تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/05/27 - 14:30
کد خبر: 139282

علیرضا جلولی

هاشمی چه کسانی را بورسیه کرد؟

هاشمی چه کسانی را بورسیه کرد؟

خبرنامه دانشجویان ایران:: علیرضا جلولی// "معنی این اظهارات این است که اولا در همه دولتها بورسیه کردن دانشجویان وجود دارد. ثانیا همه ۲۵۰۰ نفری که در دوره هاشمی رفسنجانی بورس شده‌اند، با نگاه سیاسی انجام شده است. ثالثا دوم خرداد دست پرورده خود هاشمی رفسنجانی است..."

امروز عناصر جریان رادیکال و منحله جبهه مشارکت، اقدام به حاشیه سازی برای وزارت علوم و دانشگاه‌ها می‌کنند، برای فشار به مجلس و افکار عمومی از هر عملی که ممکن است، دریغ نمی‌کنند.

این جریان که رسانه‌های زنجیره‌ای را برای شانتاژ خبری در اختیار دارند، با عملیات روانی گسترده سعی در معکوس نشان دادن اتفاقات و اقدامات فرجی دانا دارند.

در حالی که کسی مجوز انتشار نام بزرگترین مفسدان اقتصادی و امنیتی را هم ندارد، دوم خردادی‌ها با اتهام دروغ غیرقانونی بودن بورسیه‌های دولت قبل، اقدام به انتشار نام این افراد کردند و آنها را در مظان اتهام قرار دادند. کاری که هم غیر قانونی و هم غیر اخلاقی است.

همین نگرش حاشیه‌ای و جنجال سازی به مدیریت وزارت علوم باعث شد که رتبه علمی ایران نسبت به سال گذشته، 2 پله سقوط کند و اتفاقا این بهترین دلیل برای استیضاح فرجی دانا و تیم مدیریتی اوست که از طرف نمایندگان مجلس مطرح شده است.

اما رسانه‌های زنجیره‌ای در حالی هجمه به بورسیه‌ها را در دستور کار مشترکشان قرار داده‌اند که اشاره‌ای به بورسیه‌های دولتهای هاشمی و خاتمی نکرده و نمی‌کنند.

حمیدرضا جلایی پور از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت در کتاب جامعه شناسی جریانهای اجتماعی در صفحه 227 اینچنین از بورسیه‌های دولت هاشمی می‌گوید:

«حلقه ی سوم این جنبش (دوم خرداد) را باید در آن 2500 دانشجویی که در دوران هاشمی رفسنجانی برای دوره ی دکتری به خارج از کشور، انگلستان، کانادا، استرالیا و فرانسه اعزام شده بودند جستجو کرد. برخی از این دانشجویان در پاره ای از انجمن های اسلامی به صورت کانون فکری- سیاسی فعال بودند. به یاد دارم در سال 1375 که گروه های فشار در دانشگاه تهران و امیرکبیر به جلسات سخنرانی دکتر سروش حمله می کردند و عرصه بر او تنگ شده بود به عنوان دانشجوی دکتری در دانشگاه لندن و دبیر انجمن های اسلامی انگلستان با همکاری دیگر اعضای انجمن دکتر سروش را به انگلستان دعوت کردیم. او به مدت 6 ماه برای دانشجویان بورسیه ای که هم اکنون تعدادی از آنها از فعالان جنبش دانشجویی هستند، جلسات مختلف بحث و گفت و گو داشت، مانند محسن میردامادی و محمدرضا خاتمی که در این دوره نقش کلیدی در حزب و روزنامه ی مشارکت دارند و در رأس فهرست نمایندگان منتخب تهران قرار گرفتند»

معنی این اظهارات این است که اولا در همه دولتها بورسیه کردن دانشجویان وجود دارد. ثانیا همه 2500 نفری که در دوره هاشمی رفسنجانی بورس شده‌اند، با نگاه سیاسی انجام شده است. ثالثا دوم خرداد دست پرورده خود هاشمی رفسنجانی است. رابعا افرادی مثل محمدرضا خاتمی که امروز جزئی از توپخانه حمله به بورسیه‌هاست، خودش با بورس تحصیل کرده است. خامسا مرگ خوبه ولی برای همسایه!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top