تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/05/01 - 12:45
کد خبر: 136787

روز دیدار ماه

روز دیدار ماه

دانشجویان نگاهی به تحولات داخلی نیز خواهند داشت. احتمالا برخی از مسئولان از گزند نقدهای تند و تیز امروز در امان نخواهند بود... البته نقدهایی که برآمده از نگاهی دلسوزانه است نه نقدی که نقد نیست و صرفا یک نق سیاسی باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: امروز عصر حسینیه امام خمینی(ره) میزبان جمعی از دانشجویان است که مشتاقانه برای امروز چهارشنبه 1 مرداد 93 از هفته های قبل لحظه شماری کرده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این دیدار هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می شود و دانشجویان بسیاری آرزوی حضور در این دیدار را دارند.

از همین الان که چند ساعت تا آغاز جلسه وقت باقی است می توان عصر امروز، حال و هوای انتهای خیابان فلسطین را پیش بینی کرد.

از ساعاتی دیگر جمعیت مشتاق مقابل حسینیه امام خمینی جمع می شوند تا بتوانند بلکه زودتر در حسینیه و در جایی نزدیک تر به جایگاه رهبر معظم انقلاب، جایی برای خود دست و پا کنند تا از کمی نزدیک تر شاهد این جلسه دلنشین باشند.

دانشجویانی که امروز کارت دیدار دارند البته با تقاضاهایی از سایر دانشجویانی که کارت به آنها نرسیده است مواجه می شوند، برخی از خود گذشتگی می کنند و با اینکه خود مشتاق دیدار هستند، این سهم را به هم قطاران دانشجویی خود می دهند؛ برخی هم دل به دریا می زنند و...

امروز دانشجویان حرفهای بسیاری برای گفتن با رهبرشان دارند...

این را می شود از محافل دانشجویی حس کرد... بعید هم نیست، بالاخره دانشجوی باید حساسیت سیاسی داشته باشد. رهبر ی هم از آنان خواسته که نسبت به مسائل اطراف بی تفاوت نباشند، تحلیل کنند، تحلیل داشته باشند، نقد کنند، محافظه کار نباشند، اگر هم اشتباه کردند خود نیز نقد پذیر باشند؛ شخص ایشان، خود نیز در همین جلسات فرزندان دانشجویش را نقد کرده و آنها نیز منویات رهبری را سرلوحه امور خود قرار داده اند... به قول بچه های تشکل های دانشجویی امروز خط مشی یکساله جنبش دانشجویی با کارویژه هایش تعیین می شود...

اگر کمی محافل دانشجویی را دنبال کرده باشیم می شود موضوعات مورد اشاره آنها را حدس زد.

از سویی رژیم صهیونیستی کمر به قتل مردم فلسطین بسته است و با حمایت آمریکا و سایر کشورهای دست بوس از هیچ جنایتی دریغ نمی کند و از سویی گروه های جهادی مقاومتی مثال زدنی به رخ جهانیان کشیده اند... 2 روز دیگر هم روز قدس است از این جهت «قدس و غزه» یکی از محورهای اصلی سخنان امروز خواهد بود.

دانشجویان نگاهی به تحولات داخلی نیز خواهند داشت. احتمالا برخی از مسئولان از گزند نقدهای تند و تیز امروز در امان نخواهند بود... البته نقدهایی که برآمده از نگاهی دلسوزانه است نه نقدی که نقد نیست و صرفا یک نق سیاسی باشد.

سیاست خارجی و مسائل هسته ای یکی دیگر از محورهای اشاره ای دانشجویان می تواند باشد. تذکرهایی از اما و اگر های مذاکرات و دل بستن به آمریکا و... آنها همیشه گفته اند راه پیشرفت از درون می گذرد و خود نیز به عنوان قشر نخبه آماده اند که بار این مسئولیت را به دوش بکشند.

وزارت علوم دکتر رضا فرجی دانا نیز به نظر می رسد از بحث های مورد اشاره امروز باشد. دانشجویان چند روز پیش در ضیافت افطاری وزیر علوم در خیابان هرمزان نقدهای صریحی نسبت به عملکرد این وزارتخانه داشته اند و معتقدند وزیر علوم نتوانسته است جواب درخوری داشته باشد. آنها گفته اند وزارت علوم در سایه ای تشکیل شده که منویات سیاسی دارد.

اما متنهای دانشجویی تنها به نقد بسنده نمی شود. مروری در متنهای سال گذشته نشان می دهد که عموما دانشجویان طرح ها و پیشنهاداتی نیز دارند به خصوص درباره مسائل اصلی کشور همچون مسیر علوم آموزی و نقشه جامع علمی، اقتصاد مقاومتی و...

باید ساعاتی دیگر صبر کرد و منتظر ساعت 17 امروز ماند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top