تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/05/13 - 08:29
کد خبر: 137862

فرش قرمز برای دو استاد اخراجی در دانشگاه علم و صنعت

فرش قرمز برای دو استاد اخراجی در دانشگاه علم و صنعت

بازگشت این دو جای این سوال را برای دانشجویان پدید آورده است که چگونه می توان با بازگرداندن سرشاخه گلدکوئیست و یا پیاده نظام احزاب که شرایط علمی را احراز نکرده اند، به افزایش سطح علمی دانشگاه علم و صنعت در برابر دیگر دانشگاه های مطرح کشور کمک کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهلت یک ماهه نمایندگان به فرجی دانا در حالی رو به اتمام است که همچنان موارد اعتراضی در جای خود باقی است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با روی کار آمدن وزارت علوم دولت یازدهم با چهره های خاص خودش همچون جعفر توفیقی، اعتراض ها به اقدامات این وزارتخانه آغاز شد.

جعفر توفیقی در هنگام سرپرستی بر این وزارتخانه، اولویت های خاصی را برگزید؛ اقداماتی که در عنوان فریبنده بازگشت دانشجویان ستاره دار دنبال شد در عمل بازگشت دانشجویان اخراجی از دانشگاه بود که با دلایل محرز از دانشگاه اخراج شده بودند.

منتقدان به این رویه می گفتند چطور ممکن است پرونده 400 دانشجوی مورد ادعای این وزارتخانه در کوتاهترین زمان ممکن بررسی شود؛ حال آنکه در برخی موارد استعلام ها از نهادهای امنیتی برای بازگشت این افراد منفی اعلام شده بود.

تنها در یک مورد در دانشگاه شهید چمران اهواز فردی که کاریکاتور موهنی درباره پیامبر عظیم الشان اسلام کشیده بود، اکنون در این دانشگاه جولان می دهد.

این مسئله تنها به دانشجویان اخراجی محدود نبوده و شامل برخی اساتید نیز می شود.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، کسب اطلاع کرد دو تن از اساتید اخراجی دانشگاه علم وصنعت به دانشگاه بازگشته اند.

بازگشت این دو جای این سوال را برای دانشجویان پدید آورده است که چگونه می توان با بازگرداندن سرشاخه گلدکوئیست و یا پیاده نظام احزاب که شرایط علمی را احراز نکرده اند، به افزایش سطح علمی دانشگاه علم و صنعت در برابر دیگر دانشگاه های مطرح کشور کمک کرد و آن را در رقابت با این دانشگاه ها مسلح کرد.

گفتنی است تخلفات این دو نفر محرز بوده اما با این حال فرش قرمز برای بازگشت آنها پهن شده است.

چندی پیش رئیس جدید این دانشگاه با اشاره به پرونده‌ای که به عنوان سرشاخه گلدکوئیست دانشگاه علم و صنعت گفت: اتفاقی که در این پرونده رخ داد، این است که اواخر سال 89 هیئت بدوی برای این شخص حکم صادر کرده است و در تاریخ 16 / 3 /90 این حکم به شاکی ابلاغ شده است. طبق قانون این شخص تا چندماه فرصت دارد برای تجدید نظر و اعتراض به حکم خود به هیئت تجدیدنظر وزارت علوم شکایت کند، با این وجود حکم هیئت تجدیدنظر 13 روز قبل از اعلام حکم هیئت بدوی دانشگاه به او ابلاغ شده است .

وی یادآور شد: این شخص به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است و دیوان عدالت اداری رای تجدیدنظر را باطل اعلام کرده است و باید این مسئله در جایگاه دیگری رسیدگی شود و به محض اینکه حکم مربوطه در این زمینه به دانشگاه ابلاغ شود دانشگاه خود را ملزم به اجرای آن می‌کند. ما نیز به تبعیت از حکم دیوان عدالت اداری به شخص اجازه فعالیت داده‌ایم و از ان حکم تبعیت کرده‌ایم. تا هر زمانی حکم جدیدی از سوی دیوان عدالت اداری صادر شود ما خودمان نمی‌توانیم حکمی در خصوص فعالیت این استاد اجرا کنیم.

«خبرنامه دانشجویان ایران» طی روزهای آینده جزئیات بیشتری در این باره منتشر خواهد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
یحیی پدرامیان
1393/05/13 - 09:44

به نظرم بهتر است کمی جانب انصاف را رعایت کنید.
زمینه تخصصی این دو نفر کاملا کاربردی است و پروژه‌های عملی بسیار زیادی را انجام داده‌اند. اتفاقا برعکس چیزی که مسئولین سابق دانشگاه ادعا می‌کردند، این دو استاد کاملا با اخلاق بودند و برعکس بقیه اساتید دانشکده، دانشجو را مجبور نمی‌کردند که به خاطر نمره‌ی درسی مقاله بدهد. خیلی بی ‌انصافی است که به خاطر این حرکت اخلا‌قی‌شان، انگ «عدم احراز شرایط علمی» را به آن‌ها بزنیم.
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top