: وی که طی فرایندی دموکراتیک و تشکیل شورایی با رای اعضای هیات علمی دانشگاه به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران انتخاب و به وزیر علوم معرفی شده بود به عنوان سی و دومین رییس دانشگاه تهران انتخاب شد.

و این در حالی است که وی هنوز نتوانسته موافقت شورای عالی انقلاب را کسب کند.

از سوی دیگر وزیر علوم در ادامه رویکردهای شائبه برانگیز خود که تذکرات چند باره رئیس‌جمهوری را هم در پی داشته، این بار برای انتخاب رئیس دانشگاه مهم امیرکبیر، دست به اقدامی عجیب و بی‌سابقه زده است.

امروز کیهان در این باره نوشت: در حالی که دانشگاه‌های دست اولی صنعتی‌شریف و تربیت مدرس، ماه‌هاست در بلاتکلیفی معرفی رئیس‌های جدید خود به سر می‌برند و در دانشگاه مهم تهران هم بعد از گذشت 5 ماه، بدون معرفی رئیس جدید، سرپرست جایگزین سرپرست شده است، خبرها حاکی از آن است که فرجی‌دانا طی نامه‌ای، یک هیئت 5 نفره به سرپرستی مجتبی صدیقی، معاون خود، را برای تعیین رئیس دانشگاه امیرکبیر تشکیل و به این دانشگاه معرفی کرده است.

افراد آگاه در این خصوص اعلام نموده‌اند که گروه انتصابی وزیر علوم، حتی قبل از هماهنگی با ریاست کنونی دانشگاه، مستقیماً با دانشکده‌ها تماس گرفته و تقاضای حضور در شورای دانشکده را داشته‌اند و حتی در برخی دانشکده‌ها نیز حاضر شده‌اند! این موضوع در ایام امتحانات پایان ترم اتفاق افتاده و عملاً باعث هرج و مرج هم در بعضی دانشکده‌ها شده است.

نکته جالب آن که فرجی‌دانا، در انتخاب رئیس دانشگاه امیرکبیر، همانند رئیس دانشگاه تهران، حتی بر نظر قبلی خود هم پایبند نمانده است، چرا که پیش از این وزیر محترم موافقت خود در استفاده از نظرات حدود 60 نفر از اعضاء هیئت علمی پیشکسوت با سوابق درخشان و مؤثر دانشگاه را اعلام نموده بود و اکنون آن را با جمع محدود و انتصابی 5 نفره جایگزین کرده است. این قبیل اقدامات، نشان از سیاسی‌کاری در وزارتخانه‌ای است که اساس پیشبرد امور آن بایستی شایسته‌سالاری علمی- تعهدی باشد.

گفتنی است، گروه 5 نفره آقای وزیر، با شرکت در شوراهای دانشکده‌ها، اقدام به رای‌گیری مکتوب و مخفی کرده و خواهند کرد. جالب آن‌که این گروه از بالا تعیین شده، اقدام به قرائت نظرات در جلسه هم نکرده و صرفاً آنها را جمع‌آوری می‌نماید! در برخی از دانشکده‌ها، اساتید به این نحو نظرسنجی اعتراض نموده و جلسه را ترک کرده‌اند.

بسیاری معتقدند این روش انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها، دانشگاه‌ها را محل جولان جریانات افراطی سیاسی خواهد کرد. این موضوع چندین بار تذکر جدی و به حق رئیس‌جمهور و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم در پی داشته است، اما فرجی‌دانا بی‌توجه به تمام این تذکرات، همچنان بر اقدامات غیرکارشناسی خود اصرار می‌ورزد و معلوم نیست چه زمانی قرار است دانشگاه‌ها از بلاتکلیفی به درآمده و به کارکرد اصلی خود یعنی تولید علم در یک محیط آرام و مساعد بازگردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/03/28 - 10:19

خودت هم میدونی که دانشجو دکتر نیلی را می خواهد، نیلی منتخب اعضای هیأت علمی دانشگاه تهرانه، معلومه که دکتر فرجی دانا گزینه های ناشایست ... رو انتخاب نمی کنه.
تورهای مسافرتی آفری
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top